Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان مرداد سال 93 با انتشار مطلبی از قرار گرفتن طرح دوخطه کردن راه آهن قزوین - زنجان در اولویت برنامه های راه آهن کشور خبر داده بود ، طرحی که پیش از آن به سبب انتشار اخباری از سوی مسئولان راه آهن شمالغرب و عمرانی استان در حال اجرا و دارای پیشرفت فیزیکی معرفی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اسبق راه‌آهن شمال غرب کشور در تیر سال 90 اعلام کرد که تمامی قطعات طرح دو خطه کردن محور راه آهن ˈ تهران – میانه ˈ به طول 440 کیلومتر تا خرداد سال آینده به مناقصه گذاشته می شود، در حالی که جمشید انصاری استاندار سابق زنجان در شهریور سال 95، از انجام نشدن مطالعات لازم برای اجرای این طرح خبر داد.
جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در همان شهریور سال 95 در حالی خبر از آغاز عملیات اجرایی طرح 2 خطه کردن مسیر ریلی زنجان - تهران داد که با وجود ادعای برخی مسئولان قبلی مبنی بر آغاز اجرای این طرح ، هیچ اقدامی در این مسیر انجام نشده بود.
انصاری استاندار سابق زنجان زمانی که خبر از انجام مطالعات برای چنین پروژه ای می داد، گفت: این پروژه جزء مصوبات دولت قبل بود، اما با پیگیری های انجام شده، صحت نداشتن ادعاها در مورد آغاز عملیات اجرایی ، مناقصه و مطالعه انجام شده آن ، آشکار شد.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور در زنجان خرداد سال 91، گفت: طرح ملی 2خطه کردن راه آهن ˈتهران - میانهˈ به طول 440 کیلومتر در یک مناقصه ای به زودی تنها به یک سرمایه گذار واگذار می شود اما عملیات اجرایی قسمت زنجان – قزوین این طرح در دهه فجر سال 95 با حضور وزیر راه و شهرسازی اجرایی شد.
این روزها اما معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان بار دیگر اجرای این طرح را با اعلام خبر بهره برداری از آن تا پایان سال جاری، بر سر زبان ها انداخته است.
رحمتی در جمع خبرنگاران زنجان گفت: طرح 2 خطه کردن راه آهن زنجان – تهران تا پایان سال جاری از محل اعتبارات فاینانس تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی مجموع اعتبار دریافت شده برای این طرح را سه هزار و 850 میلیارد ریال اعلام کرد و بهره برداری از آن را زمینه ساز تسهیل سفر ریلی زنجانیان به تهران برشمرد.
دوخطه کردن راه آهن زنجان - تهران تحقق یک آرزوی دیرینه برای زنجانیها خواهد بود.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی شامگاه سه‌شنبه در دیدار تشکل‌های کارگری استان زنجان با تاکید بر اینکه بنده شخصاً به امروز کارگری حساس بوده و همواره تلاش کرده‌ایم مسائل مختلف این حوزه را به جد پیگیری کنیم، افزود: یکی از این مسائل مربوط به طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی است.

وی با یادآوری اینکه در کنار پیگیری موضوع طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان، مسائل دیگری چون سخت و زیان‌آور بودن مشاغل نیز به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: حساسیت این موضوع به این خاطر است که در امر تولید، محور اصلی کارگر بوده و اگر نقصان داشته باشد، همه امور به مشکل خواهد خورد.

این مسوول موضوع حقوق و دستمزد را یکی از دغدغه‌های جدی جامعه کارگری عنوان و با اشاره به اینکه برای بهبود این وضعیت باید عرضه و تقاضا را تنظیم کنیم، ادامه داد: با توجه به حساسیت‌های حوزه کارگری، همه مسائل این بخش را به جد دنبال می‌کنیم. حتی وضعیت اشتغال کارگران واحدهای تعطیل شده در اولویت قرار دارد.

استاندار زنجان در ادامه به اقدامات انجام گرفته در استان اشاره و با بیان اینکه یکی از این اقدامات مربوط به ارتقای کیفیت آزادراه زنجان به قزوین بوده است، تصریح کرد: بخشی از این کار در سال گذشته با اعتبار ۲,۵۰۰ میلیارد ریال به انجام رسید و مقرر شده است که امسال نیز برای این امر ۳,۰۰۰ میلیارد ریال اختصاص یابد.

افشارچی با یادآوری اینکه رایزنی در خصوص بهبود وضعیت آزادراه زنجان به تبریز نیز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در خصوص طرح نهضت ملی مسکن نیز جزو استان‌های پیشرو بوده و تلاش می‌کنیم تا دغدغه‌های این بخش از جمله اقساط این واحدها کاهش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در ادامه این دیدار با تاکید بر اینکه مسوولان همواره آماده شنیدن صحبت‌های جامعه کارگری هستند، اضافه کرد: تلاش شده است تا در استان به موضوع کار و مسائل کارگری نگاه جدی صورت گیرد که در این راستا کارفرمایان نیز همراهی لازم را داشته‌اند.

ابوالفضل رفیعی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های جامعه کارگری، بحث امنیت شغلی است، عنوان کرد: با وجود اینکه پیگیری‌های زیادی در این خصوص انجام گرفته است اما معتقدیم برای رفع این مشکل باید قانون مربوط به آن مورد بازبینی قرار گیرد.

وی از برگزاری جلسات متعدد در خصوص طبقه‌بندی مشاغل، بهداشت محیط و ایمنی محیط کار در استان خبر داد.

کد خبر 6093733

دیگر خبرها

  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود
  • آرزوی ستاره آرسنال: خدانکند سیتی امتیاز از دست بدهد!
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران