Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عطاالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس بر لزوم برنامه ریزی و اصلاح بافت‌های فرسوده به ویژه در شهر‌های بزرگ تاکید کرد و گفت: بسیاری از بافت‌های فرسوده شهری در مناطق مرکزی کلان شهر‌ها از جمله مناطقی از بافت قدیم کلان شهر شیراز شاهد حاشیه نشینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بافت‌های فرسوده شهری و حاشیه نشنی علاوه بر اینکه به عنوان وصله‌ای ناجور سیمای شهر‌ها را آلوده کرده اند در برابر حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله بسیار آسیب پذیر هستند و ناهنجاری‌های اجتماعی را به همراه خود دارند.

زمانی ادامه داد: این سکونتگاه‌ها که اغلب دارای بافت‌های غیر اصولی و فرسوده هستند در کنار مخاطرات فیزیکی خود، منشا برخی از آسیب‌های اجتماعی نیز هستند و امکانات زیربنایی به دلیل ساخت و سازغیر قانونی ندارند.


وی با اشاره به اینکه بیکاری، فقر، اعتیاد و طلاق از عوامل آسیب زا در این مناطق به شمار می‌روند، اظهار کرد: محله‌های ناکارآمد شهری باید به منظور فراهم کردن اشتغال و کارآفرینی شناسایی شوند.


زمانی تصریح کرد: بهسازی بافت‌های فرسوده شهری، گسترش حمایت‌های اجتماعی، تعامل و اقدام مشترک نهاد‌های دولتی، عمومی، تعاونی و خصوصی برای ایجاد مشاغل خرد و شغل‌های پایدار، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، رفع بیکاری و آموزش مهارت‌های لازم باید از جمله اهداف و اقدام مسئولان باشد.


مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه عمده واحد‌های غیرمقاوم استان در اطراف شهر شیراز است، گفت: این ساخت و ساز‌ها خارج از طرح هادی انجام شده و بدون مجوز است و بنیاد مجوزی برای اعطای تسهیلات به واحد‌های خارج از طرح‌های هادی ندارد.


وی افزود: پارسال یک هزار و ۲۶۱ مسکن شهری توسط بنیاد مسکن استان ساخته شده و امسال نیز ساخت یک هزار و ۵۲۴ واحد مسکن شهری در برنامه قرار دارد، در حوزه مسکن مهر نیز تاکنون از مجموع حدود ۲۹ هزارمسکن مهر تعهد شده ۲۶ هزار و ۲۰۹ واحد مسکن مهر تکمیل و واگذار شده است و تا ۶ ماه اول امسال کار مسکن مهر دراستان فار س. به سرانجام ن‌هایی می‌رسد.
انتهای پیام/ر

اصلاح بافت های غیر اصولی و فرسوده در حاشیه شهرها

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در نخستین گردهمایی آمار و فناوری در دولت سیزدهم، ضمن تاکید بر اهمیت محاسبه آمار و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی گفت: پیش‌بینی پذیر شدن بازار عرضه و تقاضا، ارتباط مستقیم با آمار و داده‌های هر محصول در زمان و مکان معین دارد.

وی تفاوت موجود در آمارهای ارائه شده از سوی مراکز متولی را محصول محاسبه داده‌های متفاوت در یک مورد واحد دانست و گفت: البته برای رسیدن به یک چشم‌انداز واقعی و مدیریت واحد، نیازمند به‌کارگیری روش واحد با ضریب خطای کم هستیم؛ این‌گونه خواهیم توانست در میدان عمل از ابزار مطمئن برای مدیریت شرایط موجود بهره گیریم.

وزیر جهاد کشاورزی، آمار غلط را موجب سوگیری نادرست مدیریتی دانست و افزود: اطلاعات و آمار درست در حوزه کشاورزی، کنترل بازار تقاضای داخل و برنامه‌ریزی برای حضور در بازارهای صادراتی را به دنبال خواهد داشت.

نیکبخت با تاکید بر لزوم بازنگری اساسی در خصوص داده‌ها و اطلاعات آماری در وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا مرکز آمار وزارت جهاد کشاورزی مسؤول اصلی جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر پیشین وزارت جهاد کشاورزی در نخستین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی که در محل سالن سران اجلاس برگزار شد، عنوان کرده بود، وزارت جهاد کشاورزی نابیناست زیرا آمار دقیقی از فعالیت‌های کشاورزی به ویژه در تولید و زمین‌های زیر کشت ندارد در نتیجه نمی‌توان برنامه‌ریزی درست و دقیق داشت.

کد خبر 6099304

دیگر خبرها

  • چرا مشوق‌های نوسازی در شهرداری‌های استان یزد خاک می‌خورد؟
  • بسته‌های تشویقی بازآفرینی برای مردم جذابیت ندارد
  • هشدار زلزله در تهران ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع آن + جزئیات
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری