Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@00:20:32 GMT

۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت سد گلورد هزینه شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۹۱۹۹۹

۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت سد گلورد هزینه شد

بهشهر- نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت سد گلورد هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌محمد شاعری عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای ساختمان سد گلورد ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ۸۰ میلیارد تومانان در یک سال گذشته بوده است و برای احداث شبکه سد گلورد هم بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاعری ادامه داد: علاوه بر کارهای اجرایی در دست اقدام، جابه‌جایی روستای رودبار بهشهر و انتقال قبر شهید قربانی تنها شهید این روستا با ۵۰ خانوار از مسائل مهمی است که برای آبگیری سد انجام شد.

این مسئول بابیان اینکه آبگیری سد گلورد از برنامه‌های مهم سال جاری بوده است که باقوت دنبال شد و فردا با حضور وزیر نیرو و مسئولان استانی و شهرستانی آبگیری می‌شود.

نماینده نردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز ساخت سد گلورد نکا از سال ۸۲ گفت: اعتبارات ملی مناسبی برای تکمیل سد گلورد نکا تأمین‌شده است که در شبکه سد سرمایه‌گذاری خوبی انجام شد و با مشروب شدن آن ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شرق مازندران مشروب می‌شود.

شاعری افزود: ذخیره آب کشاورزی برای ۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه در شرق مازندران و همچنین تأمین آب شرب از مهم‌ترین اهداف ساخت این سد و آبگیری آن است.

وی گفت: سد گلورد از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که علاوه بر تأمین آب کشاورزی و شرب شرق مازندران به‌عنوان مهم‌ترین هدف، تولید انرژی، گردشگری و توریستی و کنترل سیلاب از اهداف مهم ساخت و آبگیری سد گلورد است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر قائمی روز دوشنبه در این زمینه اظهار کرد: آبگیری این تالاب از مدتی قبل و با استفاده از آب رودخانه «گدار» شروع شده و هم اکنون با ورود ۲ میلیون مترمکعب آب، بیش از ۵۰ درصد از این مساحت این تالاب احیا شده است.

وی اضافه کرد: احیای این تالاب در این فصل که پرندگان مشغول لانه سازی و جوجه آوری هستند، از اهمیت ویژه ای برای میزبان از پرندگان مهاجر و بومی برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: آبگیری این تالاب تا اوسط خرداد ماه که رودخانه «گادر» در این منطقه جریان داشته باشد، ادامه دارد و پیش بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون مترمکعب دیگر آب وارد تالاب شود.

وی از همراهی و همکاری جوامع محلی پیرامون این تالاب به ویژه کشاورزان و باغداران در احیای این تالاب قدردانی کرد و افزود: تالاب‌ها نقش مهمی در حفاظت از منابع آب، خاک و هوا دارند و برای حفاظت از آنها با همه عوامل همکاری لازم را داشته باشند.

تالاب گرده‌قیت و میمند یکی از تالاب‌های جنوب دریاچه ارومیه است که با وسعتی حدود ۶۰۰ هکتار در هفت کیلومتری شمال نقده از جاده ارومیه -مهاباد قرار دارد از ۲۵ سال قبل خشک شده بود، این تالاب از سوی سازمان محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

در شهرستان نقده هفت تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از ۱۰ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می‌کنند که از این تعداد، تالاب‌های درگه سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب‌های بین المللی هستند.

کد خبر 6098003

دیگر خبرها

  • دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد
  • هزینه‌ ساخت برج ایفل را مردم کدام کشور پرداختند؟
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد