Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بخش پیوند قلب اطفال بیمارستان شهید رجایی گفت: جراحان قلب اطفال بیمارستان شهید رجایی 11 عمل جراحی در یک ماه انجام داده اند که یک رکورد جهانی برای ایران است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سید محمد مهدوی رئیس بخش پیوند قلب اطفال بیمارستان شهید رجایی در گفتگو با روی خط خبر گفت: از 2/5 سال گذشته که بخش پیوند قلب کودکان در بیمارستان شهید رجایی راه اندازی شد 24 پیوند قلب داشتیم که از پایان اردیبهشت تا پایان خرداد سال جاری 11 عمل پیوند قلب کودکان انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این آمار جنبه های منفی و مثبت دارد جنبه منفی آن این است که میزان تصادفات و مرگ مغزی در کشور به حدی زیاد است که دهنده ها زیاد است و می توان پیوند قلب افزایش داد.
مهدوی گفت: جنبه مثبت آن این است که با توجه به کارهای فرهنگ سازی بسیار خوبی که در خصوص اهدا عضو شده است خانواده ها با اهدا عضو عزیزان خود موافقت می کنند و این کار موجب آن می شود که اعضا فرد فوت شده در اختیار افرادی قرار بگیرد که در انتظار پیوند عضو هستند و شاهد کاهش یافتن افرادی باشیم که در انتظار پیوند اعضا هستند.
وی افزود: در این 11 پیوندی که انجام شد کوچکترین پیوند روی کودک 22 ماهه انجام شد که 8 کیلو گرم وزن داشت که عمل این بیمار به دلیل سن و وزن کمی که داشت بسیار سخت بود پس از پیوند 3 روز بیمار را در دستگاه مخصوص قلب قرار داده ایم و خوشبختانه حال بیمار خوب است و امروز اماده ترخیص است.
مهدوی گفت: بزرگترین بیماری که پیوند قلب شد دختر 14 ساله 48 کیلویی بود.رئیس بخش پیوند قلب اطفال بیمارستان شهید رجایی اعلام کرد در این مدت کوتاه فقط 3 کودک هنوز در بیمارستان بستری هستند و 8 کودک که پیوند بر روی آنها انجام شده ترخیص شده اند.وی در خصوص وضعیت کیفی این پیوندها افزود: وقتی تعداد عمل ها بیشتر می شود امکان انجام پیوندهای پیچیده تر مهیا می شود و توانستیم بیماران مختلف قلبی را پیوند کنیم.
مهدوی گفت: خیلی از مراکز بزرگ اروپا از جمله فرانسه امکان دارد سالیانه 15 تا عمل جراحی انجام شود و برای این مراکز نیز جای تعجب دارد که ظرف یک ماه 11 عمل پیوند انجام شده است. در کشورهای اروپا به دلیل کم بودن اهدا عضو این تعداد عمل جراحی انجام نمی شود.رئیس بخش پیوند قلب اطفال بیمارستان شهید رجایی افزود: با انجام این عمل ها ما سعی در عمل کودکانی که به صورت مادر زادی مشکل دارند هستیم مثل کودکان تک بطنی و امیدواریم که با این پیوندها شاهد کاهش یافتن مرگ کودکان پیوند قلبی باشیم.مهدوی گفت: در این پیوند ها از قلب کودکان 5 ساله تا 25 سال استفاده شد و مهمترین جزء قضیه که برای اهدا عضو مهم است گروه خونی و جسه و اندازه قلبی است که برای پیوند در نظر گرفته می شود.وی در خصوص نحوه اهدا قلب افزود: مراکز گیرنده ها را به وزارت بهداشت معرفی می کنند و هر گاه قلب پیوندی باشد تیم وزارتخانه بر اساس پارامترهای مد نظر به وی اهدا می شود. دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی، افزود: براساس ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر هفت سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر هفت سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود، رایگان نیست.

مؤمنی تصریح کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال، گامی بلند برای حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

وی گفت: کودک تا هفت سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد، بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 6097752

دیگر خبرها

  • استخدام بیش از ۱۵۰۰ ماما / حمایت ویژه دولت از ماماها
  • پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ سه وضعیت آقایان
  • تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال