Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@23:13:37 GMT

مستند آقای نخست وزیر برای دانشجویان اکران می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۸۸۸۲۶

مستند آقای نخست وزیر برای دانشجویان اکران می شود

مسئول دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه گفت: یکی از اهداف دوره شهید دیالمه تربیت نیروهای واقعی آتش به اختیار است. افرادی که به سبب برخورداری از منظومهٔ فکری صحیح و فهم درست، هم قدرت تحلیل و تصمیم گیری صواب داشته و هم با توجه به تسلط بر ابزارها و روش‌های مطلوب، قدرت اجرا و عملیات بالا داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،علی نجاتی مهر خاطر نشان کرد: یکی از رویکردهای این دوره در راستای تبیین عمیق و کاربردی موضوع برای دانش پژوهان به تبیین موضوع آتش به اختیار اختصاص یافته است یکی دیگر از انگیزه‌ها تحریف بیانات مقام معظم رهبری و هجمه‌ی پوچی بود که برخی افراد مغرض و بی فهم به راه انداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی، آقای ریحانی همین بحث را در دوره ارائه دادند.

همچنین با نظر مثبت رئیس محترم سازمان و با حضور ایشان دانش پژوهان به طرح پرسش ها و برخی مطالبات خود پرداختند و محورهای مختلفی مطرح و تبیین شد.

وی ادامه داد: برای اینکه کسی بتواند به معنای واقعی کلمه آتش به اختیار باشد هم به منظومه فکری و معرفتی قوی و هم به ابزار و روش‌های متناسب نیاز دارد . ابزارها برای فراهم آمدن ادوات کار عملیاتی و منظومه فکری برای جهت گیری و هدف گیری صحیح است.

مسئول دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه تاکید کرد: افراد اگر صرفا مسلط بر فنون باشند اما در بعد ایمانی و معرفتی تسلط و تقید لازم را نداشته باشند، همانطور که تجربه تاریخی ما نشان داده است نه تنها سود نخواهیم کرد بلکه نتایج عکس منافع ملی و مصالح دنیوی و اخروی نیز خواهیم داشت. همین امروز هم افرادی هستند که دانش دانشگاهی و آکادمیک دارند اما به دلیل نداشتن همین بعد ایمانی و معرفتی لطمات بزرگ و درازمدتی به منافع کشور می زنند. فلذا همگان باید مراقب باشیم که با رشد تک بعدی به مصداق این بیت مبدل نشویم، که: آسیا بود ولی راه عمل را گم کرد آرد را چرخ زد و چرخ زد و گندم کرد!

نجاتی مهر تاکید کرد: نوبت دوم حضوری دوره چهارم شهید دیالمه در سه روز برگزار می شود و در حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر در این دوره ها شرکت می کنند. ملاک برگزاری صرفا حجم کمی دانش‌پژوهان نبوده و شاخص هایی برای افراد توانمند داریم که مطابق آن‌ها گزینش اولیه و غربال گری بعدی انجام می شود.

وی تاکید کرد: این نوبت با حضور اساتید مختلف بعضا به صورت کلاس های کارگاهی برگزار می شود و آزمون هایی برگزار شده و توانمندی دانشجویان در بخش های مختلف و با حضور اساتیدی همچون آقای خسروجردی ارزیابی می گردد.

نجاتی مهر ادامه داد: استاد متقی استاد دانشگاه تهران بحث مشائل بین الملل و منطقه و مفاهیم سیاسی مرتبط را ارائه می دهند. همچنین همزمان با انتشار کتاب اسناد کودتای ۲۸ مرداد بحث مشروطه و تاریخ معاصر توسط تاریخ پژوه اقای نجفی به دانشجویان ارائه خواهد شد. اکران مستند آقای نخست وزیر با حضور عوامل مستند نیز انجام خواهد شد.

مسئول دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه تصریح کرد: یکی از تغییراتی که در این دوره نسبت به دوره قبل وجود دارد تفکیک دوره مخصوص برادران و خواهران است که دوره خواهران ۱۴ تیر ماه برگزار خواهد شد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان

امیرحسین ابراهیمی،  ایالات متحده آمریکا یکی از ملتهب‌ترین روز‌های خود را طی دهه گذشته سپری می‌کند. اعتراضات دانشجویی روز‌های اخیر دانشگاه‌های مطرح امریکا تعجب بسیاری از تحلیلگران و سیاستمدران را در سراسر جهان در پی داشته است و اکثر تحلیل‌گران حوزه سیاست، پاسخ مشخصی برای این نوع از اعتراضات در این ابعاد بزرگ ندارند.

پس از تصویب کمک ۲۶ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا و افزایش شمار کشته شدگان جنگ غزه، اعتراضات شکل جدیدتری به خود گرفت. دانشجویان به طور مشخص خواستار پایان جنگ غزه و تعطیلی و واگذاری شرکت‌های حامی اسرائیل هستند. در بسیاری از دانشگاه‌ها، دانشجویانی که برای این تغییرات تلاش می‌کنند می‌گویند که به ارتباطات دانشگاه‌های خود با اسرائیل انتقاد دارند و این امر به ویژه در دانشگاه‌هایی که دارای موقوفات بزرگ هستند، پررنگ‌تر است، زیرا مدیران این دانشگاه‌ها بودجه سالیانه خود را در مجموعه گسترده‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها توزیع می‌کنند، برای نمونه در سطح خرد، دانشجویان می‌گویند از همکاری با پیمانکاران رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌ها خودداری کنید و در سطح کلان‌تر اعتراضاشان این است که از اختصاص بودجه‌های تحقیقاتی برای پروژه‌های مربوط به تسلیحات نظامی برای رژیم صهیونیستی دست بردارید!

به گفته بسیاری از تاریخ نگاران و تحلیلگران مسائل سیاسی وضعیت کنونی حاکم بر دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا یادآور مخالفت‌ها با جنگ آمریکا علیه ویتنام است. اما امروز دلیل اهمیت این نوع اعتراضات چیست و چرا دولتمردان آمریکایی به شدت سعی در سرکوب این نوع اعتراضات دانشجویی داشتند؟!

مشخصا با اوج گیری اعتراضات در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا، دستگاه پروپاگاندا رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا و همچنین سایر رسانه‌های غربی همه آنان یک صدا سعی در سانسور خبری این رویداد بزرگ داشتند و حتی هشتگ‌های مربوط به این اعتراضات در فضای مجازی به ویژه در اینستاگرام و فیسبوک دچار بایکوت خبری شد.

برای اکثریت واضح است که نیروی پلیس ایالات متحده آمریکا معروف به خشونت و سرکوب می‌باشد، اما علی رغم آنکه افراد معترض، دانشجویان جوان هستند بازهم پلیس امریکا به شدت به سرکوب آنان پرداخته است. با توجه به آنکه این دانشجویان عمدتا در بهترین دانشگاه‌های جهان در حال تحصیل بوده اند و از نخبگان آینده ساز ایالات متحده آمریکا هستند این خشونت سازمان یافته بر علیه آنان هیچ توجیهی ندارد و این نشان می‌دهد که تا چه اندازه ساختار سیاسی حاکم بر ایالات متحده آمریکا وابسته به رژیم صهیونیستی است و حتی حمایت از صهیونیست‌ها می‌تواند سبب شود که دولتمردان آمریکایی بر بسیاری از ارزش‌ها که سال‌ها مدعی آن بودند چشم پوشی کنند.

رهبران ایالات متحده آمریکا هرگز تصور نمی‌کردند در مقابل نسلی قرار بگیرند که با وجود آنکه دستگیر می‌شوند، تعلیق می‌شوند و اخراج می‌شوند و حتی در مقابل باتوم‌های نیرو‌های امنیتی قرار می‌گیرند، اما دغدغه مردمی را داشته باشند که هزاران هزار کیلومتر از آنان دورتر است. حتی ایجاد رعب و وحشت و ترس توسط نهاد‌های امنیتی حاکم بر ایالات متحده آمریکا نیز مانع از این نشد که دانشجویان و برخی از اساتید آنان نسبت به نسل کشی غزه بی تفاوت بمانند و با وجود تمام این تهدیدات و فشار‌ها در کنار فلسطینیان ایستادند.

دستگاه دروغ پراکنی و پروپاگاندا رژیم صهیونیستی طی سال‌ها سعی کرد تمام اتفاقاتی که در دنیا بر علیه سیاست‌های استثمارگرایانه او وجود داشت را با برچسب زدن و متهم کردن به بی سوادی و تحجر سرپوش بگذارد، اما امروز در مقابل نسلی از جوانان قرار گرفته است که همگی در ممتازترین دانشگاه های جهان در حال تحصیل هستند و بخش زیادی از آنان نیز یهودی می‌باشند و مسئله اینجاست که حتی از برچسب یهودی ستیز بودن نیز نمی‌تواند استفاده کند و سیاست همیشگی، قربانی بودن را در پیش بگیرد.

شاید حجم سرکوب اعتراضات این واقعیت را نشان دهد که تمام برنامه‌های رژیم صهیونیستی با همکاری و پشتیبانی ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است و امریکا در تمام آنان نقش داشته است. آنچه که مشخص است این اعتراضات، سرآغازی بر پایان پشتیبانی بی چون و چرای آمریکا از اسرائیل خواهد بود، زیرا نسل جوان آمریکایی تصمیم گرفته است دیگر سیاست سکوت را در پیش نگیرد و نسبت به این نسل‌کشی در جریان است واکنش نشان دهد و بدنبال پاک کردن صورت مسئله همانند دولتمردان خود نباشد.

تحلیلگر بین الملل

دیگر خبرها

  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا
  • درخواست اساتید دانشگاه اموری برای اخراج رئیس دانشگاه