Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@01:36:12 GMT

شیلی، غولی که از چراغ بیرون آمد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۸۸۷۴۶

شیلی، غولی که از چراغ بیرون آمد

تا 4 سال پیش کمتر کسی را می توانستید پیدا کنید که روی تیم ملی شیلی برای قهرمانی در یک تورنمنت بزرگ حساب باز کند اما آن روزها دیگر گذشته است.

به گزارش "ورزش سه"، شیلی که به لاروخای امریکای جنوبی شهره است، تاکنون 7 بار به جام جهانی راه یافته و حتی سال 1962 میزبانی این رقابت ها را نیز بر عهده داشت که در نهایت به عنوان سومی دست یافت با این حال این تیم تا پیش از سال 2015 هرگز نتوانسته بود به عنوان قهرمانی یک تورنمنت بزرگ دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاروخا همواره برای کسب سهمیه جام جهانی در تلاش بود و اینکه بتواند بین 5 تیم اول قرار بگیرد و هرگز در رقابت هایی چون کوپا آمه ریکا برابر تیم هایی چون برزیل، آرژانتین و اورگوئه شانسی برای قهرمانی نداشت اما سیر تحول در شیلی از سال 2007 و توسط مارسلو بیلسا آغاز شد.

سرمربی آرژانتینی صاحب سبک فوتبال دنیا هدایت شیلی را بر عهده گرفت و طی سه سال توانست این تیم را در قامت یک مدعی درجه یک مطرح کند.

شیلی از سال 1998 و پس از پایان یافتن عصر ستاره هایی چون زامورانو و سالاس دیگر نتوانسته بود در جام جهانی حضور یابد اما بیلسا کمک کرد تا این تیم پس از 12 سال مجوز حضور در جام جهانی آفریقای جنوبی را کسب کند.

شیلی این توفیق را با شکست تیم هایی چون آرژانتین، پرو، پاراگوئه، کلمبیا، اکوادرو و بولیوی و قرار گرفتن در رده دوم پس از تیم ملی برزیل کسب کرد. لاروخا در جام جهانی 2010 نمایش های قابل توجهی داشت و پس از اسپانیا توانست از مرحله گروهی صعود کندولی با شکست در یک هشتم برابر برزیل، نتوانست به مراحل پایانی راه یابد.بیلسا اما پایه های یک تیم بزرگ را بنا نهاده بود و پس از او این سامپائولی بود که در سال 2012 با پذیرفتن هدایت شیلی توانست روزهای خوش دوران بیلسا را بازگرداند.

البته که ظهور ستاره هایی چون ویدال، الکسیس سانچس،وارگاس،خارا،کلودیو براوو، دیاز و .... در این راه یاری گر سامپائولی بودند.

شیلی با سامپائولی و ستاره های بعضانوظهورش به جام جهانی 2014 راه یافت و این بار هم در یک هشتم نهایی با شکست از برزیل میزبان نتوانست راهی مراحل پایانی شود هرچند که یک گل سالم این تیم پذیرفته نشد و بسیاری معتقد بودند که حق شیلی بود که به جای برزیل صعود کند.

عصر شیلی تازه آغاز شده بود و این تیم سرانجام پس از سال ها توانست به اولین عنوان قهرمانی خود دست یابد.

کوپا آمه ریکا به میزبانی شیلی برگزار می شد و این تیم پس از پشت سر گذاشتن رقبا راهی فینال شد و در یک دیدار نفسگیر که 120 دقیقه به طول انجامید، در ضیافت پنالتی ها بر آرژانتین لیونل مسی پیروز شد و جام را بالای سر برد.

این موفقیت،سال گذشته نیز دقیقا به همان شکل و سبک و سیاقی مشابه اتفاق افتاد و یاران آبی و سفید پوش مسی بار دیگر در بازی نهایی مغلوب قرمز پوشان رقیب شدند.
این قهرمانی به جای خانه در کشور آمریکا رقم خورد. در تورنمنت ویژه‌ای از جام کوپا امریکا که به پاس گرامی‌داشت صدمین سال برگزاری این رقابت‌ها به انجام رسید و عنوان کوپا امریکای قرن را به خود اختصاص داد.

شیلی روز گذشته این فرصت را داشت تا به یک رکورد منحصر به فرد دست یافته و برای سومین سال متوالی موفق به کسب عنوان قهرمانی در یک تورنمنت بزرگ شود ولیبا شکست 1-0 از آلمان در فینال جام کنفدراسیون ها در رسیدن به این مهم ناکام ماند.

این بار دیگر سامپائولی روی نیمکت شیلی حضور نداشت و این مربی سال گذشته با پذیرفتن هدایت باشگاه سویا جای خود را به پیتسی داده بود. عملکرد این مربی هم تا به اینجا خوب بوده و شیلی یکی از شانس های مسلم صعود به جامجهانی 2018 است و کسب نایب قهرمانی در جام کنفدراسیون ها را نمی توان یک ناکامی برای لاروخا دانست.با این حال تنها نکته نگران کننده در مورد شیلی رامی‌توان بالا بودن متوسط سنی این تیمقلمداد کرد.

در ترکیب لاروخا تنها دو بازیکن زیر 24 سال به نام‌های پائولو دیاز و مارتین رودریگز حضور دارند و سایر بازیکنان شیلی را فوتبالیست‌های با تجربه تشکیل می‌دهند. عاملی که شاید ظرف چند سال آینده به نقطه ضعف اصلی این تیم تبدیل شود.

خورخه سامپائولی (سرمربی) سویا تیم ملی شیلی المپیک مارسی مارسلو بیلسا (سرمربی) شیلی

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت

به گزارش قدسآ نلاین و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز ‌شده و فردا (یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت) در شهر «روی‌اِت» کشور تایلند با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد.

در بازی‌های امروز، تیم والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده - امیرعلی قلعه‌نویی) با شکست ۲ بر صفر نیوزلند دو (پاچئو داوی - وستی توماس) به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت. نوجوانان ساحلی ایران که امروز (شنبه - ۱۵ اردیبهشت) برای دومین بار به میدان رفتند با امتیازات ۲۱ بر ۱۰ و ۲۱ بر ۷ حریف را شکست دادند تا به پنجمین برد خود در این مسابقات دست یابند.

با کسب این نتیجه و راهیابی تیم والیبال ساحلی ایران به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۹ سال پسر آسیا، حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه‌نویی موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شدند که در شانگلو چین برگزار می‌شود.

ساحلی‌بازان کشورمان در دیدار بعد به مصاف استرالیا یک (راکر گراهام جت – دونووان کیلیان) خواهند رفت تا تکلیف حضورشان در دیدار فینال مشخص شود.

دیگر خبرها

  • ناکامی ایتالیا در سال 2002 و قهرمانی در جام جهانی 2006 به روایت کارتون / انیمیشن
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • تزریق خون جدید در فدراسیون دوومیدانی/کار خوب کاربلدها
  • معمار فوتبال آرژانتین درگذشت + عکس
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۶ اردیبهشت
  • قهرمانی تنیسور آذربایجان غربی در تور جهانی تنیس J ۳۰
  • مسابقات دارت آزاد قهرمانی کارگران ایران
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت