Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@02:46:04 GMT

محمود‌عباس: آماده صلح با صهیونیست‌ها هستیم

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۹۳۸۵۴

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه گفت: آماده امضای «قرارداد تاریخی صلح» با اسرائیلی ها بر اساس راه حل دو دولت هستیم. آفتاب‌‌نیوز : محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه گفت: آماده امضای «قرارداد تاریخی صلح» با اسرائیلی ها بر اساس راه حل دو دولت هستیم.به گزارش خبرگزاری آناتولی، عباس که در بیست و نهمین نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی سخنرانی می کرد، از کشورهای آفریقایی خواست که هر گونه پیشرفت در روابط این قاره با رژیم صهیونیستی را به میزان پایبندی تل آویو به پایان دادن به اشغالگری در اراضی اشغالی 1967 منوط کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که تلاش های رژیم صهیونیستی برای مشارکت در کنفرانس های بین المللی کشورهای آفریقایی و برنامه ریزی برای برگزاری کنفرانس میان کشورهای قاره آفریقا، تشویق این رژیم به تداوم اشغالگری و انکار حق آزادی، حاکمیت و استقلال ملت فلسطین است.وی ضمن ابراز امیدواری از حمایت اتحادیه آفریقا و کشورهای عضو این اتحادیه از تغییر شرایط تلخ ملت فلسطین در نتیجه اشغالگری، گفت: ادامه حمایت و رأی کشورهای آفریقایی به نفع قطعنامه های فلسطینی در محافل بین المللی، در تحقق راه حل دو دولت، حفظ حقوق ملت فلسطین و تحقق سازش سهیم خواهد بود.عباس مدعی شد: حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین کلید صلح ( سازش) است و بدون تردید در کوتاه کردن دست گروه های تروریستی در مناطق اطراف فلسطین نقش خواهد داشت و سرمنشأ خیر برای منطقه، آینده نسل ها، امنیت و صلح جهانی خواهد بود.وی ضمن اعلام آمادگی برای امضای توافق سازش تاریخی با اسرائیلی ها، گفت: ما در انتظار پاسخ تل آویو به طرح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد قرارداد صلح بر اساس راه حل دو دولت هستیم.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۳۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است