Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@08:22:11 GMT

دستور جدید آمریکا به تروریست‌های اجاره‌ای

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۹۲۴۷۶

«احمد مرعی» نماینده پارلمان سوریه درباره انفجارهای اخیر در دمشق خاطرنشان کرد: حامیان گروه‌های تروریستی به آنها دستور تشدید حملات و اقدامات تروریستی را صادر کردند تا شروط جدیدی برای مذاکرات در خلال نشست آتی آستانه تحمیل کنند.

خبرگزاری تسنیم: نماینده پارلمان سوریه با اشاره به برنامه محور مقاومت درباره رژیم صهیونیستی تاکید کرد آمریکا و همپیمانانش به گروه‌های مسلح در سوریه دستور داده‌اند عملیات تروریستی خود را تشدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«احمد مرعی» نماینده پارلمان سوریه درباره انفجارهای اخیر در دمشق خاطرنشان کرد: حامیان گروه‌های تروریستی به آنها دستور تشدید حملات و اقدامات تروریستی را صادر کردند تا شروط جدیدی برای مذاکرات در خلال نشست آتی آستانه تحمیل کنند.

مرعی اظهار داشت: بدیهی است که شاهد تشدید تنش از سوی آمریکا و همپیمانانش علیه سوریه باشیم که انفجارهای اخیر در دمشق مهمترین سند در این زمینه است که به گروه‌های مرتبط با خارج دستور انجام عملیات بمب‌گذاری و انفجار با هدف برهم زدن اوضاع داخلی داده شد.

وی افزود : قطعا این مسئله با پیشرفت و دستاوردهای ارتش سوریه به ویژه آنچه در مرزهای عراق و سوریه محقق شد،‌ مرتبط است، این تحول بزرگ که طرح آمریکا در شرق سوریه را با شکست روبرو کرد، همچنانکه این اقدامات تنش‌آمیز(آمریکا و مزدورانش) از سوی دیگر با کنفرانس آستانه ارتباط دارد که قرار است طی روزهای آینده میان نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های مسلح برگزار شود.

نماینده پارلمان سوریه خاطرنشان کرد: ما همواره می‌دانیم که هر گاه قرار است مذاکراتی انجام شود، تنش‌آفرینی نظامی و امنیتی از سوی طرف دیگر(آمریکا و مزدورانش) با هدف افزایش روحیه گروه‌های تحت فرمانش و ایجاد سکویی برای آنها با هدف بهبود شروط مذاکراتی به نفع آنها تشدید می‌شود.

مرعی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: معتقدم ما در مرحله آتی شاهد عملیات تشدید تنش نظامی گسترده‌ای از سوی گروه‌های تروریستی به دستور حامیان و تحریک‌کنندگانش در واکنش به دستاوردهای ارتش سوریه و همپیمانانش خواهیم بود.

نماینده پارلمان سوریه درباره اقدام گروه‌های مسلح فعال در درعا در تحریم کنفرانس آستانه در حالی که در نشست‌های قبلی آن شرکت کرده بودند، خاطرنشان کرد: مشکل ما با معارضان سوری این است که ما در مقابل خود یک گروه واحد و مشخصی را که بتوان با آن درباره دستیابی به حل سیاسی بحران سوریه گفت‌وگو کرد، پیدا نمی‌کنیم، در نتیجه هر بار که به ژنو یا آستانه می‌رویم، گروه‌های مختلفی که با یکدیگر اختلاف دارند را مشاهده می‌کنیم که این مسئله به حامیان خارجی آنها برمی‌گردد، اکنون نیز از سوی برخی کشورهایی که تصمیم گرفته‌اند روند سیاسی را بر اساس شروط خود پیش ببرند،‌ به برخی گروه‌ها اجازه داده شده به آستانه بروند و از رفتن برخی گروه‌ها جلوگیری شده است، دولت سوریه خواستار سازوکار سیاسی بر اساس شروط خود است و هرگز از آن دست برنخواهد داشت.

مرعی افزود: تمام جنوب سوریه با فرمان‌های رژیم صهیونیستی مرتبط است،‌ زیرا اسرائیل امروز به آنچه با مذاکرات سیاسی مرتبط است،‌ اهتمام نشان می‌دهد و برای پایان دادن هرگونه حضور مقاومت در این منطقه تلاش می‌کند و بر حضور گروه‌های مسلح در مرزهای فلسطین اشغالی اصرار دارد.

وی تاکید کرد: مقاومت و ارتش سوریه و همپیمانان آنها در جنوب سوریه باقی خواهند ماند و بر این مسئله پافشاری می‌کنند که اسرائیل در حالت امنیت به سر نبرد و این بخشی از طرح‌های کشورهای عضو محور مقاومت در منطقه است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

گرچه گروه تروریستی داعش سودای ایجاد خلافت در عراق و سوریه را در سر می‌پروراند، اما در نهایت این گروه تروریستی اکنون تمامی حوزه‌های تسلط خود را از دست داده و هسته‌های مخفی آن به صورت گاه به گاه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی کور می‌کنند. داعش خراسان یکی از شاخه‌های این سازمان تروریستی است که حضور فعالی در افغانستان دارد و تا به حال در این کشور، ایران، و روسیه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی مرگبار کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر دادستانی آلمان امروز (چهارشنبه) از متهم شدن ۷ تبعه خارجی به همکاری با سازمان تروریستی داعش خراسان خبر داد.

براساس بیانیه منتشر شده در این زمینه، این افراد متهم هستند به دنبال انجام حمله تروریستی در آلمان به نیابت از داعش خراسان بوده اند. در میان ۷ مظنون دستگیر شده یک تبعه ترکمنستانی و ۶ تبعه تاجیکستانی حضور دارند. این افراد متهم هستند قصد انجام حمله تروریستی مهیب در آلمان و سایر کشور‌های اروپای غربی را داشته اند، اما هنوز در برنامه حمله خود را نهایی نکرده بودند. 

این تروریست‌ها در بهار ۲۰۲۲ پس از آغاز جنگ اوکراین وارد آلمان شده و یک هسته تروریستی دیگر در هلند ایجاد کرده بودند. با این حال، مقامات امنیتی آلمان آنها را در ژوئیه سال گذشته میلادی دستگیر کرد. 

دادستانی آلمان جزئیات بیشتر درباره این هسته تروریستی و زمان محاکمه آنها ارائه نکرد. 

پیش از این شاخه خراسان گروه تروریستی داعش طی حمله تروریستی به کنسرتی در روسیه ۱۳۷ تن را کشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر
  • علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + عکس
  • جزئیات علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند