Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-27@06:02:20 GMT

اتلاف زمان در روند توسعه میدان‌های مشترک جایز نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۸۸۹۷۱

اتلاف زمان در روند توسعه میدان‌های مشترک جایز نیست

نماینده اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرارداد طرح توسعه فاز 11 میان شرکت ملی نفت ایران با کنسرسیوم ایرانی-فرانسوی گفت: درست است که منابع داخلی برای سرمایه گذاری اولویت دارد، اما برای توسعه میدان‌های مشترک و افزایش ارزش افزوده در صنعت نفت نباید معطل ماند.

به گزارش شانا سیدحسین افضلی افزود: با توجه به شرایط حوزه‌های نفتخیز کشور و اشتراک آن با کشورهای همسایه، باید هرچه سریعتر با استفاده از فناوری‌های روزآمد دنیا از این منابع بهره برداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در صورت استفاده نکردن بهینه از منابع مشترک که محدود نیز هستند، کشورهای همسایه از آن بهره مند خواهند شد، گفت: در این باره می توان با همکاری شرکت‌های صاحب نام در دنیا و فناوری و دانش فنی آنها به این مهم دست یافت.

نماینده شهرستان اقلید در مجلس به نسل جدید قراردادها اشاره و تصریح کرد: این قراردادها باید شفاف و روشن باشند و به طور صحیح اطلاع رسانی شود که خوشبختانه تاکنون چنین بوده است.

افضلی همچنین به نقش قراردادهای جدید و همکاری به شرکت‌های مشهور و بزرگ دنیا در اشتغالزایی در صنعت نفت کشور اشاره کرد و افزود: صنایع نفتی کشور به ویژه در بخش پایین‌دستی برای ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه مناسب است که استفاده از منابع داخلی در وهله نخست و سپس استفاده از منابع خارجی در مرحله بعد اولویت دارد.

به گفته وی، توسعه در صنایع پایین دستی از جمله صنعت پتروشیمی اگر به موازات دسترسی بیشتر به منابع زیرزمینی نفت باشد، بدون شک می تواند از بحران اشتغال در کشور بکاهد و منجره به بهره وری بیشتر شود که این امر جز با سرمایه گذاری انجام نخواهد شد.

به گزارش شانا، قرارداد طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی تا لحظاتی دیگر میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‎پی‎سی) و پتروپارس امضا می‌شود.

این نخستین قرارداد بزرگ نفتى پس از لغو تحریم‌ها خواهد بود و نخستین قرارداد نهایى است که براساس الگوى جدید قراردادهاى نفتى امضا می‌شود.

توتال در کنار شرکت‌های سی ان پی سی چین و پتروپارس ایران قرار است در این پروژه 4 میلیارد و 879 میلیون دلار سرمایه گذاری کنند، سهم هر یک از این شرکت‌ها به ترتیب 50.1، 30 و 19.9 درصد است.

مذاکره با شرکت توتال به منظور تهیه رئوس (HOA) جهت توسعه و بهره برداری فاز 11 پارس جنوبی در قالب قراردادهای جدید نفتی ایران از اوایل اردیبهشت ماه سال 1395 آغاز و رئوس توافق 18 آبان ماه (HOA) 1395امضا شد.

پس از امضای HOA، مذاکرات مربوط به متن قرارداد و 14 پیوست آن و نیز جزئیات طرح توسعه میان طرفین صورت پذیرفت که متن تنظیم شده قرارداد و پیوست‌ها امروز امضا می‌شود.



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، خبرگزاری رویترز گزارش داد که در پی حمله پهپادی به میدان گازی «کورمور» در شهر «چمچمال» در سلیمانیه عراق، ۴ نفر کشته شدند.

به گزارش منابع خبری، یکی از مقامات اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با رسانه‌های خبری اعلام کرد که در پی این حمله پهپادی، دست‌کم ۴ نیروی خارجی در این میدان گازی کشته و دو تن دیگر نیز مجروح شدند.

شهردار شهر چمچمال نیز درباره این حمله گفت: این حمله با یک پهپاد هدایت شونده از راه دور انجام شد که به ساختمان در حال ساخت داخل میدان گازی کورمور برخورد کرد.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

ساعاتی پیش بود که منابع خبری از جمله شبکه المیادین از انفجار در میدان گازی «کورمور» در منطقه «چمچمال» در استان سلیمانیه خبر دادند.

گفتنی است که میدان گازی کورمور یکی از غنی‌ترین مناطق از لحاظ منابع طبیعی در استان سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان عراق به شمار می‌رود.

این اولین حمله راکتی به میدان گازی کورمور، بزرگ‌ترین میدان گازی عراق تحت مدیریت دو شرکت اماراتی دانه گاز در سال ۱۴۰۳ و هفتمین حمله از ابتدای سال ۱۴۰۱ است.

با گذشت بیش از دو سال از اولین حمله راکتی به این میدان گازی، تا این لحظه به طور دقیق مشخص نشده است که چه گروهی در پشت این حملات قرار دارد.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • دونماینده استان درجام حذفی فوتبال فردا به میدان می‌روند
  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • در انتظار وقوع یک انقلاب در خط میانی یوونتوس؛ چه کسانی می‌روند؟
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده