Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز با شرکت بیش از ۲۵۰۰ دانش آموز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورشمحمدرضا مسیب زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع، مسابقات و فعالیت های قرآنی دانش آموزان سراسرکشور، که در ساختمان علاقه مندان برگزار شد، فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سیاست های قرآنی دولت تدبیر وامید ، را سرلوحه برنامه های قرآنی وزارت آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: علاوه برکتاب های قرآنی درسی ، ۶۳ عنوان کتاب ویژه فعالیت های حوزه قرآن ، عترت و نماز، جهت فعالیت های فوق برنامه تدوین و در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به تعداد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد در مدارس توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ، در تشریح عناوین تدوین و توزیع شده در مدارس گفت: در حوزه صحیفه سجادیه ۷ عنوان، نهج البلاغه ۷ عنوان، انشاء واحکام نماز ۱۲ عنوان، در حوزه امام شناسی ۱۷ وشناخت معصومین ۱۴عنوان و۳ موضوع نیز برای انس دانش آموزان ابتدایی با اهل بیت علیهم السلام و۱۱ عنوان کتاب در زمینه حفظ موضوعی قرآن، تدوین و در مدارس سراسر کشور توزیع شده است.

مسیب زاده محتوای کتب قرآنی را مهم تر از برگزاری مسابقات قرآن دانست و تصریح کرد: تاکنون سه دوره توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه قرآن، عترت و نماز برگزار کردیم و داوران در حوزه ها و رشته های مختلف قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آموزش های لازمه را فرا گرفتند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش خاطرنشان کرد:با اهداف ارتقای کیفیت مسابقات قرآن، برای اولین بار و پس از ۳۸ سال گردهمایی کارشناسان قرآنی مناطق سراسر کشور با شرکت ۱۲۰۰ نفر در رامسر برگزار می شود.

وی افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز از مهرماه هر سال آغاز و تا شهریور ماه سال بعد با معرفی برگزیدگان به پایان می رسد ، در سال تحصیلی جاری مرحله اول این مسابقات در آذرماه و مرحله دوم در سطح منطقه در بهمن ماه و مرحله استانی آن نیز در خردادماه برگزار شده است.

مسیب زاده، برگزاری مسابقات قرآن ویژه فرهنگیان همزمان با مسابقات دانش آموزی را از ابتکارات آموزش وپرورش در دولت تدبیر وامید دانست واظهار کرد: این مسابقات که برای اولین بار از سال تحصیلی قبل آغاز شده ، امسال نیز با شرکت بیش از ۲۵۰ فرهنگی از چهارشنبه هفته جاری در مشهد به مدت ۳ روز برگزار خواهد شدو ۵۰ نفر از برگزیدگان در رشته های مختلف حفظ و قرائت قرآن، نهج البلاغه و روش تدریس احکام معرفی می شوند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن با حضور ۳۲ کشور در تهران گفت: برگزاری مسابقات قرآن با این کیفیت که با استقبال خوب کشورهای جهان اسلام مواجه شد، توقعات را از آموزش وپرورش در زمینه های قرآنی، افزایش داده است.

مدیر کل قرآن، عترت ونماز وزارت آموزش وپرورش، برگزاری جشن تکلیف پسران نومکلف در محضر رهبر معظم انقلاب را از ابتکارات آموزش وپرورش در سال های اخیر دانست و افزود: تاکنون سه دوره جشن تکلیف ویژه دانش آموزان عشایر به میزبانی استان های فارس ، شهرستان های تهران و خراسان رضوی و درجوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) ، عبدالعظیم حسنی (ع) و شاهچراغ(ع) برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت انجام شده در حوزه های قرآنی گفت: ارائه گزارش در این زمینه ، دلیل رضایت از فعالیت های قرآنی نیست، بلکه ادای وظیفه است و معتقدم در حوزه های قرآن همواره باید بیش از پیش تلاش کرد.

مسیب زاده با اشاره به موضوع سند ۲۰۳۰ ، اظهار کرد: براساس سند مذکور هیچ فعالیت قرآنی اتفاق نیفتاده و هیچ فعالیت قرآنی تعطیل نشده است، زیرا فصل الخطاب حوزه قرآن ،عترت و نماز، تنها فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

وی از تدوین برنامه های میان مدت ۵ ساله در عرصه فعالیت های قرآنی خبر داد و افزود: از هم اکنون میزبان های مسابقات قرآن تا ۵ سال آینده مشخص شده است و میزبان ها جهت برگزاری بهتر مسابقات، تمام مراحل اجرایی مسابقات قرآن در دیگر استان ها را رصد می کنند.

مدیر کل قرآن، عترت ونماز وزارت آموزش وپرورش گفت: مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت ونماز در ۲ قسمت، آوایی و پژوهشی در ۲ استان خراسان رضوی و اردبیل به ترتیب در تیرماه و مردادماه برگزار می شود.

وی ، بخش آوایی مسابقات قرآن را شامل، قرائت و حفظ قرآن، ترتیل خوانی، مداحی و اذان برشمرد و خاطرنشان کرد: این بخش از مسابقات با حضور ۸۵۰ دانش آموز پسر از ۲۰ تا۲۳ تیرماه و هم چنین ۶۷۰ دانش آموز دختر از ۲۵ تا۲۸ تیرماه در مشهد الرضا برگزار خواهد شد.

مسیب زاده ، بخش پژوهشی را شامل نهج البلاغه، احکام، تفسیر، صحیفه سجادیه و انشای نماز دانست و تصریح کرد: در قسمت پژوهشی ، ۴۹۵ دانش آموز پسر از ۱۵ تا۱۸ مردادماه و ۴۹۵ دانش آموز دختر از ۲۰ تا ۲۳ مردادماه در شهر اردبیل با هم به رقابت می پردازند ودر مجموع در ۲بخش آوایی وپژوهشی ۲۲۰نفر برگزیده می شوند.

وی در پایان، برگزاری نمایشگاه های قرآنی، تشکیل ۳۲ هزار هیئت مذهبی دانش آموزی و هم چنین برگزاری طرح «احلی من العسل» با حضور ۶ میلیون دانش آموز را از جمله برنامه های اداره کل قرآن، عترت و نماز در سال های اخیر دانست .

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فقر حرکتی دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین معضلات ما است.

وی با بیان این که سبک زندگی، رژیم غذایی، فعالیت و بازی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان با شیوع بیماری کرونا تغییر کرده است؛ افزود: نرخ چاقی دانش‌آموزان ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۳۳ درصد رسیده؛ به گونه‌ای که از هر ۳ دانش آموز یک دانش آموز با معضل چاقی و اضافه وزن مواجه است.

ستاری فرد با اشاره به این‌که آمار مذکور نگران کننده است؛ تصریح کرد: بخشی از مشکلات چاقی به مدرسه، بخشی به خانواده و بخشی به نظام اجتماعی، فرهنگی و سلامت کشور مربوط است.

او ادامه داد: فقر حرکتی دانش‌آموزان، چاقی و ضعف قوای جسمانی دانش‌آموزان مسئله‌ای ملی است که باید تمام ارگان‌ها، دستگاه‌ها و مردم برای رفع این مشکلات به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند.

وی افزود: آینده کشور به دست دانش‌آموزان امروز است؛ در همین راستا نیازمند عزم و برنامه ملی هستیم که باید چیده و به آن عمل شود.

او ادامه داد: ما به سهم خود کیفیت بخشی درس تربیت بدنی  و فعالیت دانش‌آموزان در خارج از ساعات آموزشی اوقات فراغت و مسابقات جشنواره‌ها را دنبال می‌کنیم.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که بازهای مجازی و رایانه‌ای رقیب تحرک و ورزش دانش آموزان شده است؛ تصریح کرد: ما برای جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان مسابقات ورزشی مادر دختری، پدر پسری برگزار کرده‌ایم.

به گفته ستاری فرد، اگر دانش‌آموز به لحاظ سلامت جسمی و روحی در موقعیت مناسب نباشد، یادگیری مناسبی نخواهد داشت؛ به همین دلیل دانش‌آموزان باید در ساحت‌های علمی و جسمی تقویت شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه