Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دو روحاني اصلاح‌طلب بصورت همزمان و در اظهاراتي جداگانه عنوان کرده‌اند: مشکل جمهوري اسلامي «عقل» است و برخي رفتارهايش بلوغ ناميمون دارند!

سرويس سياست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشي روزانه در لابه‌لاي اخبار و مطالب رسانه‌هاي کشور است. ما درباره اين خوانش البته تحليل‌ها و پيشينه‌هايي را نيز در اختيار مخاطبان محترم مي‌گذاريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7:30 هر روز با بسته ويژه خبري-تحليلي مشرق همراه باشيد.

***

مورد عجيب تلاش رئيس‌جمهور براي بلوغ جوانان!

عبدا... حاتميان، نماينده اصلاح‌طلب مجلس شوراي اسلامي در مصاحبه با ايسنا و در اشاره به حواشي چند انتقاد از رئيس‌جمهور روحاني طي روزهاي اخير، با بيان اينکه «واکنش رئيس‌جمهور به اين اقدامات کاملا خردمندانه است» مي‌گويد:
«رئيس‌جمهور در حالي که قدرت بسياري دارد اين فضا را تحمل مي‌کند و بسيار متين و متواضع برخورد مي‌کند، با اين برخورد خود مي‌خواهد تا جوانان به بلوغ اجتماعي برسند، ياد بگيرند که انتقاد را در چارچوب شئونات انجام دهند، اعتراض را در چار چوب مدنيت و قانون‌مداري انجام دهند و پس از انتخابات از تب انتخابات خارج شوند!»[1]

*از باب رندي مي‌توان به آقاي حاتميان گفت که آقاي روحاني و اصلاح‌طلبان، تکليف خود را براي بلوغ اجتماعي جوانان کشور و رعايت شئونات انتقاد به نحو احسن انجام داده‌اند...
خاصّه آنکه تنها در روزهاي اخير، آقايان تابش و رسولي (از چهره‌هاي ستادي اصلاح‌طلب) از رئيس‌جمهور روحاني خواسته‌اند هزينه فعاليت سياسي براي شهروندان را بالا ببرد[2] و نهادهاي امنيتي هم ورود بيشتري به قضاياي کشور داشته باشند!
در اين زمينه همچنين دعوت منتقدان به جهنم، نزديک به 50 کنايه توهين‌آميز آقاي روحاني به منتقدان، تهديد تلويحي منتقدان به زندان توسط رئيس‌جمهور روحاني در افتتاحيه نمايشگاه کتاب، تقلّا براي تصويب قانون حبس منتقدان توسط نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس و سکوت در قبال ضرب و شتم رئيس اصولگراي شوراي شهر تهران در حاشيه تشييع مرحوم هاشمي نيز تنها بخشي از اقدامات وسيعي بوده است که آقايان براي بلوغ اجتماعي جوانان کشور انجام داده‌اند.
البته به اين طومار مي‌توان رفتارهاي ديگري مثل پرداخت مبالغ کلان براي حضور در فهارس انتخاباتي، کنايه به ستون‌هاي امنيتي و سازندگي کشور مثل سپاه پاسداران، ابراز خوشبيني به کاخ سفيد، توهين به مردم و دروغ‌گويي درباره حل مشکلات کشور در 100 روز را نيز افزود که جملگي حکماً توانسته‌اند سهم بسزايي در تربيت جوانان ايفا کنند...

***

روز هجوم روحانيون اصلاح‌طلب به نظام اسلامي
مشکل جمهوري اسلامي «عقل» است و برخي رفتارهايش بلوغ ناميمون دارند!

فردي به نام محمد سروش‌محلاتي که گاهي در مجامع اصلاح‌طلب اقدام به سخنراني مي‌کند به تازگي طي اظهاراتي در يکي از مراسم بزرگداشت شهيد بهشتي گفته است: بزرگترين مشکل امروز جمهوري اسلامي مسئله عقل است!
به گزارش جماران، او همچنين اظهار مي‌کند: مشکل امروز جامعه ما اين است که تصور مي کنيم چون شرع داريم از عقل بي نيازيم؛ در حالي که بهشتي به عقلانيت معتقد بود و از همين رو با برگزاري دادگاه هاي غير علني براي جرائم سياسي با اين استدلال که در انظار قرار دادن آن موجب، ترويج جرم مي‌شود، مخالفت کرد. چراکه معتقد بود استثنا کردن جرائم سياسي موجب ديکتاتوري مي‌شود.[3]

*البته اين نخستين بار نيست که اين فرد چنين سخنان عجيبي را بر زبان مي‌آورد.
«محمد سروش‌محلاتي» که برخي رسانه‌هاي اصلاح‌طلب به وي حجت‌الاسلام و برخي ديگر آيت‌الله مي‌گويند، فرديست که چندي قبل اظهار کرده بود: ما(مسلمانان) شاد نيستيم چون حسين(ع) را محور قرار داده‌ايم.[4]
درخواست تلويحي نظارت بر رهبري و بيت‌رهبري،‌ سخن گفتن با کنايه استبدادنمايي و ديکتاتوري نسبت به نظام اسلامي و اظهار اينکه «اعضاي فعلي مجلس خبرگان خبره نيستند»![5] از جمله اظهارات اين فرد به شمار مي‌آيد.
وي کانديداي ردّ صلاحيت شده انتخابات اخير مجلس خبرگان نيز هست.
در اشاره به اظهارات سروش‌محلاتي پيرامون عقل و مشکل جمهوري اسلامي نيز بايستي خاطرنشان کرد که نظام جمهوري اسلامي اتفاقا بر خلاف نظر نورسيدگان در وادي عقلانيت، پيشروترين نظام سياسي، حکومتي و فکري در عرصه عقلانيت و فلسفه است.
کما اينکه مشي و انديشه فلسفي امام راحل و مقام معظم رهبري و تأکيدات ولايت فقيه بر لزوم انديشه‌ورزي مردم در ساحت انقلاب اسلامي و حتي امر به تشويق کودکان به يادگيري فلسفه مؤيد همين امر است.
صد البته اين «عقل‌گرايي زانو زده در ساحت وحي و مکتب اماميه» البته جلوات بزرگي همچون امنيت مثال‌زدني نظام جمهوري اسلامي، تحمل مخالف و منتقد، هضم خطرات بزرگ، شتاب علمي، حمايت از ملل مظلوم و مستضعف اقصي‌نقاط علم و پرتوافشاني بيشتر حوزه‌هاي علميه کشور نيز دارد.
منصه‌هايي که هريک به لحاظ وجوب و اثبات داراي ادلّه لازم و کافي هستند و دل‌هاي حق‌طلبان را نيز با خود همراه کرده‌اند.
گفتنيست، پيش از طرح مشکل عقل براي نظام جمهوري اسلامي، دو چهره اصلاح‌طلب ديگر نيز طي هفته‌هاي اخير، کنايه‌هاي درشتي را عليه حوزه‌هاي علميه کشور مطرح کرده‌اند.
اين کنايه‌ها با عباراتي مثل بي‌نشان بودن فقه شيعه از امام علي(ع) و امام حسين(ع) و غرق شدن حوزه‌هاي علميه در ظواهر! مطرح شده‌اند.[6]
سوگمندانه بايستي اشاره کرد که البته نه کنايه‌ها به حوزه علميه و نه معرفي نظام اسلامي با مشکل عقلاني! گويا پايان کار هجمه‌هاي زير پوستي اصلاح‌طلبان که در سايه حاشيه‌هاي بي‌موردي مثل شعار دادن چند نفر خودسر عليه رئيس‌جمهور مطرح مي‌شوند، نيست...
چه اينکه همزمان با انتشار اظهارات سروش‌محلاتي، حجت‌الاسلام محمدجواد حجتي کرماني، از چهره‌هاي اصلاح‌طلب نيز طي سرمقاله‌اي در روزنامه شرق نوشته است:
«ما از آغاز با شتاب و عجله خواستيم به مراد - البته مشروع و الهي - خود برسيم، کاري که برخلاف نظم آفرينش و مشيت الهي است. ما خواستيم با «قسر» و «حرکت قسري» به سائقه شتاب در رسيدن به خواسته‌هاي مشروع و آرمان‌هاي بلند و الهي‌مان گام برداريم غافل از آنکه نه فرد و نه جامعه، يک‌شبه، از حالي به حالي برنمي‌گردد و جامعه مقيد طاغوت‌زده، که در هيجان انقلاب، دگرگون پنداشته مي‌شد، هيچ‌گاه استعداد دگرگون‌شدن بنيادين – آن‌گونه که در پندار ما بود - نداشت و ندارد و نخواهد داشت...

نزاع‌هاي نخستين ما که خونابه‌هاي چرکين آن امروزه مشام همه ما را آزار مي‌دهد، کم‌کم و کم‌کم از «نُطفگي» به «علقگي» و مضغگي سير تصاعدي داشته و در طول ساليان - نزديک به چهار دهه - به مرحله بلوغ ناميمون کنوني رسيده است (فتامل جيداً!!)
و تلک شقشقة هدرت ثم قرّت!»[7]

***

نااميدي اصلاح‌طلبان از تغيير کابينه روحاني به نفع جريان خاص

محمدرضا تابش، فعال اصلاح‌طلب و از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بخشي از مصاحبه خود با خبرگزاري دولتي ايرنا در اشاره به تحليل خود از روند تشکيل کابينه جديد در دولت دوم رئيس‌جمهور روحاني گفته است:
«به نظرم اکثريت اعضاي دولت يازدهم به کار خود در دولت آتي ادامه خواهند داد؛ فکر مي کنم 5 تا 6 نفر تغيير مي کنند. دو - سه نفر از وزرا خودشان خواستار کناره گيري هستند.»

او تصريح مي‌کند: در خصوص وزرايي که قابليت دارند و خودشان در هر صورت خواستار کناره گيري هستند هم مجلس مُصر است که در سمت خود بمانند هم قائدتا دولت هم بايد تلاش کند آنها را در دولت بعدي نگه دارد؛ ولي در هر صورت تعامل مجلس و دولت در چينش و ترکيب دولت بسيار مهم است.[8]

*اين صحبت‌ها که به نظر مي‌رسد با نظر تحليلگران کشور نيز انطباق زيادي داشته باشد حاکي از آن است که تير اصلاح‌طلبان براي تغيير 50 درصدي کابينه به سنگ خورده است.
چهره‌هاي جريان سياسي خاص طي روزهاي پس از انتخابات تاکنون تلاش‌هاي عمده‌اي را براي سهم‌خواهي از کابينه دوم رئيس‌جمهور روحاني انجام دادند.
عبدا... ناصري، از فعالان اصلاح‌طلب در همين زمينه خواستار تغيير 50 درصدي کابينه دوم رئيس‌جمهور روحاني شده بود.
او حتي از اين گفته بود که ابقاي رحماني فضلي بي‌توجهي به شعارهاي جامعه مدني در حمايت از آقاي روحاني است![9]
علي صوفي، عضو شورايعالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان نيز خواستار تغيير وزارتخانه‌هاي اقتصادي دولت شده بود.[10]
جالب آنکه در حين همين تأکيدات آشکار و اصرارها به تغيير کابينه اما از جانب اصلاح‌طلبان عنوان مي‌شد که ما قصد سهم‌خواهي نداريم!
داريوش قنبري، از فعالان اين جريان در همين رابطه تصريح کرده بود: اصلاح‌طلبان هيچ‌گونه سهم‌خواهي از کابينه آقاي روحاني ندارند، اما توقع دارند حال که آبروي جريان اصلاحات و انديشه اصلاح‌طلبي را پاي آقاي روحاني گذاشته‌اند، رئيس‌جمهور نيز مسير اصلاحات واقعي را برايي جامعه مهيا کند![11]
گفتنيست، وزارت کشور در واکنش به صحبت‌هاي اصلاح‌طلبان مبني بر عدم اصرار بر سهم‌خواهي از کابينه و حمله به وزير کشور، طي بيانيه‌اي بدون اشاره به نام اصلاح‌طلبان تأکيد کرد که آنها به دنبال سهم‌خواهي از کابينه دوم رئيس‌جمهور روحاني هستند.[12]

***

1_ http://www.isna.ir/news/96041205405
2_ http://www.mashreghnews.ir/news/743838
3_ http://boultan.ir/news/1535700
4_ http://sepehrkish.com/newstext.php?nn=13941106001416
5_ http://www.farsnews.com/13941006001641
6_ mshrgh.ir/744442
7_ http://sharghdaily.ir/News/135036
8_ http://www.irna.ir/fa/News/82584940/
9_mshrgh.ir/738073
10_mshrgh.ir/738073
11_mshrgh.ir/738073
12_http://fna.ir/12QVWN

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شورای ششم شهر اصفهان سعی کردیم رونق بوستان‌های خانواده‌محور که در چند منطقه وجود دارد، همچنین بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان محقق شود.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: روز شوراها را به همه کسانی که در این حوضه فعالیت می‌کنند تبریک می‌گویم؛ کار در نهاد شورا مسئولیتی است که فراتر از جایگاه آن، گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات شهروندان و تجلی اراده آن‌ها در حکمرانی و مشارکت در اداره شهر است.

وی افزود: با توجه به اینکه به دلیل مشغله زیاد سایر کمیسیون‌ها، بر مسائل مربوط به بانوان کمتر تمرکز می‌شد، در کمیسیون خانواده رونق بوستان‌های خانواده‌محور که در چند منطقه وجود دارد، همچنین بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان پیگیری شد، همچنین سعی کردیم بتوانیم در زمینه‌های تفریح کارهای بهتری انجام دهیم.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل بیشترین برنامه‌ریزی در شورای ششم انجام شده است، چراکه هوای اصفهان آلوده است و باید برای افزایش زیست‌پذیری آن تا تحقق شهر زندگی تلاش می‌کردیم.

کلاهدوزان بیان کرد: یکی از دستاوردهای شورای ششم اصفهان تشکیل کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان است که برای نخستین‌بار شکل گرفت و امیدواریم به اهداف مدنظر برسیم.

وی با اشاره به بهترین روز کاری خود در طول فعالیت شورای اسلامی شهر عنوان کرد: زمانی که ۱۰۰ اتوبوس هم‌زمان باهم وارد خطوط حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان شد و همه راننده‌ها و اتوبوس‌ها در کنار هم قرار داشتند، صحنه زیبایی را ایفا کردند و خاطره‌ای خوش در ذهن من نقش بست.

کد خبر 747889

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)