Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس گفت: بیشترین میزان بافت فرسوده در استان در شهرستان های سمنان و شاهرود با 450 و 436 هکتار وجود داردکه باید با برنامه ریزی های مدون نسبت به بازسازی این مناطق در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در جمع مسئولان استان با بیان اینکه زمین لرزه هر لحظه نقاط مختلف کشور را تهدید می کند، گفت: باید دستگاه های اجرایی برای نوسازی مجتمع و ساختمان های در معرض تهدید زلزله، چاره ای بیندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، اتخاذ تدبیر ویژه برای رفع چالش واحدهای مسکونی و تجاری فرسوده در استان سمنان را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی برای بازسازی واحدهای مسکونی، مجتمع های تجاری فرسوده در کشور آماده همکاری با دولت است.

نماینده مردم دامغان در مجلس افزود: اگر زلزله ای با شدت قابل توجه ای در کشور و استان سمنان رخ دهد، خسارت های مالی و جانی آن جبران ناپذیر است و مجلس شورای اسلامی و دولت باید تدابیری ویژه ای برای رفع این چالش اتخاذ کنند.

حسن بیگی با بیان این که بیش از 20 درصد واحدهای مسکونی و تجاری استان سمنان در نقاط شهری و 30 درصد در نقاط روستایی فرسوده است، گفت: سمنان نیز همانند سایر استان های کشور از واحدهای مسکونی و تجاری فرسوده قابل توجهی رنج می برد و باید استانداری توجه ویژه ای به بازسازی این واحدها داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فقط در شهر دامغان بیش از 15 هزار واحد مسکونی و تجاری وجود دارد که هر لحظه می توان شاهد امکان تخریب این واحد و خسارت های مادی و جانی با وقوع یک حادثه طبیعی باشیم.

حسن بیگی تصریح کرد: در زمان حاضر واحدهای مسکونی و تجاری فرسوده به عنوان یک چالش در استان سمنان مطرح است و در کمترین زمان ممکن دولت باید برای نوسازی این واحدها برنامه های جامعی را در دستور کار قرار دهد.

وی بیان داشت: زیرساخت شهرک های صنعتی در نقاط مختلف کشور به ویژه در استان سمنان نیازمند مطالعه راهبردی است و باید تجهیزات مهار آتش در این شهرک ها فراهم باشد.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس افزود: احداث پایگاه آتش نشانی در شهرک های صنعتی سمنان امری اجتناب ناپذیر است و در سال جاری شاهد چندین آتش سوزی در این شهرک ها بوده ایم که اگر تجهیزات آتش خاموش کن در این شهرک کامل بود شاید صاحبان این واحدهای صنعتی کمترین خسارت را متحمل می شدند.

حسن بیگی تصریح کرد: آتش سوزی های اخیر در کشور باید مسوولان کشوری و استانی را در برابر اتفاق های اخیر هوشیارتر کند و نباید این حوادث در دراز مدت به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده در استان سمنان وجود دارد، گفت: بیشترین میزان بافت فرسوده در استان در شهرستان های سمنان و شاهرود با 450 و 436 هکتار وجود داردکه باید با برنامه ریزی های مدون نسبت به بازسازی این مناطق در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس با بیان این نکته که دولت در بازسازی زیر ساخت واحدهای مسکونی و تجاری باید نگاه کلان داشته باشد، گفت: تخصیص اعتبار به صورت قطره چکانی کاری را از پیش نمی برد و دولت باید با تقدیم لایحه تاثیرگذار به مجلس برای رفع این مشکلات جامعه گام بردارد.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور دامغان - سمنان
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان