Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@23:59:09 GMT

تخریب قبرستان بقیع، سندی از مظلومیت اسلام در تاریخ

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۹۰۴۹۳

تخریب قبرستان بقیع، سندی از مظلومیت اسلام در تاریخ

تخریب قبرستان بقیع، نماد و سندی از مظلومیت اسلام و شیعه در تاریخ بشریت است، اما شیعه همچنان ظلم ستیزی و مبارزه با ظلم را از یاد نبرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سعید نجفی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو در رابطه با سالروز تخریب قبرستان بقیع گفت: بقیع تنها یک قبرستان نیست، بقیع گنجینه ی تاریخ اسلام است و تاریخی دراز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار امام معصوم شیعیان، حسن بن علی(ع)، علی بن الحسین(ع)، محمد بن علی(ع) و جعفربن محمد(ع) و عباس عموی پیامبر(ص) به همراه همسران، دختران، صحابه و تابعین رسول اکرم و حدود ده هزار نفر از شخصیتهای بزرگ اسلام در این قبرستان شریف دفن شده اند. حتی مدفن ابراهیم، فرزند رسول اکرم نیز در این قبرستان است.

وی در ادامه افزود: پیشینه ی این قبرستان به قبل از اسلام برمیگردد که با هجرت مسلمانان به مدینه تنها قبرستان آنها در این شهر میشود، چرا که پیش از هجرت مسلمانان مرده هایشان را در گورستانهای بنی حرام و بنی سالم و بعضی هم در منزل دفن میکردند. در روایات آمده که رسول اکرم(ص) به دستور خداوند کنار این قبرستان حضور پیدا کرده و از خداوند برای این اموات طلب مغفرت و آمرزش میکردند.

سعید نجفی ادامه داد:بقیع تا یکصد سال پیش حصار و دیواری نداشت،چرا که در زمان بنی امیه شیعیان حتی جرات اظهار عقیده هم نداشتند و با روی کار آمدن عباسیان و مجالی برای آزادی، شیعیان علی الخصوص بنی الحسن در تعمیر و توسعه ی این قبرستان تلاش زیادی کردند، و در این راستا بدلیل انتساب عباسیان به عباس، عموی پیامبر، این حکومت هم کمک هایی کرد و قبه و سایبان هایی برای قبور مطهر ساخته شد که اکنون جز دیواره هایی کوتاه چیزی برجای نمانده است.

وی گفت: با تسلط سعودیان بر حجاز و و با وجود پیوند و ارادت مذهبی که نسبت به محمد‌ بن‌ عبد‌الوهاب، موسس فرقه ی وهابیت داشتند، با ورود به هر شهری ابنیه ی قبور بزرگان صدر اسلام را ویران کردند که قبرستان بقیع هم از این ویرانی مبرا نبود. البته برای اینکه وجهه ی خود را بیشتر در نظر عموم تخریب نکنند، به حرم پیامبر اکرم(ص) صدمه ی چندانی وارد نکردند. اولین تخریب که بخشی از قبرستان را شامل می شد در سال ١٢٢١هجری صورت گرفت اما تخریب کامل در هشتم شوال سال ١٣۴۴هجری انجام شد که به طور کامل بناها و گنبدها تخریب شده و اشیاء قیمتی به تاراج رفت. تخریب قبرستان بقیع، نماد و سندی از مظلومیت اسلام و شیعه در تاریخ بشریت است، اما شیعه همچنان ظلم ستیزی و مبارزه با ظلم را از یاد نبرده است.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعتراض دانشجویان آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی بیان کردند که اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است.

به گزارش ایسنا، موج اعتراض دانشجویان در آمریکا به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز مرگبار به نوار غزه که طی روزهای اخیر در «دانشگاه کلمبیا» در شهر نیویورک آغاز شد؛ خیلی زود به «دانشگاه نیویورک» در همان شهر، «دانشگاه هاروارد» در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست، «دانشگاه ییل» در شهر نیوهیون در ایالت کنتیکت و «دانشگاه کارولینای شمالی» در شهر رالی در ایالت کارولینای شمالی و دانشگاه براون در رود آیلند رسید و همچنان به سرعت در حال گسترش است.

خیزش ضدصهیونیستی دانشجویان در آمریکا و گسترش دامنه آن به سایر دانشگاه ها و اروپا وحشت شدیدی را دولت های آمریکایی و اروپایی ایجاد کرده است.

به دنبال اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه و نسل کشی رژیم صهیونیستی، تعدادی از نمایندگان مجلس مطالبی را در صفحات مجازی خود در توییتر سابق (ایکس) منتشر کردند که در زیر می‌خوانید.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«زن زندگی آزادی که دیروز آمریکا برای ما تجویز کرده بود را می‌توان امروز در دانشگاه‌های آمریکا مشاهده کرد. رفتار وحشیانه با آن دختر دانشجو و دستگیری آن استاد زن، جرمشان این بود که به خاطر جنایت رژیم علیه زنان غزه، اعتراض کرده بودند.»

مصطفی میرسلیم نماینده تهران:

«اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است؛ این ندای ⁧حق⁩ را دولتمردان آمریکا و اسرائیل باید بشنوند؛ سرکوب آن توهین به وجدان ⁧بشریت⁩ است.»

احمد نادری عضو هیات رییسه مجلس:

«دستبند بر دستان ⁧استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا⁩ نمود و نمادیست از ⁧سیاست سرکوب⁩ سیستماتیک در غرب که البته بسی پیچیده و پنهان اعمال می‌شود و اکنون پرده‌ی پنهان‌کاری فروافتاده و کوس رسوایی آن به صدا درآمده است.»

علیرضا عباسی نماینده کرج:

«کشورهای غربی میخواستند رژیم اشغالگر قدس، سرباز راهبردیشان در منطقه باشد! ولی حمایت‌های افراطیشان از جنایت‌های وحشیانه این رژیم خصوصا بعد از طوفان الاقصی، آبروی نداشته‌شان در زمینه حقوق بشر، نسل‌کشی و حقوق زنان و کودکان در کشورهای خودشان را نیز برباد داده و به سربار راهبردی‌شان تبدیل شده به طوری‌که برای دفاع از این رژیم سفاک باید به سرکوب دانشگاه‌یانشان اقدام نمایند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است
  • ژوزه مورایس اسلام آورد و شیعه شد
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!