Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:09:11 GMT

زنگ خطر آسیبهای اجتماعی به صدا درآمده است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۸۷۸۰۸

زنگ خطر آسیبهای اجتماعی به صدا درآمده است

فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه از والدین گرفته تا مربیان مدارس باید در خصوص بروز آسیب‌های اجتماعی احساس خطر کنند، اظهار کرد: زنگ خطر آسیبهای اجتماعی به صدا درآمده و خانواده ها باید مراقب باشند.

به گزارش ایسنا، فضل‌الله رنجبر در مراسم افتتاحیه برنامه‌های ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش ناحیه دو کرمانشاه با تاکید برضرورت هوشیار بودن اولیای خانه و مدرسه برای جلوگیری از افتادن دانش آموزان در دام آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: اگر دیر بجنبیم میزان بروز آسیب‌های اجتماعی در شهر و دیارمان زیاد شده و مشکلات بعدی آن دامنگیر تمامی خانواده ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر تصریح کرد: آمار تکان دهنده و اخبار نگران‌کننده‌ای از میزان بروز آسیب های اجتماعی وجود دارد، لذا باید هوشیار باشیم تا فرزندانمان در دام اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی گرفتار نشوند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه والدین باید هوشیار بوده و رفتار فرزندانشان را رصد کنند، اظهار کرد: منظور از رصد کردن رفتار به معنای مچ‌گیری نیست، بلکه باید خانواده ها دست فرزندانشان را گرفته و در کنارشان باشند و با اقدامات بازدارنده آنها را از افتادن در دام آسیبهای اجتماعی مصون کنند.

رنجبر در ادامه از نوجوانان و جوانان هم خواست تا با والدین و مربیان خود دوست بوده و توصیه های آنها را گوش دهند.

وی سپس با تاکید بر اینکه جنگ امروز جنگ فکرها و مغزها است، افزود: دشمنان ما در تلاشند تا بگونه‌ای رفتار کنند تا ما جزو کشورهای عقب مانده جهان سوم باشیم و در مسیر توسعه و پیشرفت و تعالی قرار نگیریم.

رنجبر با تاکید بر اینکه دشمنان در تلاشند تا هر طور شده فکر جوانان را بگیرند، گفت: برای مصونیت بخشی نوجوانان و جوانان در برابر آسیبهای اجتماعی نیاز به اجرای برنامه‌های تاب‌آورانه داریم.

فرماندار کرمانشاه یادآور شد: ایجاد مصونیت در برابر آسیب‌های اجتماعی با استفاده از برنامه‌های تاب آورانه در دستور کار جدی شورای آموزش و پرورش و مواد مخدر شهرستان کرمانشاه بوده و خانواده ها نیز باید برای اجرای مطلوب این برنامه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی موضوع پیشگیری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی را در اولویت دانست و اضافه کرد: باید مصونیت افراد در برابر آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر را به صورت فرد به فرد و منزل دنبال کرد، کما اینکه شعار شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمانشاه مقابله خانه به خانه با مواد مخدر است.

رنجبر در ادامه با اشاره به ضرورت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان، اضافه کرد: اولیای خانه و مدرسه باید برای غنی سازی اوقات فراغت فرزندانشان برنامه داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوط خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به هنگام یاری کنند.

بنابر روایت ایسنا، وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس‌ دولت سیزدهم با بیان این‌که «تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است»، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به این‌که «مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است»، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس دولت سیزدهم گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903322

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه