Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- شاید به هنگام وقوع انقلاب 57 کمتر کسی به ذهنش خطور میکرد انقلابی که در سایه مبارزات مردمی و شهادت جوانان برومند بخاطر مبارزات انقلابی و احتساب شهدای 8 سال دفاع مقدس که در سایه زیاده خواهی و توهمات حکام بعثی و استکبار با این فرض که کشور ایران در آن مقطع به علت انقلاب مردمی دچار آشفتگی سیاسی ، اقتصادی و نظامی میباشد محقق گردیده بازتولیدش علیرغم انتخاب نوع حکومت "جمهوری اسلامی"توسط اکثریت 98 درصدی رای دهندگان در رفراندوم 29 فروردین 1358 .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک عده شخصیتهای سیاسی افراطی و انحصار طلب باشد که این گروه اقلیت در اکثر قسمتهای حاکمیتی بخصوص در بعد از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با افراطی گیری ،برچسب زنی ،انحصارطلبی سیاسی و اقتصادی و حصر یک سری آزادی های مرسوم و قانونی که در سایر جوامع دموکراتیک ساری و جاری میباشد سعی در القای قدرت سیاسی خود به عامه مردم و حتی در مواردی با ایجاد رعب و وحشت در بین مردم با قبضه پست های کلیدی تصمیم گیرنده نظام هموار خواهان القای تسلط اقلیتی خود بر اکثریت جامعه و مسئولین همراه با جامعه بوده و هستند.
و این افراطی گری ها بر مردم که همانا ولی نعمتان مسئولین نظام میباشند از پاکسازی کارمندان ادارات در اوایل انقلاب که باعث شد عده ای بخاطر یک سری تسویه حسابهای شخصی مسئولین امر در شهرها و بخش ها و نه بخاطر سبقه سیاسی و همکاری با رژیم پهلوی ، شغل و درآمد خود را از دست داده و دچار عسر و حرج گردند شروع شد و تا به امروز که یک مداح یا مسئول حکومتی در خارج از امورات حیطه خود به دولت منتخب اکثریت مردم به بهانه های واهی تاخت می نمایند و با این اعمال خود که طبق قانون مجازات اسلامی مصداق ارتکاب جرم میباشد سعی در القای سیطره خود بر امورات سیاسی کشور را دارند چرا که هیچ وقت برخورد مناسبی با لیدرهای این گروه اقلیت که همواره با بحران سازی خود امنیت ملی را دچار مشکل مینمایند تا به امروز توسط قوه قضاییه یا سازمانهای امنیتی صورت نگرفته است.
در کنار این مسئله بعد از گذشت نزدیک به 4 دهه از انقلاب 57 حتی مخالفین اولیه نظام با تمکین به نظام و ولایت برای ادامه سیر عادی امورات زندگی خود بتدریج به حامیان نظام و ولایت مبدل شده اند. ولی متاسفانه امروز اقدامات عده ای تحت عنوان گروه خودسر یا بعضا تریبون های نماز جمعه در تخریب دولت قانونی و منتخب این شائبه را در میان عموم بوجود می آورد که رای مستقیم مردم در نظام مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت توسط حکومت نادیده انگاشته میشود و مسئولین رده بالای نظام همانند مقام رهبری یا سازمانهای قضایی و امنیتی با این موضوع آنچنان که شایسته است برخورد نمی نمایند و این طرز برخورد در حامیان میانی نظام و ولایت که همان عامه مردم میباشد این تصور را قوت می بخشد که بخش اعظم حکومت از این جریان افراطی و خودسر بصورت تلویحی یا آشکار حمایت می کنند واین برداشت از جریانات اخیر، نهایتا موجبات دلسردی طیف عظیمی از مردم از نظام و ولایت را میتواند به دنبال داشته باشد و راه نفوذ را برای دشمنان ایران و انقلاب هموارسازد.
پس در یک نگاه حتی سطحی بسیار ملموس میتوان گفت بزرگترین هزینه پرداز اقدامات جریانات خودسر و هتاک در کوتاه مدت و دراز مدت مقام معظم رهبری و نظام و به تبع از این دو امنیت ملی خواهد بود و شایسته است که این جریان که خود را وارثین نظام و انقلاب میدانند در حالیکه که از معضلات نظام میباشند هرچه سریعتر با اقدامات مقتضی مسئولین نظام و در راس آن با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری برخورد و کنترل شوند . هر چند که رهبر معظم در فرامایشات خود با دعوت همگانی به انسجام و وحدت و دوری از نفاق داخلی هرگونه هتاکی را مردود اعلام نموده اند ولی تا بحال تغییر رویه ای در اعمال گروه خودسر و هتاک مشاهده نگردیده است.

با آرزوی سلامتی مقام معظم رهبری و موفقیت مسئولین دلسوز نظام و توفیق روز افزون برای دولت تدبیر و امید و اعتلای نظام جمهوری اسلامی.

رضا سلیمانی

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«انقلاب میخک» پرتغال که منجر به دموکراسی در این کشور شد را بشناسیم

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، ساکنان پایتخت پرتغال در حالی روز پنجشنبه پنجاهمین سالگرد انقلاب میخک را که یادآور مبارزه با دیکتاتوری و پیروزی است جشن گرفتند که حمایت از راست افراطی طی سال‌های اخیر در این کشور، همانند اغلب نقاط اروپا بیش از گذشته مورد استقبال قرار گرفته است.

ده‌ها هزار نفر روز پنجشنبه برای گرامیداشت جشن پنجاهمین سالگرد «انقلاب میخک» در پرتغال که طولانی‌ترین دیکتاتوری فاشیستی اروپا را سرنگون کرد و دموکراسی را در این کشور به ارمغان آورد، به خیابان‌های لیسبون، پایتخت سرازیر شدند.

جمعیت زیادی از ساکنان لیسبون در این راهپیمایی حضور داشتند و ضمن در دست داشتن گل‌های میخک و برافراشتن پرچم‌های کشورشان شعار «۲۵ آوریل همیشه؛ فاشیسم هرگز دوباره!» سر دادند.

آنتونیو اولیویرا سالازار، پرتغال را از سال ۱۹۳۲ تا ۱۹۶۸ تحت سلطه خود داشت، اما حکومت اقتدارگرای فوق محافظه‌کار او با جانشینش مارسلو کائتانو، تنها شش سال دیگر تداوم یافت و سرانجام در ۲۵ آوریل ۱۹۷۴ با انقلاب میخک از هم فروپاشید.

این انقلاب تقریبا بدون خونریزی توسط گروهی از افسران جوان ارتش که خواهان دموکراسی و پایان دادن به جنگ‌های طولانی‌مدت علیه جنبش‌های استقلال در مستعمرات آفریقا بودند، پایه‌ریزی و هدایت شد. کودتای نظامی توسط گروه «کاپیتان‌های آوریل» منجر به استعمارزدایی سریع شد.

مشارکت ساکنان پایتخت در جشنی ملی که یادآور مبارزه با دیکتاتوری است در حالی صورت می‌گیرد که حمایت از راست افراطی طی سال‌های اخیر در پرتغال، همانند اغلب نقاط اروپا بیش از گذشته به چشم می‌خورد.

جشن‌های روز پنجشنبه در میدان کومِرس (تجارت) لیسبون، در کنار رودخانه تاگوس آغاز شد، جایی که دو ناوچه نیروی دریایی این کشور پهلو گرفته بودند.

همزمان، جنگنده‌های نیروی هوایی در آسمان به پرواز درآمدند، خودروهای نظامی در مسیر تعیین شده حرکت کردند و بیش از ۴۰۰ سرباز در این مراسم رژه رفتند و سرود ملی کشورشان را خواندند.

ژوائو مارسلینو، شهروند ۷۴ ساله پرتغالی که از جمله شرکت کنندگان در جشن‌های سالگرد انقلاب میخک در لیسبون است نسبت به اوج‌گیری گرایش‌های افراطی در کشورش ابراز نگرانی می‌کند.

وی می‌گوید که ظهور چشمگیر جریان‌های عوامگرا و راست افراطی طی سال‌های اخیر در پرتغال که به گفته او بازتابی از یک رویکرد مشابه در دیگر کشورهای عضو اتحادیه محسوب می‌شود بسیار نگران کننده است زیرا «راه حل‌های خوبی را برای هیچ کشوری به ارمغان نمی آورد.»

این شهروند سالخورده پرتغالی می‌‌افزاید: «نگرانم که بعد از ۵۰ سال دموکراسی هنوز عده‌ای از مردم آنگونه که باید آگاه نشده‌ باشند... حال آنکه راست افراطی در حال پیشروی است زیرا احزاب اصلی به توسعه کشور کمک نمی‌کنند.»

مارسلو ربلو دی سوسا، رئیس جمهوری پرتغال طی سخنانی در حضور نمایندگان پارلمان گفت که همه «باید به نیروی حیاتی دموکراسی واقف باشند و به سطحی از فروتنی و ذکاوت برسند که همواره دموکراسی، حتی نمونه ناقص آنرا به دیکتاتوری ترجیح دهند.»

به رغم آنکه نظام دموکراسی چندحزبی حاکم بر پرتغال از سال ۱۹۷۴ همواره تداوم داشته و زیرساخت‌های آن بواسطه عضویت در اتحادیه اروپا و کمک صندوق‌های توسعه به شکل قابل توجهی مدرن شده، اما پرتغال همچنان فقیرترین کشور اروپای غربی باقی مانده است.

نارضایتی از بحران مسکن ناشی از افزایش مداوم اجاره بها به همراه دستمزدهای پایین، خدمات بهداشتی ضعیف و موارد که از فساد در احزاب اصلی کشور حکایت دارد، باعث تقویت راست افراطی در پرتغال شده است.

ژوزه دوارته، جوان ۲۹ ساله پرتغالی می‌گوید که امسال جشن گرفتن انقلاب به دلیل ظهور راست افراطی که او امیدوار است موقتی باشد، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

به گفته این شهروند پرتغالی: «ما همه می‌توانیم با میراث به جا مانده از آنهایی که انقلاب ۲۵ آوریل را رقم زدند، با راست افراطی مبارزه کنیم.»

«فیل در اتاق»

آنتونیو کاستا پینتو، محقق علوم سیاسی دانشگاه لیسبون معتقد است در حالی که اکثر پرتغالی‌ها لیبرال دموکراسی را پذیرفته و به انقلاب ۲۵ آوریل افتخار می کنند، محبوبیت روزافزون چِگا، حزب پوپولیست و ضد مهاجر پرتغال، به مثابه «فیلی در اتاق» که در جشن‌های انقلاب میخک امسال بود. (کنایه به مشکلی بزرگ که هیچکس نمی‌خواهد به آن فکر کند و یا آنرا به چالش بکشد.)

وی می‌افزاید : «چگا افرادی را به سوی خود جذب کرده که نگاهی تجدیدنظرطلبانه به تاریخ دارند و برآنند که استعمار و امپراتوری چندان بد هم نبودند و باید به گذشته پرتغال و نمادهای آن بها داد.»

چگا به طور مکرر از شعار سالازار یعنی «خدا، میهن پرستی و خانواده» استفاده می کند و به این سه «کار» را نیز افزوده است.

آندره ونتورا، رهبر چگا، انگ فاشیست بودن به خود یا حزبش را رد می‌کند و می‌گوید که این حزب ضد ساختار است و می خواهد قانون اساسی پرتغال را تغییر دهد.

ونتورا روز پنجشنبه در پارلمان، با متهم کردن سوسیال دموکرات‌های حاکم و اپوزیسیون سوسیالیست‌ به ناتوانی در پایان دادن به فقر در کشور، گفت: «پنجاه سال پیش انقلابی کردیم که به ما آزادی داد، اما در ادامه عزت را از ما گرفت.»

چگا که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، سومین حزب بزرگ پرتغال است؛ این حزب راست افراطی تعداد نمایندگان خود را در انتخابات پارلمانی مارس چهار برابر کرد و به ۵۰ نفر رساند.

 

دیگر خبرها

  • «انقلاب میخک» پرتغال که منجر به دموکراسی در این کشور شد را بشناسیم
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی