Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@20:33:35 GMT

ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای باید جهانی شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۹۱۸۳۸

ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای باید جهانی شود

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای تاکید کرد این رشته قدیمی با توجه به پتانسیل موجود باید بصورت فدراسیونی مستقل در عرصه بین‌المللی فعالیت کند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایلنا، نشست هماهنگی ستاد هفته ترویج فرهنگ پهلوانی صبح امروز با حضور مجتبی جوهری رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای، جعفر سطوتی رئیس دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و مصطفی مرادی دبیر فدراسیون برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوهری در ابتدای این نشست ضمن ارائه عملکرد اخیر فدراسیون پهلوانی از زمان حضورش به عنوان رئیس گفت: مهمترین دغدغه ما استفاده از تمامی پتانسیل و نیروهای موجود در سراسر کشور بود که بر این اساس طرح ایجاد تمرکز در استانها و تقسیم بندی هفتگانه را در کل کشور اجرایی کردیم. بدین ترتیب هر ۵ استان در یک گروه و تهران نیز به دلیل جمعیت و تراکمبیشتر به عنوان یک گروه مجزا قرار گرفت.

وی در ادامه به طراحی و تدوین آئین نامه جدید این فدراسیون اشاره کرد و گفت: ما با کمک ۲۵ کارشناس از سراسر کشور دعوت کردیم تا با توجه به برخی اشکالات در آئین نامه قبلی این فدراسیون وارد شور و مشورت شوند که خوشبختانه اصلاحات اولیه صورت گرفت و ما این آئین نامه را به تمامی استانها ارسال کردیم. خوشبختانه این آئین نامه در جلسه نهایی به سرانجام رسید و توانستیم این آئین نامه را حتی در بازیهای کشورهای اسلامی در باکو نیز به فدراسیون بین المللی ارائه دهیم.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای به عملکرد قابل تقدیر ملی پوشان این رشته در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در باکو نیز اشاره کرد و گفت: تیم ملی کشورمان پس از برگزاری چهار دوره اردوی آماده سازی در رشته های مختلف زورخانه ای و کشتی پهلوانی روانه این مسابقات شد که در نهایت توانستیم به عنوان پرافتخارترین تیم کاروان ورزشی ایران با ۶ مدال طلا و یک نقره به ایران بازگردیم.

جوهری به بحث تجهیز امکانات سخت افزاری و همچنین ایجاد تغییرات کارشناسی در روند برگزاری مسابقات با هدف مهیج ساختن این رشته ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: استانداردسازی امکانات موجود یکی از اولویت های ماست که خوشبختانه این روند در حال اجراست. ضمن اینکه ما با ایجاد برخی تغییرات در نحوه برگزاری و همچنین وسایل این رشته (مثلا وزن میل‌های ورزش زورخانه ای) توانستیم این رشته را با جذابیت بیشتری همراه سازیم تا تماشاگران خسته نشوند.

وی با تاکید فراوان بر رعایت اصل ورزش زورخانه ای در رشته کشتی پهلوانی گفت: ما در حال انجام اقداماتی هستیم که در واقع هر فردی که قصد راهیابی به کشتی پهلوانی و مدارج بالای این ورزش را دارد باید بطور حتم از فرایند ورزش های زورخانه ای و انجام رشته های مختلف این ورزش عبور کند. بدین ترتیب یک کشتی گیر پهلوانی باید به خوبی در ورزش های زورخانه ای و هنرهای فردی این رشته نیز تبحر داشته باشد.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای با اشاره به اقدامات علمی و تحقیقاتی این حوزه نیز گفت: ما توانستیم یکی از جامع ترین بانک های اطلاعاتی در ورزش پهلوانی و زورخانه ای را گردآوری کنیم تا بتوانیم به خوبی از پتانسیل های موجود در کشور بهره ببریم. بدین ترتیب تمامی فعالان این ورزش از جمله ورزشکاران، داوران، ناظران، مرشدان و پیشکسوتان در این بانک اطلاعاتی رتبه بندی شده اند. ضمن اینکه دانشگاه علمی کاربردی ما نیز همچنان در این حوزه مشغول فعالیت و تربیت نیروهای دانشگاهی و علمی است.

جوهری در پایان با تمجید از زحمات فدراسیون کشتی در بحث بین المللی کردن رشته کشتی پهلوانی به نکته مهمی اشاره کرد و گفت: در تعامل و همکاری ما با فدراسیون کشتی هیچ شک وشبهه ای نیست اما نباید فراموش کرد که ورزش پهلوانی و زورخانه ای باید بصورت مستقل در محافل جهانی و بین المللی حضور داشته باشد و همچون رشته های سنتی کشورهای کره و آذربایجان و ترکیه، بصورت مجزا در جمع فدراسیون های ورزشی قرار گیرد. اصرار ما بر این است که ورزش پهلوانی و زورخانه ای باید به همین شکل و شمایل و با تمامی رشته هایی که در دل خود دارد در عرصه های بین المللی مطرح شود. مطمئنا نباید بخشی از این ورزش یعنی کشتی پهلوانی به عنوان زیر مجموعه کشتی های سنتی اتحادیه جهانی کشتی قرار گیرد. چراکه این ورزش قدمت و جذابیت های خاصی دارد که در طول هزاران سال پشت به پشت به نسل کنونی رسیده و ما باید میراث دار خوبی برای آن باشیم.

زورخانه ای - باستانی

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد

مجمع انتخاباتی هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان با حضور اعضای مجمع در سرای ورزشکاران برگزار شد که محمود یسلیانی با کسب ۱۳ رأی به عنوان رئیس هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ مجمع انتخاباتی هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان با حضور جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، عباس نظریات رئیس فدراسیون و اعضای مجمع از ساعت ۱۰ در سرای ورزشکاران برگزار شد.

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ابتدای مجمع اظهار کرد: امیدوارم که امروز طلیعه روزهای خیلی خوب، امیدوار کننده و افتخارآفرین برای رشته اسکی در سطح استان اصفهان باشد. امیدوارم که در فصول بارندگی شاهد بارش نزولات آسمانی به ویژه برف در کل کشور الخصوص استان اصفهان باشیم تا در کنار بهره‌مندی از خیرات و رحمت الهی، رشته اسکی را با قدرت در سطح استان ادامه دهیم.

وی افزود: در چند سال اخیر رشته اسکی در سطح کشور و استان شاهد اتفاقات خوبی بود. با همکاری فدراسیون و هیئت استان اصفهان، با دریافت گواهی بین المللی، پیست اسکی فریدون‌شهر بین‌المللی شد. شرایط خدماتی و امکانات پیست فریدون‌شهر، بهبود چشم‌گیری داشته و امیدواریم که این روند رو به رشد ادامه دار باشد.

محمدی گفت: روند توسعه و رشد اسکی استان با همدلی و هم‌افزایی جامعه این رشته ورزشی ادامه خواهد داشت. باید در کنار توسعه اسکی روی برف، توسعه همه رشته‌های زیرمجموعه این هیئت به ویژه اسکی روی چمن را هم در دستور کار قرار دهیم. امسال اسکی روی یخ در بخش دختران اولین مقام بین‌المللی ورزش کشور را به دست آوردند. روزهای درخشانی در انتظار این رشته است.

این مجمع انتخاباتی با کاندیدایی محمود یسلیانی و وجیهه مطهری و ۱۵ رأی مأخوذه برگزار شد که وجیهه مطهری با اعلام انصراف خود، از انتخابات کنار رفت. محمود یسلیانی با کسب ۱۳ رأی به‌عنوان رئیس هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان انتخاب شد.

در انتخابات هیئت رئیسه وجیه مطهری با ۱۳ رأی به عنوان نایب رئیس، عبدالرضا اسفنانی با ۱۴ رأی به عنوان خزانه دار، فرشته جلالی با ۱۴ رأی به عنوان هیئت رئیسه، عبدالرضا سپیانی با ۱۴ رأی به عنوان هیئت رئیسه، علیرضا بهزادیان‌فر با ۱۴ رأی به عنوان هیئت رئیسه انتخاب شدند.

کد خبر 751030

دیگر خبرها

  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • ۲ دوپینگ جدید در کشتی پهلوانی!
  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • نظر محمدرضا طالقانی درباره رسول خادم و علیرضا دبیر و درخواست مهمش از رئیس فدراسیون کشتی | ویدئو
  • آغاز مسابقات کشتی پهلوانی در شهرستان خاتم
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند