Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فرمانده نيروي قدس سپاه تأکيد کرد نبايد کسي سپاه را تضعيف و مورد حمله‌هاي گوناگون قرار دهد، نبايد تداعي حرف‌هاي دوره‌هاي گذشته را کرد، زيرا امروز سينه سپاه براي ايثار در راه کشور و مردم سپر است.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر حاج قاسم سليماني در جمع رزمندگان و پيشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان، مسئله فلسطين را بسيار با اهميت دانست و اظهار داشت: يکي از ابتکارات مهم و ارزنده حضرت امام خميني(ره) محوريت بخشيدن به سياست‎هاي نظام در مسئله فلسطين بود و حضرت امام (رضوان الله تعالي عليه) پرچم مهدوي را در جمهوري اسلامي ايران برافراشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود: تلاش هاي بسياري انجام شد تا اين حرکت بزرگ و منحصر به فرد جمهوري اسلامي فراگير نشود و در کشورهاي ديگر وجود نداشته باشد، اما وقتي کلمه‌اي برخاسته از حق و يک بيان مخلصانه يک انسان مخلص و داراي منطق و حکمت بود، خود به خود جاي خود را باز مي‌کند. فرمانده سپاه قدس با بيان اينکه برخي کشورهاي عربي نمي خواستند روز قدس در فلسطين پايه‌گذاري شود، افزود: يکي از مهمترين مسائل و مشکلات مردم فلسطين در طي اين دوره، مظلوميت مردم اين سرزمين است و مردم فلسطين در محاصره کشورهاي دوست و برخي کشورهاي اسلامي هستند.
وي اظهار داشت: مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در مناسبت هاي مختلف، به سياست، فکر و معنويت امام خميني (ره) تاکيد زيادي مي‌کنند و اين از آن جهت است که امام (ره) در همه ابعاد فقهي و سياسي برجسته‌ترين الگو در بين همه جوامع است.سرلشکر سليماني با بيان اينکه يکي از شاهکارهاي مهم امام (ره) پايه‌گذاري روز قدس است که ايران تشيع را روز به روز در جهان اسلام عزتمندتر مي‌کند، افزود: روز قدس هم طراز با يوم‌الله 22 بهمن است که مردم ما يکپارچه در راهپيمايي اين روز حضور دارند و جاي بسي شگفتي است چگونه اين روز متعلق به يک جاي کوچک هم‌طراز و هم‌سطح بزرگترين حادثه و پيروزي انقلاب اسلامي در 22 بهمن باشد.
وي با تاکيد بر اينکه امام (ره) ما را از استعمار و استثمار نجات داد، تصريح کرد: ما امروز هر چه داريم از اين انقلاب و امام (ره) است و اين عزت عمومي را مديون خط امام (ره) و استمرار راه و خط امام (ره) توسط مقام معظم رهبري هستيم.
فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس با اشاره به فتنه مذهبي که توسط تکفيري‌ها به وجود آمده، افزود: تمام رهبران اهل تسنن ترديد ندارند که يک فتنه مذهبي ايجاد شد و البته در اينکه منشا اين فتنه کجاست تفاوت ديدگاه وجود دارد، ولي همه اتفاق نظر دارند که اين فتنه است.
وي ادامه داد: عالمان اهل سنت بيشتر از عالمان شيعه عنوان خوارج را بر اين فتنه گذاشتند، يعني آنها در تعصبات کورکورانه و اينکه به نام اسلام شمشير بر روي اسلام کشيدند و قصد داشتند در درون اسلام ايجاد تفرقه کنند، دقيقا شبيه بحث خوارج است.
سرلشکر سليماني افزود: داعش بخش مهمي از کشورهاي عراق و سوريه را تصرف کرد تا به خيال خود دولت اسلامي عراق و شام را ايجاد کنند و اين سرزمين به تنهايي بزرگتر از عراق و سوريه بود و آنها فکر مي‌کردند مي‌توانند بمانند.
وي اضافه کرد: هدف تروريست هاي تکفيري اين بود که جمهوري اسلامي با اين توطئه‌ها زمين‌گير شود و در مقابل اين فتنه مذهبي زانو بزند و افرادي که پشت اين فتنه بودند و آن را شعله‌ور کردند نيز همين تصور را داشتند؛ در حاليکه عزت و قدرت جمهوري اسلامي ايران پس از به وجود آمدن داعش و در پايان داعش ده‌ها برابر شده است.سردار سليماني ادامه داد: امروز دفاع جهاني جمهوري اسلامي از مردم مظلوم عراق و سوريه باعث شده جمهوري اسلامي ايران جزو عزيزترين کشورها و مردم ما عزيزترين مردم جهان باشند و اتکا و اعتماد به جمهوري اسلامي قابل باور و رو به افزايش باشد.
وي افزود: يک روز کشور سوريه دچار مشکلات عديده‌اي شده بود و امروز دولت سوريه روز به روز مقتدرتر مي‌شود و تلاش دنيا براي ارتباط با سوريه بيشتر مي‌شود و باور عمومي و جهاني اين است که نظام سوريه قابل شکست نيست.
وي اضافه کرد: امروز ارتش عراق به عنوان يک ارتش ملي و قدرتمند اسلامي در حال حرکت است و اين به خاطر نيروهاي جوان و بسيج مردمي و شبيه آن چيزي است که براي ما در جبهه‌ها و در کشور ما اتفاق افتاد.
فرمانده سپاه قدس تصريح کرد: امروز فرماندهان ارتش ما مانند يک روحاني در نمازهاي جماعت به آنها اقتدا مي‌شود و اين يک تحول و همان چيزي است که در جنگ تحميلي اتفاق افتاد و موجب قدرتمندترشدن ايران اسلامي شد.
وي ادامه داد: ما چند سال پيش در سوريه به اندازه انگشتان دست با افراد و جريانات ارتباط نداشتيم، در حالي که امروز با صدها هزار نفر ارتباط داريم و در حالي که برخي کشورها با ما بحث مي‌کردند که شما از حکومت سوريه دفاع نکنيد، همان کشورها از سياست هاي خود رويگردان شده و در کنار جمهوري اسلامي ايران قرار گرفتند.سردار سليماني تاکيد کرد: دشمن به اين نکته که قدرت ايران ده‌ها برابر افزايش پيدا کرده اعتراف مي‌کند و اين نتيجه سياست، منطق، حکمت و حمايت به حق ايران از مردم مظلوم منطقه است و مثال عيني آن برافراشته شدن تصوير امام و رهبري در کشورهاي منطقه است.
اين يادگار دفاع مقدس افزود: امروز بين دو ملت ايران و عراق همبستگي ايجاد شده است و اين حکمت وقتي اتقاق افتاد که يک عقل حکيم، سليم، پاک و خالصي در وراي همه عقل‌ها ايجاد شد که اين فکر و عقل و درايت، حکمت مقام معظم رهبري (مدظله العالي) بود.
سردار سليماني با بيان اينکه براي آحاد ملت ايران، ثروتي گرانقدرتر از ثروت رهبري وجود ندارد و اين ثروت با هيچ ثروتي قابل مقايسه نيست، افزود: در کشور نبايد کلامي بر خلاف سياست ها و منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) گفته شود و اگر هم گفته شود و اعتراضي صورت نگيرد در گناه آن سهيم هستيم.
وي به تفاوت‌هاي يک رهبر حکيم و جامع با رهبر جاهل، نادان و مجنون اشاره کرد و افزود: اگر در کشوري نفت زيادي وجود داشته باشد اما يک عقل سليم وجود نداشته باشد و عقل مجنون بر يک کشور حاکم شود، حوادث ناگواري اتفاق مي‌افتد و کارهاي ديوانه‌واري مانند جنگ با يمن انجام مي‌شود و خود اين افراد جاهل در خاموش کردن اين آتش ناتوان شده‌اند.
سردار سليماني به حمايت همه جانبه ايران از مردم فلسطين اشاره کرد و افزود: عده اي تلاش کردند پرچم فلسطين را از دست ايران بگيرند و من به برادرهاي فلسطيني گفتم هر کس پرچم فلسطين را بردارد از او حمايت مي‌کنيم و بايد در نظر داشت کدام کشور عربي اين قدرت را دارد که از فلسطين حمايت کند، اما اين حوادث نکاتي در درون خود دارد که انسان بايد صبر و تحمل کند تا انتهايش را ببيند.
وي افزود: جمهوري اسلامي در تمام حوادثي که در منطقه اتفاق افتاد، طرف پيروز اساسي اين صحنه بود و دليل آن هم وجود توکل، اعتماد و اطميناني است که رهبري ما به امدادهاي الهي دارد و جامعه را به سمت آن هدايت و توجه مي‌دهد.
سردار سليماني تصريح کرد: در جمهوري اسلامي همه ما علاوه بر اينکه در قبال شهدا و جامعه مسئول هستيم، در برابر مذهب و کشورمان نيز مسئول هستيم و بزرگترين خيانت به کشور اين است که در جامعه نسبت به اصول اساسي پايه‌هاي اين نظام بذل ترديد پاشيده شود.
وي ادامه داد: مهمترين منشا قدرت و عزت اين کشور وحدت حول ارزش‌ها و اصول است؛ اگر ما پيرامون موضوعات محوري وحدت نداشته باشيم و هر کسي به هر ميزاني بخواهد در تضعيف عزت اين ملت نقش داشته باشد، او مقصر است.
سرلشکر سليماني با بيان اينکه همه آحاد مردم و احزاب سياسي اعتقاد دارند مقام معظم رهبري (مدظله العالي) رکن رکين اين کشور است افزود: اگر ايران را به يک کشتي تشبيه کنيم، ناخداي اين کشتي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) است که بدون اين رهبري اين کشتي به ساحل نمي‌رسد و اين اصلاً بحث قانون نيست، بلکه بحث بقا و عزت اين کشور است.وي با اشاره به اينکه امام (ره) با تقديس ياد مي‌شوند و آيا مي توانيم راه امام(ره) را بدون در نظر گرفتن امام امروز ادامه دهيم؟ افزود: پيرو خط امام(ره) بدون پيرو خط رهبري موضوعيت ندارد و نبايد اين را به مسائل سياسي تطبيق داد، زيرا اگر بخواهيم عزت را حفظ کنيم بايد پشت سر رهبري حرکت کنيم وگر نه اين کشتي به ناکجا آباد خواهد رفت.
وي ايجاد بدبيني مردم نسبت به دين را خطرناک دانست و افزود: نبايد مردم را نسبت به دين بدبين و جامعه را از متدينين ترساند، چرا که راندن مردم از دين باعث مي‌شود آمار طلاق بالا برود و مفاسد اجتماعي با کمرنگ شدن ارزشها رشد پيدا کند، اينجا وقتي ارزش‌ها فقط رابطه حزب الهي با حزب الهي معنا ندارد و رابطه حزب الهي با کسي که دينش ضعيف تر است موضوعيت پيدا مي کند.
سليماني ادامه داد: اين دختران شهيدي که در اين جلسه هستند، خيلي از آنها پدرانشان را نديدند، پدران اين‌ها به خاطر پايين شهر تهران يا فلان نقطه شهر کرمان شهيد نشدند، بلکه براي همه آحاد مردم ايران شهيد شدند، حال چگونه برخي جامعه را از متدينين مي‌ترسانند؟ اين استراتژي و سياست غلطي است.
وي با اشاره به فرمايش حضرت امام رضوان الله که فرمودند «من از سپاه راضي هستم و هرگز نظرم برنمي‌گردد»، اظهار داشت: من اين موضوع را به عنوان يک سپاهي نمي‌گويم، سپاه را با من که عيب دارم مقايسه نکنيد، من را هدف قرار دهيد، نه سپاه را، اگر سپاه نبود کشور نبود و اين حرف همه روزها است.
سرلشکر سليماني تاکيد کرد: نبايد کسي سپاه را تضعيف و مورد حمله‌هاي گوناگون قرار دهد، نبايد تداعي حرف‌هاي دوره‌هاي گذشته را کرد، زيرا امروز سينه سپاه براي ايثار در راه کشور و مردم سپر است و فرقي بين بالاي شهر و پايين شهر نمي‌کند، ما بايد حساس باشيم و سياسي نگاه نکنيم، اگر ما مجاهديم و عزت ايران را مي‌خواهيم، بايد اين اصول را رعايت کنيم.
وي همچنين به حمله موشکي سپاه به مواضع داعش اشاره کرد و گفت: اين اقدام چند ويژگي خوب داشت، اينکه نشان داد جمهوري اسلامي اراده يک عمل را دارد و اصل اراده مهمتر از نتيجه بود، دوم اينکه کارهايي که بچه‌هاي اين ملت کردند نه تنها بچه هاي سپاه، در ساخت اين موشک ها، در دقت زدن، در تربيت متخصصين اين موشک‌ها بسيار مهم است.
وي ادامه داد: من صحنه‌هاي زيادي از اين موشک باران‌ها از جمله موشک‌هاي آمريکايي را ديده‌ام، اما اين حرکت سپاه به معناي حقيقي "وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَـکِنَّ اللّهَ رَمَي" بود و نکته سوم اين است که اگر کسي پايش را از گليمش درازتر کند جمهوري اسلامي برخورد سختي خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.   به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.   کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.   سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.   سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!   سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!   کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.   کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.   سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.   کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!   سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست