Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:30:47 GMT

۴ مرکز عرضه قلیان در بندرعباس به دادگاه معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۸۷۸۲۲

۴ مرکز عرضه قلیان در بندرعباس به دادگاه معرفی شدند

بندرعباس - سرپرست بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: ۴ مرکز عرضه قلیان در بندرعباس به دادگاه معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مرکز بهداشت و درمان هرمزگان، محمدرضا زارعی با بیان این که سال روز جهانی بدون دخانیات، ۳۱ ماه می مصادف با ۱۰ خرداد و هفته ملی (۱۰-۴ خرداد) است، گفت: در نخستین روز از این هفته، جمع آوری مراکز عرضه قلیان و همچنین برخورد با توزیع کنندگان قلیان توسط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با همکاری خوب اداره نظارت بر اماکن عمومی و فرماندهی نیروی انتظامی این استان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی با اشاره به تشدید برخورد با مراکز توزیع قلیان اظهار کرد: این طرح همزمان با کل کشور آغاز شده است؛ ۴ مرکزعرضه قلیان پلمپ و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این طرح از ۶ مرکز و مکان عرضه قلیان بازدید به عمل آمد و ۱۲۶ عدد قلیان نیز جمع آوری و ضبط شد.

زارعی با اشاره به اینکه طرح برخورد با عرضه کنندگان قلیان به طور نامنظم و نامحسوس ادامه خواهد داشت، گفت: عرضه کنندگان قلیان در بندرعباس با تشکیل پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع می شوند.

زارعی فرهنگ سازی را در کاهش مصرف قلیان و دخانیات مهم دانست و افزود: این مهم باید در جامعه به ویژه از مدارس و دانشگاه‌ها انجام شود.

سرپرست بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به اهمیت آموزش در خصوص رفتار خانواده‌ها گفت: متأسفانه گاهی شاهد این جریان هستیم که خانواده‌ها در کنار فرزندان خود، دخانیات و قلیان مصرف می‌کنند که اثرات منفی در رفتار فرزندان خواهد داشت.

سرپرست بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: در بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهر بندرعباس که با حضور رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس انجام شد، دو مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل نواقص بهداشتی در بندرعباس پلمپ شد.

زارعی افزود:در راستای اجرای برنامه های بهداشتی و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و به منظور تأمین سلامت مواد غذایی در ۱۰تیرماه، دو مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی شامل یک باب قنادی و یک باب آشپزخانه بیرون بر به علت عدم رعایت موازینبهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز در شیفت صبح، ضمن معرفی به مراجع قضایی، پلمپ شد.

وی خاطرنشان کرد: گروه بهداشت محیط و حرفه ای به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات مردمی و رسیدگی به تخلفات بهداشتی است و همشهریان می توانند با مشاهده تخلفات بهداشتی در سطح شهر موارد را از طریق سامانه رسیدگی به شکایت مردمی ۱۹۰ به اطلاع مأمورین بهداشت محیط برسانند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴