Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی چابهار، علی اوسط هاشمی اظهار کرد: با توجه به زیرساختهای بندری و تجهیزات تخلیه و بارگیری مدرن، بستر مناسب جهت تسهیل انجام فرآیندهای صادرات، واردات و ترانزیت کالا و کانتینر از طریق بندر چابهار فراهم شده است به‌طوریکه استقبال شرکت‌های حمل و نقل و خطوط کشتیرانی از موقعیت ویژه بندر چابهار در سه ماه اول امسال چشمگیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به نگاه ویژه دولت به بندر چابهار و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استراتژی بندرچابهار، تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر چابهار با رویکرد تسریع در تخلیه و کاهش هزینه‌های واردات کالا، تسهیل و ساده‌سازی فرآیند ترانزیت در مسیر چابهار- میلک و رونق توسعه صادرات از طریق این بندر است.

وی تصریح کرد: بندر چابهار با تخلیه و بارگیری 9 هزار و 722 TEUکانتینر در سه ماه اول امسال از رشد 99 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.

هاشمی گفت: با ورود 36 فروند شناور بالای هزار تن، 413هزار و184 تن مواد نفتی و غیر نفتی در سه ماهه نخست امسال در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شده که از این میزان 192 هزار تن مواد غیر نفتی است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بخش غیر نفتی از رشد 66 درصدی برخوردار هستیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه با توجه به پیگیری‌های همکاران ادارهکل بنادر و دریانوردی امروز شاهد ورود کشتی 25 هزار تنی حامل کالای اساسی برنج از بندر کوسی چانگ تایلند هستیم و امیدواریم با این روند پیشرفت، شاهد افزایش نقش‌آفرینی بندر چابهار در توسعه منطقه و ملی و بین‌المللی خواهیم بود.

انتهای پیام/ج/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۶۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان

ایوب کرد اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه زیر پوشش این اداره کل ساخته شده که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه جویی یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و ساخت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: تکمیل و ساخت این میزان راه روستایی در استان، نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: امسال نیز ساخت راه‌های روستایی در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد تا بخشی از عقب ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان