Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار «پاتریک پویانه» مدیر عامل شرکت توتال فرانسه، امضای قرارداد طرح توسعه بخش فراساحل فاز ۱۱ پارس جنوبی میان شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه را در مسیر توسعه همکاری‌های اقتصادی – تکنولوژیک ایران و فرانسه مثبت ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و فرانسه همواره روابط و همکاری‌های خوبی با هم داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس‌ جمهور با اشاره به جایگاه فرانسه در زمینه اقتصاد و تکنولوژی انرژی، اظهار داشت: امضاء و اجرای این قرارداد گام مثبتی در مسیر توسعه همکاری‌های بیشتر اقتصادی و فناوری میان دو کشور خواهد بود.

روحانی با اشاره به اینکه تلاش دولت یازدهم بر این بوده تا با به ثمر رسیدن توافق برجام راه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی شرکت‌های بزرگ با ایران هموار شود، خاطر نشان کرد: خوشبختانه وجود این اراده سیاسی در طرف ایرانی و در میان کشورهای ۱+۵ باعث شد که توافق با توتال به نتیجه برسد.

رییس‌ جمهور با اشاره به سفر خود به اروپا و فرانسه پس از امضای برجام، گفت: در پاریس اراده سیاسی میان مسئولان دو کشور برای توسعه روابط به خوبی وجود داشت و توافقنامه‌های مهمی برای گسترش مناسبات و همکاری‌ها میان دو کشور به امضاء رسید.

روحانی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار پروژه در بخش نفت و گاز آماده سرمایه‌گذاری است که شرکت‌های بزرگ خارجی می‌توانند برای همکاری در این پروژه‌ها مشارکت کنند.

رییس‌ جمهور گفت: باید برای رسیدن به صلح و ثبات در منطقه در راستای پیشرفت اقتصادی و توسعه منطقه تلاش کنیم، چرا که همکاری علمی و توسعه‌ای می‌تواند به مبارزه با جهل و فقر به عنوان زمینه‌های رشد و گسترش تروریسم کمک کند.

روحانی اظهار امیدواری کرد با توافقات و همکاری‌های جدید در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی، ایران و فرانسه در راستای توسعه مناسبات گام‌های شایان توجهی بردارند.

پاتریک پویانه مدیر عامل شرکت توتال فرانسه نیز ضمن ابراز خرسندی از ملاقات رییس جمهور کشورمان امضاء قرارداد با ایران را برای شرکت توتال بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: امروز بسیار خرسندیم که توانستیم این توافق را با تلاش‌های مسوولان دو طرف به نتیجه برسانیم و اجرایی کنیم.

مدیر عامل شرکت توتال فرانسه با تأکید بر اهتمام و تلاش برای انجام و به ثمر رساندن این قرارداد اظهار امیدواری کرد که این توافق بتواند راهگشای حضور سایر شرکت‌های اروپایی در راستای توسعه همکاری‌ها با ایران باشد.

پاتریک پویانه با بیان اینکه توافق برجام زمینه‌های مساعد فراوانی برای توسعه روابط میان کشورهای اروپایی با ایران در بر دارد، گفت: ما نسبت به همکاری با شرکت‌های ایرانی خوش‌بین هستیم.

مدیر عامل شرکت توتال فرانسه همچنین خواستار توسعه همکاری‌ها و روابط در بخش‌های مختلف میان شرکت‌های ایرانی و اروپایی شد و افزود: توتال همکاری دراز مدت با ایران را در زمینه گاز، نفت و پتروشیمی انتخاب کرده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به چشم‌انداز رویداد ملی فبین‌فود گفت: چشم‌انداز ما برای این رویداد این است که تبدیل به رویدادی بین‌المللی شود و در سطح جهان گسترش یابد.

شقایق حق‌جوی جوانمرد امروز ۱۳ اردیبهشت در اولین رویداد ملی فبین‌فود که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با اشاره به اهمیت کیفیت غذا در کلام پیامبر(ص) اضافه کرد: با توجه به سخن رهبری و شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است، باید از مردم خواستار شویم که در حوزه ارتقای صنعت غذا مشارکت کنند، زیرا غذای خوب حق تمامی مردم ایران است و باید در تامین غذای خوب و سالم خود کوشا باشند. صنعت غذا، صنعتی شاداب با گردش مالی بزرگ است که پتانسیل ایجاد ثروت و اشتغال را به خوبی دارد و بعد از صنعت پتروشیمی دومین صنعت بزرگ ایران است. لذا همه ما باید به ارتقای آن توجه کنیم.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری بیان کرد: انسان برای اینکه بتواند خوب زندگی کند، باید در مرحله اول غذای خوبی داشته و در مرحله بعدی دارای شغل مناسبی باشد. دانشگاه‌های ما رشد بسیار خوبی داشته و فارغ‌التحصیلان آن مهارت‌های بالایی دارند، بنابراین باید جوانان ایرانی ما در همین صنایع پویای ایران مشغول به فعالیت شوند.

حق‌جوی جوانمرد ادامه داد: صنعت غذا با سختی مواد اولیه را جمع می‌کند و سعی در حرکت دارد و نیازهای مختلفی را شامل می‌شود، بنابراین سخت می‌تواند نوآوری را در خود جای دهد. لذا ما در معاونت علمی ریاست‌جمهوری فقط مسئول توسعه فناوری نیستیم، بلکه مسئول اشاعه فناوری هم هستیم که این اتفاق در چنین رویدادی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه رویداد فبین‌فود در راستای همرسانی صنعت و فناوری است، عنوان کرد: صنایع ما نیازهایی دارند و متخصصین باید برای رفع این نیازها وارد شوند تا صنعت ناچار به واردات نباشد و نوآوری در ایران توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی صورت گیرد. لذا این رویداد طراحی شده است تا به این مسائل رسیدگی کند. صنعتی که با سختی اجزای خود را در کنار هم جمع می‌کند، برای تمرکز بر روی نوآوری دچار سختی است و باید واسطه‌ای در این میان روی کار بیاید و نوآوری را به ارمغان بیاورد. همچنین تکثیر نمونه جدید، هزینه‌ و ریسک بالایی دارد، لذا باید نهاد بینابینی حضور یابد که ساخت سریع و آسان در آن صورت گیرد. چنین نهادی فب‌لب (آزمایشگاه ساخت سریع) نامیده می‌شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به چشم‌انداز این رویداد بیان کرد: چشم‌انداز ما برای این رویداد این است که تبدیل به رویدادی بین‌المللی شود و در سطح جهان گسترش یابد. فرهنگ غنی ما سرشار از دستورالعمل‌های غذایی بسیار فاخر است که نه تنها به دلیل طعم بلکه به دلیل نوآوری و ترکیبات بسیار خاص، دارای ارزش غذایی بالایی هستند. غذای هر قوم یکی از مهمترین نمادهای فرهنگ و تمدن آن است. بنابراین باید بتوانیم تمامی قدرت خلاقانه خود را با نوآوری ترکیب نماییم تا ارزشی خلق شود که بتوانیم آن را در سطح کشور معرفی کنیم و انتشار دهیم.

در پایان این بخش از مراسم، قراردادهای همکاری میان برخی از صاحبان صنایع با پژوهشگران و اساتید دانشگاه امضا شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • حجم تجارت ایران و امارت به ۳۰ میلیارد دلار می رسد
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود