Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:29:55 GMT

دوره کشوری تربیت مربی قرآنی کودک در کاشان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۸۸۰۸۱

دوره کشوری تربیت مربی قرآنی کودک در کاشان آغاز شد

مدیرعامل موسسه امیرالمومنین(ع) کاشان گفت: با حضور ۱۰۰ نفر از بانوان کاشانی دوره کشوری تربیت مربی قرآنی کودک به همت موسسه امیرالمومنین(ع) کاشان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: این دوره ویژه خواهران در گروه سنی 20 تا 35 سال بوده و دوره مقدماتی و تکمیلی با تدریس مهدی فاضلی فعال کشوری در زمینه کودک و با اعطای گواهینامه معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل موسسه امیرالمومنین(ع) کاشان با بیان اینکه دوره مقدماتی در شش روز برگزار شده و دوره تکمیلی آن در سه روز و اوایل هفته آینده برگزار می‌شود، افزود: تبلیغات و ثبت نام این دوره خردادماه سال جاری انجام شد که 130 نفر از خواهران علاقه‌مند در این دوره ثبت نام کردند.

حسن زاده با بیان اینکه با توجه به شناسه آموزشی تدوین شده و اهمیت افزایش کیفیت دوره حداکثر 100 نفر در این دوره پذیرش شدند، خاطرنشان کرد: در تفاهم نامه مشترک با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کاشان در برگزاری این دوره میزبان 40 نفر از همسران و فرزندان طلاب کاشان نیز هستیم.

وی با بیان اینکه داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و کسب قبولی در آزمون ورودی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم از شرایط فراگیران این دوره بوده است، خاطرنشان کرد: آزمون ورودی تربیت مربی قرآنی کودک در روز شنبه 10 خردادماه برگزار شد.

مدیر عامل موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این دوره و ذکر حدیث «العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر» ابراز داشت: با توجه به یافته‌های علمی دانشمندان علم روانشناسی، شخصیت اصلی هر فرد در سنین کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد و لذا نیاز است که آموزش‌های دینی و قرآنی با رعایت استانداردهای لازم و در قالب زبان کودکانه در این مقطع سنی ارائه شود.

حسن زاده ضمن اشاره به اهداف برگزاری این دوره تربیت مربی قرآنی کودک بیان کرد: ایجاد زمینه آشنایی، علاقه و انس کودکان با قرآن و مفاهیم دینی و نماز از اهداف کلی و تربیت مربیان قرآنی ویژه کودکان و آشنایی آنان با مهارت‌های مختلف آموزش قرآن، ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه آموزش‌های قرآنی به کودکان و غیره از جمله اهداف جزئی برگزاری دوره تربیت مربی قرآنی کودک در کاشان است.

وی تاکید کرد: استفاده از شیوه‌های غیر مستقیم و عملی در ارائه و انتقال مفاهیم قرآنی به کودکان و ارتقاء سطح دانش و مهارت مربیان در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی قرآن به کودکان از دیگر اهداف جزئی این دوره است.

مدیر عامل موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان با بیان اینکه استفاده از زبان کودکانه در قالب شیوه‌های مختلف از قبیل داستان، شعر، بازی، نقاشی ،کاردستی و غیره جهت انتقال و آموزش تعالیم و پیام‌های دینی و قرآنی به کودکان شیوه آموزش دوره مقدماتی این دوره است، اذعان داشت: سر فصل‌های آموزشی این دوره از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت حضوری و در 24 ساعت تعریف شده است که آموزش آن به مدت 3 روز متوالی و در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.

حسن زاده ضمن اشاره به عناوین دروس این دوره گفت: اسلوب آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن به کودکان، اسلوب آموزش حفظ جزء 30 به کودکان، اسلوب آموزش مفاهیم آیات کاربردی قرآنی از جمله عناوین درسی دوره کشوری تربیت مربی قرآنی کودک در کاشان است.

وی ضمن اشاره به دیگر عناوین درسی دوره تربیت مربی قرآنی کودک افزود: اسلوب آموزش نماز با سبک شخصی سازی و اهمیت آموزش آن در این سنین و فنون کلاسداری از دیگر عناوین دروس این دوره است.

مدیرعامل موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان ضمن اشاره به اهداف برگزاری دوره تکمیلی این دوره خاطرنشان کرد: ارائه مطالب و آموزش‌های نوین و ابتکاری در زمینه فرزندپروری مثبت، افزایش مهارت مربیان در زمینه برخورد با مشکلات رفتاری کودکان بر اساس آموزه‌های دینی و غیره از جمله اهداف برگزاری دوره تکمیلی است.

حسن زاده تصریح کرد: آشنایی با مشکلات و بد رفتاری‌های کودکان و ارائه مطالب مفید و کاربردی در جهت رفع آن و بهبود ارتباط مربی با کودک و کاهش مشکلات رفتاری کودکان در کلاس و منزل از دیگر اهداف برگزاری دوره تکمیلی است.

وی با بیان اینکه روانشناسی نحوه برخورد با کودکان و مشکلات آنان از جمله عناوین دورس تکمیلی است، گفت: سر فصل‌های آموزشی این دوره نیز از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت حضوری و در 24 ساعت تعریف شده است.

مدیرعامل موسسه امیرالمومنین (ع) کاشان با بیان اینکه گذراندن دوره کاروزی به مدت 20 ساعت پس از اتمام دوره مقدماتی و تکمیلی در مؤسسات قرآنی و مهدهای کودک محل سکونت شرکت کنندگان از الزامات این دوره است، تاکید کرد: اعطای گواهی نامه پایان دوره از طرف معاونت قرآن و عترت از امتیازات این دوره است.

حسن زاده ضمن اشاره به نحوه برگزاری آزمون دوره تربیت مربی قرآنی کودک در کاشان اذعان داشت: نحوه آزمون آن شامل ارائه فعالیت های عملی توسط فراگیران در حین دوره و آزمون عملی پایان دوره است.

انتهای پیام/

R7845/P1357/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، امیرحجت مرادی، مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان در گفت‌وگویی از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم «ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌های این دوره شامل حفظ جزء۳۰، حفظ سه،  پنج، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) است؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، سه جزء و پنج جزء به‌صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد. 

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد