Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@10:38:06 GMT

امر به معروف و نهی از منکر مداحان در قالب شعر است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۹۱۶۷۵

امر به معروف و نهی از منکر مداحان در قالب شعر است

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی کشور با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت و انتقادپذیری همگانی گفت: امر به معروف و نهی از منکر مداحان در قالب شعر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی خرسندی در گفت‌وگو با دانشجو خبر در ارتباط با نحوه شعرخوانی منتقدانه اظهار داشت: شعر مورد نظر باید شعری مناسب و نقادانه بوده و اجرای آن نیز به صورت صحیح و مناسبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید یک مقدار ظرفیت خودمان را در برابر نقد و انتقادات دیگران بالا ببریم.

وی با تاکید بر اینکه مداحان موظف به انجام رسالتشان هستند عنوان کرد: هر کسی باید در هر جایی که هست، وظیفه خودش مبنی بر امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی انجام دهد. زبان ذاکر و مداح، زبان شعر است و باید امر به معروفش و نهی از منکرش را در قالب شعر بیان کند.

مدیر عامل خانه مداحان اهل بیت (ع) به لزوم وجود انتقادپذیری در همه افراد اشاره و تصریح کرد: من کاری با انتقادپذیری دولت ندارم و بحثم این است که همه افراد باید انتقادپذیر بوده و سعه صدر داشته باشند.

خرسندی ادامه داد: امام حسین (ع) می‌فرمایند «کسی که شما را دوست دارد نهی‌تان می‌کند و کسی که از شما تعریف و تمجید می‌کند سبب می‌شود تا اشتباهاتتان را نبینید و نتوانید آن‌ها را رفع کنید».

وی در اظهارات پایانی‌اش خاطرنشان کرد: در نتیجه کسانی که نقد می‌کنند، افراد دلسوز نظام و خواهان پیشرفت و برقراری مسئولان هستند و دوست دارند که موفقیت نظام را ببینند. نقد و انتقاد برای دلسوزان نظام و مسئولان آن است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۱۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، به منظور آشنایی با مناسک حج همایشی امروز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در بروجرد برگزار شد.

مدیر کل حج و زیارت لرستان گفت: امسال یک هزار و ۲۱۰ زائر در قالب ۸ کاروان از لرستان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سیدحمید مصطفایی افزود: از شهرستان بروجرد نیز امسال ۳۲۰ نفر در قالب دو کاروان به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرجع اطلاعات بسیاری از مداحان و حتی برخی از روحانیون سرچ گوگل شده است
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه
  • آیا آتش‌بس در غزه از کانال مصر برقرار می شود؟
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید