Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، امید قلیچی در نشست خبری با خبرنگاران، از تعطیلی این باغ که بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه است به دلیل مشکلات مالی خبر داد.

وی در ادامه از عدم توجه مسئولان استان به این موضوع گلایه داشت و تاکید کرد: گلایه اصلی من به شخص استاندار بوده و با وجود دعوت‌های مکرر از مسئولان تا کنون هیچ مسئولی از باغ پرندگان بازدید نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغ پرندگان کرمانشاه، وسعت این باغ را ۲ هکتار اعلام و تصریح کرد: ۲ هزار قطعه پرنده در قالب ۷۰ گونه در این باغ بودند که متاسفانه هم‌اکنون به دلیل نبود امکانات آب و گاز، سرویس بهداشتی و عدم تامین خوراک و تغذیه پرندگان ۸۰ درصد آنها رابه صورت امانی در اختیار باغ پرندگان اصفهان قرار داده ایم.

قلیچی طول عمر این باغ را ۶ سال اعلام کرد و گفت: متاسفانه علاوه بر مشکلات مذکور حضور گردشگران نیز سیر نزولی داشته و مدتهاست این باغ راکد است.

وی ادامه داد: درسال‌های اول احداث بازدید کنندگان ۵۰ طاووس زیبا را می دیدند اما امروز تنها با ۲ طاووس روبرو هستند.

مدیر باغ پرندگان کرمانشاه یادآور شد: در زمان سفر رئیس جمهور به کرمانشاه قرار شد بودجه‌ای در اختیار باغ پرندگان قرار بگیرد و در کارگروه اشتغال استان هم تصویب شد اما هنوز اجرایی نشده است.

وی با گلایه از عدم همکاری مسئولان استان در این زمینه افزود: هم‌اکنون ساختمان پارک خزندگان و استخر تمساح نیز آماده است اما به دلیل نبود اعتبارات این بخش نیز دچار رکود شد.

مدیر باغ پرندگان کرمانشاه با بیان اینکه مالکیت بزرگترین باغ پرندگان خاور میانه کاملا خصوصی است، گفت: تاکنون هیچ حمایتی از طرف شهرداری و دیگر مسئولان استان از این پروژه نشده است.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته روزانه ۵۰۰ نفر بازدید کننده داشتیم اما هم اکنون آمار بازدید کنندگان در روز به ۲۰ نفر هم نمیرسد.

قلیچی ادامه داد: هم‌اکنون برای پر کردن آب استخر باغ پرندگان مجبورم هر ۱۵ روز ۵۰ تانکر آب با هزینه هر تانکر ۱۰۰هزار تومان خریداری کنم و شرایط برای ادامه کار دشوار است.

قلیچی کل تسهیلاتی که از بانک ملی برای باغ پرندگان گرفته شده است را ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات با قرارداد ۵ ساله به ما تعلق گرفت اما به لحاظ مشکلاتی که برای سند داشتم مجبور شدم یک ساله تسهیلات را تصفیه کنم و این در حالی است که بالغ بر ۲ میلیارد تومان هزینه شخصی برای این پروژه کرده ام.

وی با اشاره به اشتغال ۱۵ کارگر در این باغ گفت: هم‌اکنون به دلیل نبود بودجه ۱۰نفر از آنان بیکار شده اند و فقط با ۵ کارگر و با امکانات کم مشغول کار هستیم.

قلیچی افزود: هم‌چنین برق تامینی باغ پرندگان از ترانس بوده و این به دلیل عدم همکاری مسئولان اتفاق افتاده است.

وی افزود: هم‌چنین ما برای گسترش این پروژه گردشگری مجوز رستوران را گرفته ایم اما به خاطر کاربری فضای سبز اجازه احداث رستوران را به ما نمی دهند.

مدیرباغ پرندگان کرمانشاه، همچنین به مشکلاتشان برای ایجاد مرکز خرید و فروش پرنده در باغ اشاره کرد و گفت: خانواده ها برای خرید پرنده مورد علاقه شان حاضر نیستند در جو مکان دیزل آباد حاضر شوند اما در این مکان اگر مرکز خرید وفروش راه اندازی شود - که تا کنون به دلیل نبود تسهیلات عملی نشده است- می توانند پرندگان مورد علاقه خود را با شناسنامه از این محل تهیه کنند.

وی تصریح کرد: همچنین علاقه مندان به نگهداری پرندگان خانگی می توانند در صورت رفتن به مسافرت یا تمایل تا ۵۰ قطعه پرنده خانگی خود را امانی در باغ پرندگان بگذارند تا از آنها نگهداری کنیم.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2903949914355703571 برچسب‌ها : باغ پرنده تعطیلی کرمانشاه جام جم آنلاین تعطیلی بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه + عکس لینک کوتاه : اخبار مرتبط افتتاح باغ پرندگان در شمال شرق تهران یکشنبه 8 اردیبهشت 1392 16:59 باغ پرندگان اصفهان [مجموعه عکس] پنج شنبه 28 اسفند 1393 11:44 بزرگ‌ترین باغ پرندگان خاورمیانه یکشنبه 8 فروردین 1395 03:34

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها هشدار روحانی نسبت به سدسازی ترکیه روی دجله و فرات هنوز هنگام عبور از آسمان خلیج فارس وحشت می کنم خواننده و بازیگر معروف همراه با خانواده + عکس 10 دردی که با مصرف منظم آناناس می توان درمان کرد! تصادف زنجیره‌ای عجیب ۴ خودرو در تهران + عکس عکس‌هایی که محرمانه‌شدند/ سردخانه بندرعباس کیپ تا کیپ پر از جنازه بود/ انگار اجساد از فرق سر تا نوک پا چاقو خورده بودند + عکس چهره بدون رُتوش حقوق‌ بشر آمریکایی چرا صبح‌ها سرم درد می‌کند؟ ماجرای برگشت خوردن هندوانه های ایران از عمان چه بود؟ واکنش پرستو و علی صالحی به ماجرای خواستگاری در برنامه زنده: شوخی کردیم! + عکس لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها تعطیلی بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه + عکس دولت لیست واردات کالاهای ممنوعه را ارایه نمی دهد / انتقاد از واردات آب معدنی و تخمه آفتابگردان خارجی چه شد که آدمیرال وینسنس مدال شجاعت گرفت؟ +عکس حلبی آباد ها احیا می شوند؟! / یک کارشناس: حذف حاشینه نشینی شدنی نیست تکنولوژی واقعیت افزوده اپل نسبت به گوگل به واقعیت نزدیک‌تر است + عکس عکس‌هایی که محرمانه‌شدند/ سردخانه بندرعباس کیپ تا کیپ پر از جنازه بود/ انگار اجساد از فرق سر تا نوک پا چاقو خورده بودند + عکس وقتی پدر بزرگ دوچرخه سوار می شود جزئیات طرح مجلس برای مقابله با تحریم های تازه امریکا علیه ایران غذایی که سر راه موتور سوار سبز شد! جاسوسی اطلاعاتی آمریکایی ها از کاربران ویندوز در هر جای جهان آخرین مطالب همه سایت 02:01 تعطیلی بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه + عکس 01:45 عیادت جام‌جم از حاج حبیب سینما و تلویزیون 01:30 فیزیکدان انگلیسی:ترامپ کره زمین را جهنم می کند 01:15 پنتاگون: ارتش آمریکا بخش هایی در سومالی را بمباران کرد 01:00 چوپان‌های دروغگو همچنان سرکیسه می‌کنند 00:45 درخواست وزیر نیرو از مردم ؛ ۵ تا ۱۰ درصد درمصرف آب صرفه‌جویی کنید 00:30 یک خودرو در بوستون آمریکا عابران را زیر گرفت 00:15 دام شیطانی مرد معتاد 00:15 زندگی عجیب یک زن با دو همسر+عکس 00:13 پشت‌بام زیبای جهان+عکس فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین، تورج صادقی اظهار داشت: صدها قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین‌المللی انزلی آشیانه سازی و تخم‌گذاری کردند.

وی اضافه کرد: برخی از پرندگان آبزی مانند پرستوهای دریایی تیره و کشیم بزرگ در غرب تالاب انزلی که از امنیت بیشتری برخوردار است، آشیانه سازی و تخم گذاری کردند و طی روزهای آتی به همراه جوجه‌های خود از لانه خارج می‌شوند.

صادقی افزود: وضعیت مطلوب زیستگاهی، امنیت حاکم و تغذیه مناسب در تالاب‌ بین المللی انزلی سبب جوجه‌آوری بسیاری از پرندگان آبزی و کنارآبزی در این تالاب بین المللی شده است.

وی از مردم و گردشگران خواست در این فصل که پرندگان مشغول لانه‌سازی و تخم‌گذاری هستند از ترددهای غیرضروری در نزدیکی کلونی‌های این پرندگان خودداری کنند و در صورت مشاهده افراد متخلف مراتب را به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کشیم بزرگ (نام علمی: Podiceps major) نام یک گونه از تیره کشیم است. این پرنده بودن در آب را به هر جای دیگر ترجیح می‌دهد و لانه خود را روی آب می‌سازد و هنگام فرار، به جای پرواز کردن، به زیر آب شیرجه می‌رود! کشیم بزرگ گیس‌پرهایی دارد که به سبب آن، گاه مرغابی شانه‌به‌سر نامیده می‌شود.

کد خبر 849028 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم تالاب حیوانات - پرندگان مجله زندگینامه مربیان فوتبال جهان محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه
  • صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از دست شکارچیان متخلف در سقز