Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@04:14:20 GMT

3500 طرح صنعتی نیمه تمام در استان اصفهان باطل شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۹۱۹۶۰

3500 طرح صنعتی نیمه تمام در استان اصفهان باطل شد

اسرافیل احمدیه روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، تعیین تکلیف طرح های صنعتی نیمه تمام را در دستور کار خود قرار داده و در مرحله نخست، سه هزار و 500 طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی صفر درصد، ابطال و از جامعه آماری وزارت صنعت، معدن و تجارت خارج شده است.
وی افزود: برخی طرح های نیمه تمام کوچک و متوسط صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد در استان موفق به اخذ تسهیلات سرمایه ثابت شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به پرداخت یکهزار و 61 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت برای 137 طرح کوچک و متوسط نیمه تمام در استان در سال گذشته در قالب طرح های حمایت و رونق تولید گفت: از این تعداد 66 طرح صنعتی(با 807 میلیارد ریال تسهیلات) و 71 طرح کشاورزی (با 254 میلیارد ریال تسهیلات) بوده اند.
احمدیه اضافه کرد: همچنین سال گذشته در مجموع هفت هزار و 314 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به 937 واحد تولیدی کوچک و متوسط استان در قالب طرح های حمایت و رونق تولید پرداخت شد که از این تعداد 487 واحد صنعتی(با پنج هزار و 815 میلیارد ریال تسهیلات) و 450 واحد کشاورزی(با یکهزار و 498 میلیارد ریال تسهیلات) بودند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: علاوه بر این، مقداری تسهیلات نیز از سوی بانک ها بطور مستقیم به واحدهای صنعتی پرداخت شده است.
احمدیه، تسهیلات مستقیم سرمایه در گردش پرداخت شده در استان را برای یکهزار واحد(837 واحد صنعتی و 163 واحد کشاورزی) به میزان هفت هزار و 783 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: همچنین حدود یکهزار و 540 میلیارد ریال تسهیلات مستقیم سرمایه ثابت برای 181 واحد تولیدی(151 واحد صنعتی و 30 واحد کشاورزی) از سوی بانک ها پرداخت شده است.
وی همچنین میزان تسهیلات مستقیم بانک ها برای واحدهای صنعتی بزرگ با اشتغال بالای یکصد نفر را در مجموع 10 هزار و 320 میلیارد ریال(شامل 9 هزار و 825 میلیارد ریال سرمایه در گردش و 384 میلیارد ریال سرمایه ثابت) اعلام کرد.

***سیمان و فولاد، محصولات با ارزش صنایع استان***
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: سیمان، محصولات فولادی و فولاد خام جزو با ارزش ترین محصولات صنایع استان هستند که تولید آنها در کشور حائز رتبه های برتر شده است.
وی میزان تولید سیمان در استان اصفهان در سال گذشته را پنج میلیون و 757 هزار تُن، محصولات فولادی را 10 میلیون و 728 هزار تُن و فولاد خام را 9 میلیون و 45 هزار تُن اعلام کرد.
احمدیه از الیاف اکریلیک، دی ام تی(DMT)، آلکیل بنزن خطی(LAB)، روغن صنعتی و روغن موتور تصفیه اول، ظروف چینی و ماشین لباسشویی بعنوان دیگر محصولات با ارزش صنایع استان که دارای رتبه های برتر کشوری است، نام برد.

*** صدور 485 پروانه بهره برداری با اشتغال 7700 نفر***
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین از صدور 485 پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 16 هزار و 828 میلیارد ریال و اشتغالزایی هفت هزار و 700 نفر در استان اصفهان در سال گذشته خبر داد.
احمدیه افزود: این پروانه ها نسبت به سال 94 با رشد 45 درصدی در سرمایه گذاری و 18 درصدی در اشتغال مواجه است.
وی افزود: از میان پروانه های صادر شده 85 مورد صنایع معدنی با سرمایه گذاری چهار هزار و 765 میلیارد ریال و اشتغال یکهزار و 295 تن است.
وی گفت: پروانه های صنایع معدنی در مقایسه با سال 94 دارای رشد 113 درصدی در سرمایه گذاری و 45 درصدی در اشتغال است.
احمدیه گفت: از میان پروانه های صادر شده 157 مجوز مربوط به بهره برداری از طرح های توسعه واحدهای فعال صنفی با سرمایه هفت هزار و 727 میلیارد ریال و اشتغال 2 هزار و 382 تن است که دارای رشد 16 درصدی در تعداد مجوز، 122 درصدی در سرمایه گذاری و 61 درصدی در اشتغال است.
وی افزود: از میان پروانه های صادر شده 59 فقره نیز مربوط به بهره برداری جدید معادن استان با سرمایه 298 میلیارد ریال و ظرفیت استخراج 2 میلیون تُن و اشتغال 413 تَن است.
وی دیگر پروانه های صادر شده را شامل تمدید پروانه بهره برداری معادن،اجازه برداشت شن و ماسه، اجازه برداشت طرح های عمرانی، اجازه برداشت سایر مواد معدنی، اکتشاف و گواهینامه کشف اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته همچنین 952 فقره جواز تاسیس ایجاد و توسعه با پیش بینی سرمایه گذاری 36 هزار و 560 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال حدود 20 هزار تَن در استان اصفهان صادر شد که رشد 10 درصدی در تعداد، 11 درصدی در سرمایه گذاری و 15 درصدی در اشتغال دارد.
احمدیه همچنین مهمترین چالش های صنعت استان را موانع بازار مانند نوسانات عرضه و تقاضا و تغییر قیمت مواد اولیه، مشکلات نقدینگی و مالی، به روز نبودن فناوری ها و مشکلات بازاریابی عنوان کرد.
از راهکارهایی که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برای رفع این چالش ها مطرح کرد، فرهنگ سازی و تشویق برای خرید تولیدات داخلی، کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، تسهیل تامین مواد اولیه، کاهش هزینه های تولید و ارتقای سطح کیفیت کالاهای تولید داخل است.
اصفهان با بیش از 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی، صنعتی ترین استان کشور به شمار می آید.
دولت یازدهم در برنامه های اقتصادی خود برای خارج کردن واحدهای تولید از رکود، چندین طرح را به اجرا گذاشت که رونق و رفع موانع تولید و ارائه بسته های حمایتی و تسهیلات مالی به صنایع کوچک و متوسط یکی از آنهاست.
ت/3011 /6027 خبرنگار: آسیه معینی * انتشار: شکراللهی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان در بخش‌های تسهیلات ضروری، وام کارگشایی و تسهیلات مسکن در شهرستان جم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان جم، اکبر پورات ظهر امروز در جلسه با مسئولان شهرستان جم با اشاره به ایجاد میز خدمت همراه با کاروان خدمت مسئولان در این شهرستان اظهار داشت: در میز خدمت شهرستان جم همراه با کاروان خدمت مسئولان به این شهرستان با 173 نفر از مردم با حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر دیدار چهره به چهره انجام شد.

وی ادامه داد: کاروان خدمت مسئولان استان بوشهر در سفر شهرستانی به شهرستان جم، ضمن دیدارهای چهره به چهره با مردم، بخشی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی رفع دغدغه‌ها در دیدار چهره به چهره با مردم و محرومین است، تصریح کرد: برپایی این چنین برنامه‌هایی در قالب میز خدمت اقدام بسیار با ارزشمندی است تا بتوانیم با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشیم.

وی از اختصاص 365 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به خانواده‌های کم‌بضاعت و 45 میلیون تومان مساعدت مالی بلاعوض به افراد نیازمند خبر داد و عنوان کرد: همچنین به سه نفر وسایل و خدمات توانبخشی اختصاص داده شد و فاکتورهای درمانی و کمک درمانی افراد محروم این شهرستان توسط هلال احمر استان تقبل هزینه شد.

پورات از تخصیص 6.6 میلیارد ریال وام به نیازمندان در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در این دیدار با مردم شهرستان جم، 255 میلیون تومان تسهیلات ضروری، 110 میلیون تومان وام کارگشایی و 300 میلیون تومان تسهیلات مسکن به افراد مختلف در این شهرستان تخصیص یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: در این دیدارها مهمترین موضوع متقاضیان در حوزه تسهیلات بانکی، اشتغال، اجرا طرح هادی، مشکلات ایثارگران و بنیاد شهید، منابع طبیعی، ثبت و اسناد و اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

انتهای پیام/190

  

دیگر خبرها

  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد