Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور دانشجویی دانشگاه بوعلی اعلام کرد: همچنان دغدغه اسکان دانشجویان را داریم به ویژه ورودی‌های جدید و دختران بنابراین در نظر داریم امسال مدیریت خوابگاه‌های غیردولتی را در دست بگیریم. هر چند در حال حاضر این خوابگاه‌ها مورد رصد امور دانشجویی دانشگاه مادر استان(دانشگاه بوعلی) قرار دارند.

به گزارش ایسنا، دکتر رسول سلیمانی مدیر امور دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در آئین اعطای «تندیس پاسخگویی» به پاسخگوترین مسئول دانشگاه بوعلی‌سینا، با بیان این مطلب عنوان کرد: مخلصانه گام در این مسیر گذاشته‌ایم و به جد به دنبال رفع مشکلات دانشجویان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی با بیان اینکه شاهد اندکی غلفت در رسیدگی به امور رفاه دانشجویان دانشگاه هستیم، افزود: این مجموعه با نهایت تلاش و کوشش، در نظر دارد تمامی خوابگاه‌ها و بخش‌های تغذیه دانشگاه بوعلی‌سینا را به سطح قابل قبولی برساند.

وی با اشاره به اینکه با کسب عنوان پاسخگوترین مسئول دانشگاه، مسئولیت‌هایم سنگین‌تر خواهد شد، اضافه کرد: در بخش تغذیه و خوابگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد که به صورت مقطعی قابل رفع است که نیاز به شناخت ریشه این مشکلات دارد.

سلیمانی با بیان اینکه سال قبل، خوابگاه دخترانه زینب مرمت و بازسازی شد، گفت: هرگاه دانشجویی در اتاق خود به علت عدم برخورداری از حداقل رفاه و امکانات دچار ناملایمات شود آنگاه بنده و سایر همکاران در مقابل او مسئول هستیم.

وی یادآور شد: دانشجویان انتظار بالایی از مسئولان ندارند و تنها داشتن حداقل امکانات رفاه آنها را راضی خواهد کرد بنابراین در این راستا مشکلات یک خوابگاه دخترانه و دو خوابگاه پسرانه در سال قبل به صورت ریشه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

سلیمانی با اشاره به اینکه امسال هیچ خوابگاه دخترانه‌ای نیاز به تعمیر و مرمت ندارد، تصریح کرد: در ایام تعطیلات تابستان، خوابگاه غدیر، به عنوان قدیمی‌ترین خوابگاه پسرانه به طور اساسی مورد تعمیر قرار خواهد گرفت.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه بوعلی درباره کافی نبودن ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی در ابتدای سالتحصیلی گذشته خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی در عدم دسترسی آسان برخی دانشجویان به خوابگاه‌های دانشگاهی وجود دارد که از این میان می‌توان به اعلام دیرهنگام اسامی پذیرفته‌شدگان دانشگاه و حذف دوره شبانه دانشگاه اشاره کرد.

وی اضافه کرد: این دانشگاه هر ساله بین 22 تا 25 درصد ظرفیت خالی در خوابگاه‌های خود دارد اما از از ابتدای سالتحصیلی گذشته این ظرفیت کاملا پر شده بود، در نتیجه با موج عظیمی از دانشجویان میهمان مواجه شدیم که در این راستا با آماده‌سازی خوابگاه یاس طی دو هفته، این مشکلات کنترل شد.

سلیمانی یادآور شد: همچنان دغدغه اسکان دانشجویان را داریم به ویژه ورودی‌های جدید و دختران بنابراین در نظر داریم امسال مدیریت خوابگاه‌های غیردولتی را در دست بگیریم و دانشجویان این مراکز از سوی مسئولان دانشگاه بوعلی تعیین شود هر چند در حال حاضر این خوابگاه‌ها مورد رصد امور دانشجویی دانشگاه مادر استان(دانشگاه بوعلی) قرار دارند.

این مقام مسئول یادآور شد: در نظر داریم با بازدید و تأیید نهایی، خوابگاه‌های عمومی آموزش و پرورش را به مجموعه خوابگاه‌های دانشگاه بوعلی پیوند بزنیم تا حتی‌الامکان دانشجویان دانشگاه در محل‌هایی اسکان یابند که در مدیریت و دسترس دانشگاه باشد.

وی عنوان کرد: جوانان در معرض خطر هستند و برخی آسیب‌ها به دوران قبل از ورود به دانشگاه بازمی‌گردد به طوریکه دانش‌آموزان در دوران دبیرستان در فنر هستند و زمان ورود به دانشگاه از این فنر آزاد می‌شوند حال در این میان برخی تربیت‌های نامناسب و دوری از خانواده باعث بروز مشکلاتی در بین دانشجویان دانشگاه می‌شود پس می‌طلبد آموزش و پرورش یک بازخوانی در تربیت دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی داشته باشد.

سلیمانی گفت: در راستای کاهش درگیری دانشجویان با آسیب‌های اجتماعی، طی جلسات انجام شده با تشکل‌های مختلف، در نظر داریم با برگزاری برنامه‌های مختلف در سطح خوابگاه باعث خروج کمتر دانشجویان از خوابگاه‌ها و قرارگیری آنها در معرض آسیب‌ها شویم.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه بوعلی عنوان کرد: یکی از ضعف‌های دانشگاه، نبود مکان‌هایی متناسب با نیاز دانشجویان است؛ به عنوان مثال نبود ساختمانی با رنگ و بوی خوابگاه برای دانشجویان متأهل، هر چند شاهد درخواستی از سوی دانشجویان مبنی بر احداث خوابگاه متأهلین نداشته‌ایم اما اگر به طور جد این مطالبه صورت گیرد صندوق رفاه دانشگاه با اعطای 400 میلیون تومان وام، ما را در ساخت این مجموعه یاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مطالبات دانشجویان در اولویت کاری مسئولان دانشگاه قرار دارد، اظهار کرد: بنا به درخواست تعدادی از دانشجویان، دوچرخه‌هایی در محوطه یکی از خوابگاه‌های دخترانه دانشگاه برای استفاده آنها قرار گرفته است بنابراین ایجاد یک محیط ورزشی در خوابگاه‌ها از دیگر اقداماتی است که باید به طور جد مورد پیگیری قرار گیرد.

مسئول امور دانشجویی گروه رسانه‌ای الفبای دانشگاه بوعلی‌سینا نیز در این مراسم که در دفتر ایسنا برگزار شد، طی سخنانی گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط گروه رسانه‌ای دانشگاه بوعلی، دکتر «رسول سلیمانی» مدیر امور دانشجویی دانشگاه به عنوان پاسخگوترین مسئول دانشگاه معرفی شد.

محمدرسول سرهنگی اظهار کرد: در راستای گسترش و نهادینه کردن ارتباط دانشجویان با مسئولان و تحقق مطالبات آنها در جهت رفع مشکلات آنها، ایده اهدای «تندیس پاسخگویی» به پاسخگوترین مسئول دانشگاه بوعلی به ذهن ما خطور کرد.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط گروه الفبای رسانه‌ای دانشگاه بوعلی‌سینا، چهار مسئول به عنوان مسئولان پاسخگوی دانشگاه بوعلی شناخته شده‌اند و در این میان دکتر رسول سلیمانی مدیر امور دانشجویی دانشگاه بیشترین آراء را از سوی دانشجویان کسب کرد و به عنوان پاسخگوترین مسئول معرفی شد.

سرهنگی عنوان کرد: دکتر شهبازی رئیس اداره تغذیه دانشگاه بوعلی، دکتر افخمی معاون آموزشی دانشگاه، دکتر رسول سلیمانی مدیر امور دانشجویی دانشگاه و دکتر عروتی‌موفق معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه بوعلی به عنوان پاسخگوترین مسئولان دانشگاه بوعلی از طریق شبکه‌های اجتماعی معرفی شده‌اند.

مسئول امور دانشجویی گروه رسانه‌ای الفبای دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه داد: طبق بازتاب شبکه‌های اجتماعی از میان این چهار مسئول پاسخگو، دکتر سلیمانی به عنوان پاسخگوترین مسئول دانشگاه بوعلی معرفی شد.

وی ادامه داد: جای بسی خوشحالی است که مسئولان این دانشگاه خارج از ساعات اداری و گاها ایام تعطیل سالتحصیلی، پاسخگو و پیگیر مشکلات دانشجویان هستند.

سرهنگی اظهار کرد: طبق رصد مستمر گروه رسانه‌ای الفبا از دانشگاه‌های سراسر کشور، دانشگاه بوعلی تنها و یا جزء معدود دانشگاه‌هایی است که مسئولان آن از طریق شبکه‌های مجازی پاسخگوی مشکلات دانشجویان هستند.

به گزارش ایسنا، تعداد کثیر اعضای این گروه رسانه‌ای و انعکاس نظرات، انتقادات، پیشنهادات و مشکلاتنشان‌دهندهاقبال دانشجویان به این گروه است. مسئولان این گروه مجازی در اقدامی جالب از مسئولان دانشگاه بوعلی هم برای حضور در این کانال تلگرامی دعوت به عمل آورده‌اند تا آنها به طور مستقیم در جریان مطالب منتشره در گروه باشند و در صورت لزوم به رفع آنها پرداخته و در مقام پاسخگوییصریح به دانشجو توضیحات لازم را ارائهدهند.

بنابراین ایجاد فضایی رقابتی توسط این گروه رسانه‌ای عاملی شد تا مسئولان دانشگاه حتی در زمانی خارج از ساعت کاری و ایام تعطیل پاسخگوی دانشجویان باشند و بدین ترتیب طرح ابتکاری «تندیس پاسخگویی» در شناسایی پاسخگوترین مسئول دانشگاه مثمر ثمر بود و مدیر امور دانشجویی دانشگاه از سوی دانشجویان و از طریق شبکه اجتماعی عنوان پاسخگوترین مسئول را از آن خود کرد.

ارتباط تنگاتنگ گروه رسانه‌‎ای الفبا با خبرگزاری دانشجویان ایران-منطقه همدانو ماهیت دانشجویی ایسنا باعث شد تا مراسم اهدای «تندیس پاسخگویی» در دفتر این خبرگزاری برگزار شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی بعداز ظهر امروز یک شنبه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد در اعلام حمایت و همبستگی با آزادی خواهان حامی مردم غزه در جهان، اظهار کرد: اتفاقات اخیر در دانشگاه آمریکا در سطح دنیا امر بسیار مبارکی می‌باشد که منجر به یک جریان انقلاب دانشجویی شود و ارکان نظام سلطه آمریکا را به لرزه در می‌آورد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دهه ۶۰ بیان داشت: راه قدس از کربلا می‌گذرد، اولین پله آزادی کربلا بود که سفر اربعین اتفاق بزرگ و تمدن سازی بود به دنبال آن راه قدس در پیش است.

رئیس دانشگاه شهرکرد به تأکیدات سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است، اشاره و یادآور شد: آمریکا به دانشجویان دانشگاه‌های خود رحم نمی‌کند و دانشجویان را به طرز فجیع بازداشت می‌کند.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی که سال ۵۷ در کشور شکل گرفته، پیام انقلاب اسلامی می‌باشد و گفتمان نظام اسلامی است.

پیرعلی خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی، آمریکایی و دولت‌های آنها اغتشاشی در ایران شکل می‌گیرد مداخله می‌کنند، ایران به هیچ وجه این کاررا نمی‌کند، ما بیشتر عقبه فکری برای دانشجویان هستیم و پیام مقام معظم رهبری در سال ۹۳، گفتمان انقلاب اسلامی اکنون توسط دانشجویان در آمریکا شنیده شده است.

وی با اشاره به وتو ۳ مرتبه‌ای آمریکا در متوقف نمودن کشتار و نسل کشی مردم غزه در سازمان ملل اشاره و گفت: آمریکا میدانی وارد گود کشتار مردم مظلوم در غزه شده است.

پیرعلی افزود: اسرائیل ابزاری برای استکبار می‌باشد تا نقشه‌های آمریکا را در منطقه پیاده کند و دیگر کاربرد اصلی خود را از دست داده است.

وی با اشاره به جنبش دانشجویی در آمریکا اذعان داشت: این جنبش مورد حمایت دانشجویان دانشگاه شهرکرد و کشور می‌باشد و ما حمایت معنوی خود را اعلام می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: از سال ۵۷ بیشتر روز قدس و آرمان‌های انقلاب، آرمان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را دنبال کردیم.

وی درباره عملیات وعده صادق بیان داشت: حمله موشکی تحمیل اراده جمهوری اسلامی بر صهیونیست بود؛ فضا
به نفع جبهه مسلمین تغییر کرده و اولین بار است که هیمنه رژیم صهیونسیتی شکسته شده، ملت‌ها پشتوانه قوی نظامی را احساس می‌کنند.

پیرعلی در پایان کلام اظهار کرد: با حمایت معنوی و تمدن سازی که در محوریت اسلام شکل گرفته در سراسر جهان و با حضور دانشجویان عدالت خواه در کشورهای آمریکا، اروپا و… رویداد بسیار مهمی رقم بخورد و شر جرثومه فساد صهیونیستی و آمریکا از سر بلاد اسلامی و مسلمان کوتاه شود.

کد خبر 6091241

دیگر خبرها

  • چرایی تشدید اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • ۴ انتصاب در دانشگاه فرهنگیان لرستان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت