Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد حسینی ظهر امروز در مراسم تکریم و ‌معارفه مدیرکل جدید و قدیم میراث فرهنگی، صنایع دستی و ‌گردشگری خراسان رضوی در هتل پردیسان مشهد، اظهار داشت: آقای زارع‌صفت یکی از ذخایر و برندهای مدیریتی استان هستند که صمیمانه از خدمات و تلاش‌های ایشان قدردانی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز گردشکری در جهان و ‌کشور ما به عنوان یک ‌محور عمده و پیشران توسعه مطرح است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه گردشگری قطعا باید محور توسعه استان خراسان باشد، ادامه داد: البته این توسعه الزاماتی دارد که در صورت عدم رعایت، نمی تواند نقش خود را ایفا کند.

وی اشاره کرد: خراسان رضوی با حضور سالانه 27 میلیون زائر در مشهد، 99 درصد ظرفیت گردشگری بویژه گردشگری دینی را داراست بنابراین بسترسازی‌ در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

حسینی افزود: زائر و ‌گردشگری که به این شهر می‌آید، یک سرمایه و فرصت بی‌بدیل به شمار می‌رود تا از یک‌ سو او را به فضایل متصف کنیم و از طرف دیگر از وجود او و هزینه‌هایی که می‌کند برای رشد اقتصادی، تولید و توسعه استان حداکثر استفاده را ببریم.

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در تحقق این مهم یادآور شد: اکنون گردش مالی سوغات مشهد 2500 میلیارد ریال است که بیش از 70 درصد آن کالای خارجی و 20 درصد آن کالای قاچاق است. اگر برای تولید این سوغات از ظرفیت داخلی و بخش خصوصی استفاده و‌ با کالای قاچاق نیز با جدیت بیشتری برخورد شود، بی‌تردید این رقم افزایش خواهد یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و‌ اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و ‌گردشگری، یک ‌جریان فرابخشی و‌ ترکیبی است و‌ نباید تنها از یک‌ بعد به آن نگریست، گفت: در این راستا شناسایی خطوط گردشگری در استان و تدوین اطلس گردشکری خراسان رضوی باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 408 اثر تاریخی در استان ثبت شده است، گفت: در راستای حفظ و احیای آثار تاریخی 14 خانه تاریخی پیرامون حرم مطهر نیز قرار است تبدیل به موزه شود.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در حوزه ارائه خدمات به زائرین دو سال پیاپی رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است، اضافه کرد: از 700 رشته صنایع دستی در کشور 20 رشته متعلق به خراسان رضوی است.

حسینی در پایان تاکید کرد: باید هفته فرهنگی شهرستان‌ها را احیا کنیم تا از این طریق به جذب گردشگر و تقویت واحدهای تولیدی، صنفی و توزیعی کمک کنیم.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کرد.   جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه