Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@06:03:26 GMT

تعداد مدارس بنیاد برکت به 2000 واحد می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۸۹۴۸۶

تعداد مدارس بنیاد برکت به 2000 واحد می‌رسد

به گزارش‌ایلنا، در این نشست محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان‌حضرت امام(ره)، فخرالدین‌احمدی آشتیانی وزیر آموزش ‌و پرورش، سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه‌ روستایی و مناطق محروم کشور معاون اول رئیس‌جمهور، عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت، واعظ مهدوی معاون توسعه‌ امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سردار سید ضیاءالدین حزنی، فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر خاتم‌الانبیا و تنی چند از مسئولان مرتبط دیگر حضور داشتند و به ارایه‌ گزارش در زمینه‌ مصوبات قبلی شورا و برنامه‌های آینده پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارنامه‌ بنیاد برکت در حوزه‌ توسعه‌ فضاهای آموزشی در مناطق محروم

در ابتدای این نشست، عارف نوروزی، مدیرعامل بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گزارشی از اقدامات این ستاد در حوزه‌ مسئولیت‌های اجتماعی را که توسط بنیاد برکت انجام گرفته بیان کرد.

نوروزی با بیان این‌ که سرمایه‌گذاری انجام‌شده‌ بنیاد در مناطق محروم کشور تا پایان خرداد ماه 1396، بالغ بر 76 هزار و 820 میلیارد ریال بوده است، گفت: این میزان سرمایه‌گذاری، صرف اجرای 25 هزار و 55 پروژه‌ محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در این مناطق شده است.

نوروزی با اشاره به اقدامات بنیاد برکت در زمینه‌ توسعه‌ فضاهای آموزشی و ارتقای عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، گفت: بنیاد برکت تا به ‌حال قرارداد ساخت هزار و 100 مدرسه، با ظرفیت 5 هزار و 850 کلاس درس و ظرفیت پذیرش 145 هزار دانش‌آموز را امضا کرده که از این میزان تاکنون 800 مدرسه با ظرفیت 4 هزار و 400 کلاس بهره‌برداری شده است.

وی افزود: این میزان از مدارس، هزار و 550 روستا را تحت پوشش خود قرار داده و اعتباری بالغ بر 4500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای ساخت آنها انجام‌شده است.

سه اقدام بنیاد برکت در حوزه‌ محرومیت‌زدایی از بخش آموزش

مدیرعامل بنیاد برکت با تبیین جزییات برنامه‌های اجرا شده توسط این بنیاد در حوزه‌ آموزش ‌و پرورش، خاطرنشان کرد: از 9 ماه پیش که در جریان نشست همین شورا تصمیم گرفته شد که مدارس بیش‌تری در مناطق محروم ساخته شود؛ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت، ساخت حدود 300 مدرسه با ظرفیت 1800 کلاس درس را با اعتبار 1800 میلیارد ریال در مناطق محروم کشور در دستور کار قرار داده است.

نوروزی با بیان این‌ که مشارکت بنیاد برکت در طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان (نماد)، از دیگر اقدامات بنیاد برکت در حوزه‌ مسایل آموزشی و اجتماعی است، تصریح کرد: در این طرح، با مشارکت 9 نهاد بزرگ کشور، قرار است ناهنجاری‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان شناسایی شود و مورد درمان قرار گیرد. بنیاد برکت بخش پیاده‌سازی و توسعه‌ نرم‌افزاری این طرح را بر عهده دارد و برای این کار تاکنون 15 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است.

نوروزی اقدام دیگر بنیاد برکت را بهبود و توسعه‌ 3 برابری شاخص‌های فضای آموزشی در 4 استان آذربایجان غربی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و البرز عنوان و خاطرنشان کرد: در چهارچوب این طرح در استان سیستان و بلوچستان از 9 ماه پیش تاکنون، از 77 مدرسه به 111 مدرسه رسیدیم.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به مشکلات دانش‌آموزانی که به دلیل مسایل اقتصادی نمی‌توانند تحصیل کنند، گفت: در این زمینه قصد داریم با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برنامه‌ مشترکی را تدوین کنیم.

تعداد مدارس را به 2 هزار مدرسه خواهیم رساند

نوروزی هم‌چنین با اشاره به اتمام قریب‌الوقوع ساخت 1000 مدرسه‌ برکت توسط بنیاد برکت که هدف‌گذاری اولیه‌ این بنیاد بوده، تصریح کرد: ما پس از دست‌یابی به هدف اولیه، هدف‌گذاری جدید انجام دادیم و تلاش داریم که تا پایان سال 1399، تعداد مدارس ساخته‌شده‌ بنیاد برکت را به دو هزار مدرسه برسانیم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اگر قرار بر پیشرفت و تغییر باشد، همه مسائل از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد یقیناً توجه به دانش‌آموزان، معلمان و مدرسه می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کند.

علی اسماعیلی امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در برنامه متمرکز هفته گرامی‌داشت مقام معلم که در سالن همایش‌های بین المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی همه عناصر موثر بر روند تعلیم و تربیت استان زنجان، شاهد توفیقات و موفقیت‌های خوبی در یک سال گذشته در استان بودیم که مدیون تلاش جهادی آنان هستیم.

وی با اشاره به ارتقاء خوب مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در جایگاه رتبه‌بندی مناطق کلی کشور، افزود: منطقه‌ای داشتیم که بالای ۲۷۰ رتبه در سال گذشته جابه‌جایی داشت که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان اینکه در خصوص خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته، رتبه یازده کشوری را کسب کردیم، گفت: رتبه خروجی امتحانات نهایی در سال‌های گذشته حدود ۲۰ بود.

او در رابطه با توسعه و گسترش رشته‌های فنی- مهارتی در استان زنجان، افزود: رشته‌های فنی و مهارتی در استان گسترش و توسعه خوبی داشتند به نوعی که از برنامه‌ پیش‌بینی شده وزارت مطبوع درصد بیشتری داشت.

اسماعیلی در رابطه با رشد ساخت و ساز مدارس استان زنجان نیز اظهار کرد: طی سال گذشته اداره‌کل نوسازی مدارس استان زنجان حدود ۲۱۷ کلاس را به آموزش و پرورش استان تحویل داد که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی از جمله توجه به اردوها و اردوگاه‌ها، توسعه فضاهای تربیتی و غیره سبب تغییر فضای تربیتی حاکم در مدارس استان زنجان شده است، افزود: کسب رتبه‌های علمی، المپیادی، قرآنی، فرهنگی در استان زنجان در سطح کشور جهش مناسبی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ زمین چمن در مدارس زنجان افتتاح شده است، گفت: توزیع سالن‌ها و چمن‌های ورزشی غالبأ در مدارس محروم، روستایی و برای استفاده در مناطقی است که کمتر نسبت به این امکانات توجه شده بود، است.

او با اشاره به اینکه توزیع شیر بعد از سال‌ها در مدارس استان زنجان انجام شد که گامی در مسیر سلامت دانش‌آموزان بود، خاطرنشان کرد: اگر قرار بر پیشرفت و تغییر باشد، همه مسائل از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد؛ یقیناً توجه به دانش‌آموزان، معلمان و مدرسه می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کرده و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان