Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-06@13:18:49 GMT

کنکوری‌ ها این مطلب را بخوانند

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۸۷۰۸۷

یک کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی گفت: کنکوریها به دنبال یادگیری مطالب جدید نباشند.

به گزارش صدای ایران، فردین منصوری در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه کنکوریها در این چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون به آرامش نیاز دارند، از آنها خواست به هیج عنوان به نتیجه آزمون فکر نکنند و تنها به فکر نحوه پاسخ‌دهی به سوالات باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منصوری از استرس به عنوان یک واکنش ارگانیک به یک موقعیت یا شرایط تازه یاد کرد و افزود: داشتن استرس تا حدی طبیعی و لازم است، اما اگر این استرس بیشتر از حد معمول باشد فرد نخواهند توانست کارایی لازم را در جلسه امتحان داشته باشد و آموخته های خود را انتقال دهد.

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی با بیان اینکه خانواده‌ها باید از وارد کردن استرس به فرزندان خود در روزهای باقیمانده تا برگزاری کنکور سراسری صرف‌نظر کنند، اظهار کرد: خانواده ها باید آرامش را در محیط خانه ایجاد کرده و اگر هم بگو مگو و یا دغدغه‌هایی دارند، آن را تا پایان کنکور فرزندانشان تعطیل کنند.

منصوری گفت: خانواده ها باید به فرزندان خود انرژی مثبت داده و از این طریق آنها را آماده شرکت در آزمون کنند.

وی با بیان اینکه کنکور یک فرآیند چند ساله و حداقل یک ساله است، گفت: موفقیت شغلی تنها یکی از فاکتورهای خوشبختی فرد است و چه بسا افرادی باشند که در عین داشتن شغل های خیلی خوب، دیگر فاکتورهای خوشبختی را نداشته باشند و در زندگی خود احساس خوشبختی نکنند.

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی در ادامه با اشاره به محدود بودن پذیرش برخی از رشته‌های خاص به ویژه رشته‌های پزشکی، عنوان کرد: خانواده ها باید بدانند که درصد خیلی کمی از داوطلبان امکان تحصیل در رشته‌های پزشکی را پیدا خواهند کرد و لذا باید از استرس وارد کردن به فرزندانشان برای قبولی در یک رشته صرف نظر کنند.

منصوری تاکید کرد: خوشبختی مولفه‌های خیلی زیادی دارد که تنها یکی از آنها داشتن شغل خوب است.

منصوری ادامه داد: کنکوریها اگر احساس خستگی می‌کنند، یک گردش و تفریح کوتاه می‌تواند آنها را سرحال آورده و انرژیشان را برای حضور در سر جلسه کنکور مضاعف کند.

کارشناس مسئول اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه مرور مطالب را در این چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری به کنکوریها توصیه کرد و افزود: کنکوریها نباید به دنبال یادگیری مطالب جدید باشند.

وی در ادامه نکاتی را هم برای بیشتر کردن کارایی کنکوریها در سرجلسه آزمون تذکر داد و از آن‌ها خواست تا 24 ساعت قبل از ساعت امتحان خود هیچ مطالعه‌ای نداشته باشند.

منصوری همچنین میزان خواب کافی را در بازدهی مطلوب کنکوریها ضروری دانست و افزود: کنکوری‌ها باید در این چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری برنامه خواب خود را تنظیم کنند.

منصوری اضافه کرد: تغذیه خوب کنکوریها در صبح روز برگزاری آزمون سراسری نقش مهمی در بالا بردن بازده آنها سر جلسه کنکور خواهد داشت.

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی از کنکوری‌ها خواست تا حتما خوراکی های قندی مثل شکلات را سر جلسه به همراه داشته باشند، زیرا فکر و تمرکز باعث پایین آمدن قند خون افراد خواهد شد.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در آذربایجان شرقی

دریافت 91 MB

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نخستین مرحله از نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم امروز همزمان با سراسر کشور و با حضور ۳۳۷ نفر از حافظان استان در تبریز برگزار شد.

لازم به ذکر است طبق مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در هشتم تیر ۱۳۸۴ مدرک تخصصی درجه ۳ قرآن معادل لیسانس، مدرک تخصصی درجه ۲ معادل کارشناسی ارشد و درجه ۱ معادل دکتری بوده و دارندگان این مدارک از مزایای دارندگان مدارک درجه یک تا پنج هنری برخوردار می‌شوند.

کد خبر 6095962

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت
  • منصوری: توهین به هواداران در شان فوتبال ایران نیست/ پرسپولیس می‌تواند به صدر بازگردد
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در آذربایجان شرقی
  • برگزاری نوزدهمین دوره طرح آزمون اعطای مدرک
  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف
  • برگزاری آزمون حفظ قرآن در خرمشهر
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش
  • برگزاری آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن در یزد