Web Analytics Made Easy - Statcounter

به اعتقاد کارشناس مسائل آمریکا، ترامپ نگاهی کاسب‌کارانه به عرصه سیاست بین‌الملل و تعامل با کشورها دارد و صرفاً به دنبال سودآور کردن روابط خود با کشورهای دیگر است.

«علی عبدی»، کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص استراتژی جدید آمریکا در قبال ناتو با توجه به اجلاس سران ناتو در بروکسل، با اشاره به اینکه ترامپ به دنبال سودآور کردن روابط واشنگتن با کشورها و نهادهای بین‌المللی است، بیان داشت: دکترین امنیت ملی دولت جدید آمریکا اکنون در دست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استراتژی سیاست خارجی آمریکا در این دکترین موجود است.

وی با توجه به رفتارشناسی ترامپ و دولت وی گفت: به نظر می‌رسد ترامپ نگاهی کاسب‌کارانه به عرصه سیاست بین‌الملل و تعامل با کشورها دارد. او صرفاً به دنبال سودآور کردن روابط خود با کشورهای دیگر است. ترامپ می‌خواهد روابط آمریکا با کشورها و نهادهای بین‌المللی را سریع به ارزش افزوده و دلار تبدیل کند.

کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به برگشت سیاست خارجی سلطه­ گرانه آمریکا تأکید داشت: رئیس‌جمهور آمریکا علاقه‌مند است کشورها به دنبال تبعیت محض از آمریکا باشند. ظاهراً ترامپ می‌خواهد نقش سلطه گری آمریکا را دوباره احیا کند.

وی با یادآوری سیاست سلطه‌گرانه آمریکا در دوره­‌های پیشین اشاره داشت: این سیاست در دوره ریگان یا بوش پدر در قالب نظم نوین جهانی مشاهده شد؛ اما در دوره اوباما چرخشی جدی از سلطه گری به سوی رهبری به وجود آمد.

عبدی با بیان نفوذ آمریکا در ناتو و نوع سیاست این کشور در دوره دونالد ترامپ مطرح کرد: این سازمان با اشاره آمریکا در حال حرکت است. ترامپ به رهبری کردن بر جهان راضی نیست و سلطه گری را بیشتر می‌‌پسندد.

وی با توجه به سفر اخیر دونالد ترامپ به منطقه غرب آسیا گفت: این سفر و نوع برخورد رئیس‌جمهور آمریکا با قبایل سیاسی حاشیه خلیج‌ فارس سیاست مذکور را به اثبات رساند.

انتهای پیام/

R1396/P36446/S8,89,95,1128/CT3

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند

امروز ملاک در رده‌بندی مخاطرات دنیا، تعداد کشته‌ها نیست، به عنوان مثال تعداد کشته‌های شما در سیل ممکن است زیاد باشد اما کشور را به خاطر نمی‌اندازد! فقط دو حادثه وجود دارد که با ملاک جدیدِ تا‌ب‌آوری کشور را به هم بریزند که یکی جنگ و دیگری زلزله است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر عبدالرضا سروقدمقدم؛ عضو هیئت علمی ژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در نشست خبری که امروز  در محل این پژوهشگاه برگزار شد، اظهار کرد: ما 33 سال است که کنفرانس‌های علمی را داریم و زمانی که کنفرانس پژوهشگاه آغاز شد کنفرانس دیگری را در کشور شاهد نبودیم و کنفرانس زلزله، نخستین کنفرانس بین‌المللی بعد از انقلاب بود که در سطح وسیع برگزار شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی گفت: امسال نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی برگزار خواهد شد. ما مخاطرات زیادی از جمله فرونشست، آتش‌سوزی،‌ سیل داریم و ازطرفی تعداد کشته‌ها در تصادفات رانندگی و آلودگی هوا از زلزله بیشتر است و سؤال اینجاست که چرا ما باید این مقدار به بحث زلزله توجه کنیم؟!

سروقدمقدم ادامه داد:‌ امروز ملاک در رده‌بندی مخاطرات دنیا، تعداد کشته‌ها نیست، به عنوان مثال اگر تعداد کشته‌های شما در سیل ممکن است زیاد باشد اما کشور را به خاطر نمی‌اندازد! فقط دو حادثه وجود دارند که با ملاک جدید یعنی تا‌ب‌آوری، کشور را به هم بریزند که یکی جنگ و دیگری زلزله است.

ثبت 16 هزار زلزله در سال گذشته

عضو هیئت علمی ژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله گفت: کشورهای مثل هائیتی بعد از یک زلزله، استقلال خود را از دست می‌دهد و این نشان‌دهنده اهمیت موضوع زلزله است.

وی تأکید کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس علمی، علاوه بر بحث درباره یافته‌های جدید علمی، برطرف کردن دغدغه مدیران شهری نیز است. شعار این کنفرانس "زلزله و کلان‌شهرها با تمرکز بر تهران" است چراکه دغدغه مسئولان را در موضوع زلزله تهران کامل شاهد بودیم.

سروقدمقدم تصریح کرد: وظیفه این کنفرانس آن است که یک اجماعی را در این موضوع برای مدیران شهری ایجاد کند.

وی با تاکید بر ارتقای تاب‌آوری کشورها در برابر مخاطرات، اظهار کرد: بعد از زلزله بزرگ سرپل ذهاب کرمانشاه جامعه مهندسی به این نتیجه رسید که اگر 40 درصد از آیین‌نامه‌ها را در ساخت سازه‌ها رعایت کنند، می‌توانند جلوی بسیاری از تلفات را بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا