Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: از وزير آموزش و پرورش، مسئولان اين وزارت خانه و معلمان درخواست مي کنم تا دانش آموزان، کودکان و نوجوانان را با مجموعه فرهنگي باغ کتاب تهران آشنا کنند.

به گزارش جام نيوز، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم افتتاح باغ کتاب تهران که دوشنبه برگزار شد، با بيان اينکه قاليباف شهردار تهران اعلام کردند که به روزهاي پاياني کار خود نزديک مي‌شوند، اظهار داشت: اميدوارم که ايشان هرجا که هستند سرزنده و فعال کار کنند و از وجود وي در نظام جمهوري اسلامي به خوبي استفاده شود، چرا که در دوران دفاع مقدس زحمات زيادي کشيدند و همچنين پس از دفاع مقدس نيز با تلاش‌هاي به هنگام، سنجيده و با روحيه مديريتي خلاق کارهاي زيادي انجام دادند، به گونه‌اي که اقدامات شهري در شهر تهران به خوبي پيش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي افزود: در برخي از پروژه‌هاي شهرداري تهران مانند افتتاح اتوبان‌ها بنده نيز حضور داشتم و متوجه شدم که قاليباف در همه کارهاي فرهنگي و هنري از ذهن خلاق و شادابي برخوردار است، به همين دليل براي وي و مجموعه شهرداري تهران آرزوي توفيق دارم.



رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: خوشبختانه مديريت شهرداري تهران در اين دوران از رويه خوبي برخوردار بود و نتيجه تلاش‌هاي آن در شهر ديده مي‌شود.

لاريجاني با تاکيد بر اينکه شهر تهران پيچيدگي‌هاي زيادي دارد، افزود: مسايل گوناگون شهر تهران همچنان بايد با روحيه شاداب و پرکار دنبال شود تا گره‌هاي کور شهر مرتفع شود.

شهردار قول احداث باغ فلسفه را فراموش کرد
وي اضافه کرد: مجموعه باغ کتاب که در تپه‌هاي عباس‌آباد ساخته شده مجموعه‌اي از جنس فرهنگ است اما اميدوارم در اين مجموعه باغ فلسفه نيز احداث شود، چرا که شهردار تهران قول آن را به ما داده بود اما يادشان رفت.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه فلسفه ما در حکمت‌هاي گوناگون است، تاکيد کرد: کار تعامل، تفکر و غيره از جنس فرهنگ است، به همين دليل بايد باغ فلسفه نيز در اين مجموعه ساخته شود.



رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بازديد خود از مجموعه فرهنگي باغ کتاب تهران، گفت: مجموعه باغ کتاب از نظر معماري با سليقه کار شده و يک نقطه مهم قابل توجه و فهم است.

لاريجاني تاکيد کرد: در طراحي باغ کتاب تهران به نکته اي توجه شده تا بفهميم مسئله مهم و اصلي کشور در بحث آموزش چيست؟ اگرچه نام اين مجموعه باغ کتاب است اما در واقع اين باغ روش هاي نوين معرفت است تا فرزندان آينده ما آينده اي متناسب با شرايط امروز داشته باشند.

وي ادامه داد: امروز آموزش مجموعه اي از انباشت اطلاعات نيست بلکه جوش و خروش خلاقيت در کودکان و نوجوانان کشورمان است که نظام آموزشي ما بايد خود را در اين زمينه مسلح کند و نشان دهد که فهم پرسش و پاسخ هاي لازم توسط افراد، مسئله اصلي است.



توجه طراحان باغ کتاب به موضوع تفکر
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ظرفيت آموزش و پرورش ما بايد به سمت نگاه نوين، فهم و درک معرفت برود، افزود: آنچه که در گشت و گذار يک ساعته متوجه آن شدم اين بود که طراحان باغ کتاب به اين مسئله مهم پي برده اند که آينده ايران به موضوع علم بستگي دارد و ماده اصلي فکري براي کودکان و نوجوانان بايد چطور تامين شود و بايد نوعي بيداري و درک از سوي افراد فراهم شود.

لاريجاني اضافه کرد: در بخش هاي مختلف مجموعه باغ کتاب اين موضوع نمود دارد به همين دليل با روش هاي جذاب براي کودکان و نوجوانان در اين زمينه تمهيداتي فراهم کردند.

وي به سرمايه گذاري 60 ميليارد توماني براي مجموعه فرهنگي باغ کتاب اشاره کرد و گفت: بدون ترديد وجود چنين مجموعه‌اي در زمان معاصر و با روش‌هاي نوين آموزش امري ضروري است و امکان خوبي براي حوزه کتاب فراهم کرده است.



وي ادامه داد: اين مجموعه باعث مي‌شود که کودکان، نوجوانان و بزرگسالان از ابزارهاي نو در اين زمينه بهره ببرند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: باغ کتاب فضاي مفرح و دلنشيني براي علاقمندان به کتاب فراهم کرده چرا که زمان کتابخواني در کشور ما کم شده و فرهنگ شفاهي بيشتر رواج يافته است.

لاريجاني اضافه کرد: تکنولوژي‌هايي نيز مزيد بر علت شده به همين دليل اميدواريم از اين مجموعه براي افزايش سطح کتابخواني استفاده بهينه شود.

وي با اشاره به پيش بيني ‌بخش‌هاي مختلف هنري، گالري، سينما، تئاتر در مجموعه فرهنگي باغ کتاب تهران، يادآور شد: ‌اين فضا مجال خوبي براي هنرمندان در جهت استفاده از اين امکان فراهم مي‌کند و باعث مي‌شود که نسبت نسل ما با هنر هر روز غني‌تر شود.

آموزش و پرورش دانش آموزان را با باغ کتاب آشنا کند
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: از وزير آموزش و پرورش، مسئولان اين وزارت خانه و معلمان درخواست مي کنم تا دانش آموزان، کودکان و نوجوانان را با مجموعه فرهنگي باغ کتاب تهران آشنا کنند.

وي افزود: استقبال آموزش و پرورش به رونق اين مجموعه کمک و بخشي از کمبودهاي آموزش در کشور را مرتفع مي کند.

افکار
115



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد

با منتفی شدن حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ یمن به عنوان مهمان ویژه در این رویداد حاضر خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ پس از انتشار خبر خبرگزاری تسنیم مبنی بر احتمال منتفی شدن حضوری هندی‌ها در نمایشگاه کتاب تهران،‌ علی رمضانی قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران در توئیتی نوشت: علی‌رغم تلاش جامعه فرهنگی هند نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات «وعده صادق» و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند،‌ حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین