Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جواد لاریجانی گفت: چگونه می‌شود گروهک‌ منافقین نه تنها مورد حمایت غربی‌ها قرار می‌گیرند بلکه حتی در امور حقوق بشر نیز مشاورین دستگاه‌های بین المللی می‌شوند. به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، دکتر محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر و کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری با عنوان «منافقین، تداوم خیانت‌ها»، در پاسخ به این سئوال که وقتی به عنوان نماینده حقوق بشری جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی شرکت می‌کنید کشورهای غربی چگونه منافقین را جلوه می‌دهند که قابل حمایت باشند، با تاکید بر این مطلب که از لحاظ وزن سیاسی، توان و کار این گروه تروریستی صفر است و حتی به صفر هم بدهکارند، اظهار کرد: بحث راجع به این است که در این عروسک بازی‌ها آمریکا و اروپایی مثل فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی و نوکران منطقه‌ای آن‌ها دنبال چه می‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خشونت منافقین را شبیه به داعش و حتی گاهی هم بدتر از آن دانست و گفت: البته تروریست همیشه بد است، منتهی تروریست‌هایی که سفارشی و مورد حمایت غرب هستند نهایت خشونت را دارند و این به ماهیت خود غربی‌ها بر می‌گردد.
دکتر لاریجانی در تبیین این موضوع تصریح کرد: به این نگاه نکنید که غربی‌ها مثلا برای زیر دوچرخه رفتن یک بچه گربه گریه کرده و ماشین آتش نشانی را خبر می‌کنند ولی وقتی پای آن برسد حتی به خودشان نیز رحم نمی‌کنند همانطور که در جنگ جهانی دوم 50 میلیون از همدیگر کشتند و البته دیگران را به همین نسبت می‌کشند.
وی با نقد نظریه اومانیسم گفت: اومانیسم که قرار بود خیلی خوب باشد در انتها یک خشونت کور بدون مرز عرضه کرده است.
دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: کسانی که فرهنگ غرب را به خوبی نمی‌فهمند گول برخی شعارها را از جمله شعار حقوق بشر را می‌‎خورند.
دکتر لاریجانی بیان داشت: ما در مجامع بین المللی خیلی دقیق و حرفه‌ای صحبت کرده و لازم نیست شعار دهیم بلکه با سند نشان دادن عنوان می‌کنیم که منافقین چیزی بالغ بر 17 هزار نفر را به نحوه‌های فجیع شهید کردند و البته به دامن دشمن رفتند و جنایت آن‌ها یکی یا دو تا نیست.
وی با طرح این سئوال که چگونه می‌شود این گروهک‌ منافقین نه تنها مورد حمایت قرار می‌گیرند بلکه حتی در امور حقوق بشر نیز مشاورین دستگاه‌های بین المللی می‌شوند، ادامه داد: آدمی که قبلا نمایندگان ویژه ایران بود مدام با همین افراد پالوده می‌خورد، اطلاعات از آن‌ها می‌گرفت، مهمان این‌ها بود و برایشان سخنرانی می‌کرد. البته وجوهی که دریافت می‌کرد چه بود نیز بحث دیگر و نکته بسیار با اهمتیی است.
کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک با اشاره به سابقه طولانی خصومت کشور فرانسه با جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: دولت فرانسه نسبت به دولت و ملت ما توهین کرده است، وزیر محترم خارجه ما که شخیصت فرهیخته بین المللی است در آن کشور بود و هنوز هواپیمایش از آنجا بلند نشده که سفیرشان در سازمان ملل نطقی علیه ما کرد و ایران را ناقض قطعنامه 2231 معرفی نمود و چنین نمایش عروسکی را در آنجا برپا کردند که توهین آشکاری علیه دولت ما است.
دبیر ستاد حقوق بشر اضافه کرد: وزیر محترم خارجه ما اشاره کرده که یک نقطه ابهامی در روابط ما و فراسنه است ولی بنده می‌خواهم بگویم که هیچ ابهامی نیست و این یک لکه سیاهی در رفتار فرانسه نسبت به ملت ما است.
وی با بیان این مطلب که فرانسه نسبت به ملت ما خیلی جسارت‌ها کرده در طول جنگ جنگنده‌های میراژ سوپر را در اختیار کشور عراق گذاشتند که به ایران بزند، پس خصومت آن‌ها نسبت به ملت ما ریشه دار است و ناشی از یک حس خود بزرگی است که در غرب وجود دارد.
دکتر لاریجانی با بیان اینکه رژیم منحوس و کریهی مثل عربستان فکر می‌کنند که این کشورها آن‌ها را آدم حساب می‌کنند، گفت: ترامپ در صحبت‌های قبل انتخاباتش عنوان کرده بود که ما اگر سه روز از پشتیبانی عربستان دست بکشیم شاید هم سه ساعت حکومتش ساقط یم‌شود. پس عربستان مانند گاو شیری است که فقط آن را بدوشند و فرانسوی‌ها و صهیونیست‌ها این ها را آدم حساب نمی‌کنند ولی ایران کشور قوی است و آن ها از ایران هراس دارند.
وی با طرح این سئوال که چرا غرب دنبال این‌ها هست و این خیمه شب بازی چه معنایی دارد؟ تصریح کرد: صحبت‌های اخیر وزیر خارجه آمریکا در کنگره مبنی بر اینکه سیاست فعلی ما این است که با ایران درگیری نظامی نداریم ولی سعی می‌کنیم به صورت غیرخشونت آمیز براندازی انجام دهیم، اعترافی است که وجود دارد و نشان می‌دهد آنچه این‌ها در گذشته انجام دادند با شکست مواجه بوده است.
دبیر ستاد حقوق بشر افزود: البته معنای آن این نیست که نمی‌خواستند از خشونت استفاده کنند؛ چراکه آنها در استفاده از خشونت مرزی ندارند منتهی معلوم است که موفق نبودند ولی همین که می‌گویند مسالمت آمیز دروغ می‌گویند.
کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک با بیان اینکه مقصود آن‌ها استفاده از تروریسم و امکانات تروریستی است، تصریح کرد: برای همین گروهک منافقین را که در خشونت هیچ چیز از داعش کم ندارند بلکه اضافه هم دارد به کار گرفته‌اند. پس معنای این خیمه شب بازی این است که مسیری که غرب در معارضه با نظام و ملت ما و خصومت با ما در پیش دارد در ظاهر دارای اعتراض و عدم خشونت است؛ اما باطنش استفاده از اهرم تروریستی است.
وی ادامه داد: البته این نکته‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند که جای جلاد، قربانی و شهید جدا شده همین جا است؛ یعنی ملت ما به خصوص نسل جدید باید پدیده را متوجه باشد و امروز مقابله با این مسائل امنیت کشور ما است و هیچ کس در ایران نمی‌خواهد که هر روز یک جایی به دست دشمنان منفجر شود.
دکتر لاریجانی با اشاره به دکترین آتش به اختیار که از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان مطرح شد، گفت: در این میدان که میدان نرمی است که پشت آن خشونت است به نظر بنده استراتژی و دکترین نرمی که مقام معظم رهبری به اسم آتش به اختیار مطرح کردند، بسیار برای آن‌ها خطرناک است.
وی با بیان اینکه آتش به اختیار دکترین میدان نبرد نرمی است که عینا در جبهه جنگ هم همین مسئله ما را موفق کرد، ادامه داد: تمام نیروهایی که معتقد به این مسیر هستند و حاضرند برای سرافرازی ملت فداکاری کنند در میدان می‌آیند و دقیقا غرب از این می‌ترسد.
دبیر ستاد حقوق بشر اضافه کرد: این همان چیزی است که میدان نرم را به ضرر آن‌ها خواهد کرد به همین دلیل تمام عناصرشان شروع به جیغ و داد کردند و عنوان نمودند که می‌خواهد آشوب شود، درحالیکه این درست برعکس آشوب است و یک دکترین برای مهار آشوب‌هایی است که آن‌ها روی آن برنامه ریزی کردند و ان شالله موفق نمی‌شوند.
دکتر لاریجانی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه با همه تلاش غربی‌ها برای بزک چهره این گروهک اقدامات متقابل جمهوری اسلامی ایران در برابر حمایت غربی‌ها چه بوده است به چند عرصه اشاره کرد و گفت: یکی از این میدان‌ها استفاده از عرصه‌های بین المللی است و تابع این است که اسناد ارائه کرده، صحبت و افشا گری کنیم و البته این اقدامات در جریان هم هست و انتها ندارد؛ چراکه دشمنی آن‌ها هم انتها ندارد و در مقابل دفاع ما نیز انتها ندارد.
وی تصریح کرد: ما از دفاع از منافع ملت‌مان خسته نمی‌شویم و همه مسئولین همینطور هستند و عزم ما برای این مسئله جزم تر می‌شود.
دبیر ستاد حقوق بشر اظهارکرد: میدان دیگر در روابط بین کشورها است و ما باید آگاه باشیم که اروپایی و آمریکایی خیلی فرقی ندارد. اینطور نیست که در ضدیت با ملت ما، یک فصل جدید اروپایی وجود دارد که هموارتر است و همراه تر است.
وی بیان داشت: در مسئله برجام آمریکایی‌ها کارشکنی می‌کنند، ولی این معنا ندارد که اروپایی‌ها به وظایفشان عمل نکنند. وقتی تعهد قبول می‌کنند باید پای تعهد بایستند و ما خسارت‌های عظیم دادیم و به توانمندی هسته‌ای خود ضربه مهلک زدیم.
خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست «مهدی زاهدی» در پنجمین کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس که با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است،شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست، ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم های غیر عادلانه  و تلاشهای مزورانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزشهای بین المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد  که این اقدامات دولتهای غربی و در راس آن امریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیادهای فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدنی است که الان نقاب آن برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخته و  موجب موج بیداری مردم غرب شده است که فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است.

حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول

نایب رئیس کمیته فلسطین در مجمع مجالس آسیایی در سخنرانی خود، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه  و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه های بین المللی با شدیدترین وجه و توقف فعالیتها و روابط  دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه ها شد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم