Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه ذخیره‌سازی خون بندناف نشان از ارتقا سطح آگاهی عمومی است گفت: نگهداری از خون بندناف و تهیه سلول‌های بنیادی در خراسان جنوبی فراهم است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ملیحه بهنامیان ظهر امروزدر جمع خبرنگاران اظهار داشت: بانک خون بندناف از زمان تأسیس، فعالیت خود را در راستای اطلاع رسانی به خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزند بوده و نیاز به ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی دارندآغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا مرکز خون بندناف استان خراسان جنوبی از ابتدای امسال در بین مراکز سایر استان‌ها بیشترین تبلیغات و اطلاع رسانی را در این زمینه داشته و توانسته در رتبه اول اطلاع رسانی در حوزه بانک خون بند ناف قرار گیرد.

رئیس بانک خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خون بندناف مملو از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است که در بیماری‌هایی که منشأ خونی دارند همچون تالاسمی، بیماری نقص سیستم ایمنی به دلیل اهمیت سلول‌های بنیادی کاربرد فراوانی دارد که نگهداری و ذخیره آن، پس‌اندازی برای سلامت فرزندانمان و نسل‌های آینده است.

بهنامیان بیان کرد: نگهداری از خون بندناف و تهیه سلول‌های بنیادی از آن در حقیقت مانند نوعی بیمه عمل می‌کند.

وی افزود:ممکن است ماه‌ها و سال‌ها برای آن‌که خانه یا ماشین‌مان را بیمه کنیم وجهی پرداخت کنیم تا شاید برای روز مبادایی بتوانیم از آن استفاده کنیم و نگهداری از خون بندناف نیز همین حالت را دارد.

رئیس بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی تصریح کرد:با توجه به تازه تاسیس بودن دفتر بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی استان، ذخیره‌سازی خون بندناف نشان از ارتقاء سطح آگاهی عمومی هم‌استانی‌ها دارد.

بهنامیان با اشاره به فعالیت نمایندگی بانک خون بندناف خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با توجه به افزایش زیاد بیماری‌های صعب‌العلاج و مراجعه هم استانی‌ها برای ذخیره سلول‌های بنیادی به نمایندگی‌های خارج استان و تهران نیاز به ایجاد نمایندگی احساس شد.

وی یادآور شد: خانواده‌های متقاضی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرسخیابان پاسداران، میدان قدس، جهاددانشگاهی مراجعه و یا با شماره 09155613072 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902865

دیگر خبرها

  • تنها بازمانده دوران باستانی زمین/ عکس
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • فیلم| لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • ببینید | لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد