Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش بی‌باک نیوز؛ رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه اختصاصی با روزنامه فرانسوی زبان گفت: اگر چه داعش از لحاظ نظامی به دست ارتش سوریه شکست خواهد خورد، اما به صورت مجازی بعنوان تهدیدی برای کشورهای منطقه و دموکراسی ما باقی خواهد ماند؛ زیرا همانطور که پس از شکست القاعده، جنگ همچنان در افغانستان ادامه دارد، مبارزه با داعش نیز مبارزه یک نسل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته نامه لو ژورنال دو دیمانش با دیوید پترائوس، رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» درباره اوضاع کنونی خاورمیانه (غرب آسیا) به ویژه سوریه و عراق گفتگو کرد. این مصاحبه در حالی انجام شد که حملات نیروهای ضد داعش مراحل نهایی رسیدن به اهداف خود را در موصل و رقه طی می کند.

فرانسوا کلمانسون خبرنگار نشریه در نیویورک گفت: در طول هفته های اخیر انتظار می رفت موصل سقوط کند. مردم عراق هم می گویند این موضوع قریب الوقوع است. با توجه به اینکه شما شهر موصل را به خوبی می شناسید، نظرتان در این مورد چیست؟

دیوید پترائوس در پاسخ گفت: مسئله این نیست که موصل سقوط خواهد کرد یا خیر و اینکه این اتفاق چگونه رخ خواهد داد. زیرا این موضوع فقط الان مطرح است. نیروهای عراقی که ما آموزش دادیم، نیروهای شجاعی هستند و از یک شبکه اطلاعاتی فنی و انسانی کاملاً استثنایی برخوردارند. وضعیت توپوگرافی این شهر قدیمی به گونه ای است که مبارزه در آن به کندی پیش می رود. گروه های جهادی (تروریست ها) در همه جای شهر تونل حفر کرده اند که خود موانع بزرگی به شمار می روند و پیشرفت را با مشکل مواجه کرده است. آنها غیر نظامیان را به گروگان می گیرند. از سوی دیگر، تروریست ها اعضای گروه های خود را نیز که مظنون به فرار هستند، اعدام می کنند. داعش دشمنی وحشی و بی رحم است که فقط برای جنگیدن ساخته شده است و فراتر از آن است که بتوان درکش کرد.

لو ژورنال دو دیمانش: هنگامی که موصل سقوط کند، چه خطرات سیاسی و نظامی برای آینده خواهد داشت؟

دیوید پترائوس: اکثریت مردم این شهر سنی هستند اما اقلیت های مذهبی دیگر نیز در آن مشاهده می شود؛ بنابراین پیچیدگی قومی و مذهبی در آن بسیار زیاد است. چالش اساسی پیش رو، تضمین پایداری نظام سیاسی است تا این شهر و این منطقه به گونه ای جامع اداره شود. در حال حاضر در بغداد بحث داغی میان کسانی که معتقدند تغییر نگرش سیاسی قدرت حاکم در مورد سنی ها ضرورت دارد و کسانی که شیعه و عمدتاً تحت حمایت ایران هستند و با این پیشنهاد مخالفند، مطرح است. اما از لحاظ نظامی، حتی پس از سقوط موصل نیز داعش به عنوان تهدیدی جدی در برخی کانونهای ثانوی تروریست ها مانند الحویجه و حتی بغداد باقی خواهد ماند؛ همانجا که هنوز هم سلول های فعالی را که قادر به انجام عملیات تروریستی عمده هستند، در اختیار دارد.

لو ژورنال دو دیمانش: ائتلاف ضد داعش منتظر نشد تا موصل سقوط کند و سپس حملات خود را به رقه آغاز کند. آیا سرعت بخشیدن به حملات ضرورت دارد؟

دیوید پترائوس: من شک ندارم که داعش در رقه شکست خواهد خورد. آنچه در حال حاضر برای من جالب است، این است که بدانم پس از اینکه تروریست ها در دیر الزور عقب نشینی می کنند و به دست ارتش سوریه که تلاش می کند راه ارتباطی میان دیر الزور، تدمر و دمشق ایجاد کند، سقوط می کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد. بنابراین این خلافت از لحاظ نظامی شکست خواهد خورد اما به صورت مجازی باقی خواهد ماند و همچنان تهدیدی برای کشورهای منطقه و برای دموکراسی ما خواهد بود. این مبارزه، مبارزه یک نسل است، نسل ما. همانطور که در افغانستان پس از شکست و تفرقه میان القاعده، جنگ همچنان ادامه دارد.

لو ژورنال دو دیمانش: در حال حاضر همه مردم سوریه خود را برای یک تقسیم بندی بزرگ آماده می کنند؟

دیوید پترائوس: آنچه از سال ۲۰۱۱ تاکنون در سوریه اتفاق افتاده، یک چرنوبیل ژئوپولیتیک است که در این بخش از جهان که از ایران تا شمال اروپا امتداد دارد، منتشر شده است. سونامی پناهندگان که زائیده این جنگ است، بزرگترین تهدید را برای کشورهای عضو ناتو بوجود آورده است؛ بحرانی که به مراتب از بحران یورو وخیم تر است. شما هم اکنون از تقسیم بندی سخن می گویید اما من ترجیح می دهم در مورد تشکیل مناطق امن برای هر یک از طرفین جنگ از طریق آتش بس صحبت کنم. بنابراین مشکلی نیست اگر به آن نام «تقسیمات کوچک» بدهیم اما لازم است به محض اینکه داعش شکست خورد، به این حمام خون پایان دهیم.


منبع: صدا و سیما

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ها باقی می‌ماند

به گزارش ورزش سه، در یکی از شادی گل‌های تیم ملی در بازی با قرقیزستان که مهدی کریمی انگشت‌های گِره کرده خود را به شکل قلب در آورده بود و چند قدم عقب‌تر سالار آقاپور و بهروز عظیمی با به آغوش کشیدن همدیگر در خوشحالی او شریک شدند. هوادارانی در سالن بودند که آن لحظه را با آواز خواندن نام آن‌ها سپری کرده و امید جدیدی را برای قهرمانی در دست داشتند. این تمامی آنچه در تصویر میبینیم، نخواهد بود بلکه بازیکن‌های آن قاب همگی چهره‌های جایگزین عصر طلایی تیم‌ملی بوده‌اند که میراث جدید به شمار می‌روند و می‌توانند تا نزدیک به یک دهه آینده در آوردگاه آسیایی و جهانی بدرخشند.

بهروز عظیمی جوانترین بازیکن تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا بوده است. پیش از او محمدحسین بازیار با هجده سال سن به فوتسال آسیا معرفی شد که فرصت حضور در این دوره از رقابت‌ها را بدست نیاورد. علی اکرمی و مسعود یوسف، بازیکنان ۲۴ ساله‌ای هستند که برای نخستین بار در بزرگ‌ترین رویداد فوتسال اسیا به میدان می‌روند. همگی این بازیکنان در دوره مربیگری شمسایی جامه رویایی تیم ملی را بر تن کردند. البته ، می‌توان به این نکته اشاره کرد که انتخاب‌های شمسایی  به همان اندازه که از روی مصلحت و منطق زاییده شده، به همان اندازه ضروری هم بوده و هر مربی دیگری نیز جای او بود، به ستاره های فعلی فوتسال ایران روی می‌آورد.

بهروز عظیمی

بازیکنانی که فراتر از سن حضورشان در زمین مسابقه عاقل هستند و با ذهنیت برنده کهنه سربازان بازی می‌کنند. اینگونه است که در نهایت بهروز عظیمی، نقش حسین طیبی مصدوم را در جام ملت‌ها ایفا می‌کند و به شیوه مشابه حرکت کرده، شم گلزنی فوق العاده‌ای دارد و سرانجام گلش را به ستاره غایب تقدیم می‌کند. عظیمی در چهار نبرد تیم ملی، دو گل به ثمر رسانده و موقعیت‌های فراوانی را بر روی دروازه حریفان خلق کرده است و اگر کمی خوش شانس بود، در کنار سعید احمدعباسی در صف بهترین گلزنان جام جای می‌گرفت.

علی اکرمی

به بازیکن جوان دیگری که می‌توان اشاره کرد، علی اکرمی است. تبدیل به یک مهره اصلی شدن، کار سختی نبود که او از پس آن بر نیاید. مسئله این است که چقدر سریع پیشرفت کرده. برخی بازیکنان هستند که می شود پتانسیل بسیار زیادی در آن ها دید. به خصوص در بازی های مهم و لحظات تصمیم گیری، اینکه آن ها چطور پاس می دهند، چه کار می کنند و در چه شرایطی دریبل می‌زنند و چگونه با شرایط تیمی خو می‌گیرند.

مسعود یوسف

مسعود یوسف از معدود فوتسالیست‌های ایرانی کمتر از ۲۵ سال بوده که می‌تواند دفاع کند، رهگیری کند، هوشمندانه پاس بدهد و در خدمت تیم ظاهر شود. دارای شخصیتی برای مسئولیت پذیری، سازماندهی در دفاع و حمله است. اگرچه در پست این بازیکن دو ستاره فوق آماده ( مسلم اولاد قباد و مهدی کریمی ) به میدان می‌روند و عرصه خودنمایی را برای او تنگ کرده‌اند اما بر خلاف آن دو بازیکن، سخت‌تر و جانانه‌تر بازی می‌کند و بار دفاعی بیشتری را به دوش بکشد. وقتی او در بهترین حالت خود باشد می تواند به تنهایی بر بازی ها مسلط شود، اگرچه تاکنون فرصت گلزنی در جام ملت‌های آسیا را بدست نیاورده، اما در تک تک ثانیه‌های حضور در زمین مسابقه مفید بوده است.

دیگر خبرها

  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • گواردیولا: اتفاقی که برای لیورپول افتاد ممکن است برای ما هم رخ دهد
  • «تهدید بی خاصیت»
  • میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ها باقی می‌ماند
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن