Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال‌پست، دادگاه تجدید نظر «اونتاریو» در کانادا حکم صادر شده توسط دادگاه آمریکایی مبنی بر مصادره یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های ایران به نفع قربانیان تروریسم را تایید کرد.

بر اساس این حکم، ایران به دلیل حمایت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و همچنین حزب‌الله لبنان در وقایع بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۲ میلادی محکوم شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ویلیام هوریگان» قاضی این دادگاه با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، گفت که این امر بسیار ناامید کننده است که یک دولت خارجی از این گروه‌ها در اقدام‌های بی‌رحمانه خود حمایت می‌کرده است.

وی تاکید کرد که استفاده از ابزارهای قانونی و مسالمت‌آمیز موجود برای مقابله با پدیده تروریسم قابل قبول است.

قاضی هوریگان اضافه کرد که عکس‌العمل مناسب در قبال دولت‌های حامی تروریسم کاملا با ارزش‌های اخلاقی قانون کانادا همسو است.

برخی از شهروندان آمریکایی با طرح شکایت علیه ایران خواستار دریافت غرامت از این کشور «به دلیل حمایت تهران از اقدام‌های تروریستی که به آنها آسیب رسانده است، شده‌اند».

دادگاه‌ آمریکایی پیش از این، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های ایران را به دلیل حمایت از تروریسم به نفع شاکیان مصادره کرده بود و حال این افراد با رجوع به دادگاه‌های کانادا قصد دارند از منابع مالی ایران که ذخیره بیشتری از آن در بانک‌های کانادایی وجود دارد، غرامت بیشتری دریافت کنند.

فهرست جرایمی که ادعا شده تهران در آن دست داشته و بر اساس آن از ایران به عنوان حامی تروریسم شکایت شده است، عملیات انتحاری حزب‌الله لبنان در پایگاه دریایی آمریکا در بیروت در سال ۱۹۸۳ با ۲۴۱ کشته، چهار حمله جداگانه در لبنان در سال ۱۹۸۴ به سفارت آمریکا توسط حزب‌الله با ۱۴ کشته، عملیات‌های مختلف حزب‌الله علیه آمریکا در لبنان در دهه ۸۰ میلادی و شکنجه و قتل برخی از نیروهای آمریکایی، سه حادثه بمب‌گذاری در دهه ۹۰ میلادی در سرزمین‌های اشغالی، عربستان سعودی و آرژانتین و بمب‌گذاری در دانشگاه عبری قدس اشغالی در سال ۲۰۰۲ میلادی توسط حماس با یک کشته را شامل می‌شود.

قانون حمایت از قربانیان تروریسم کانادا که در سال ۲۰۱۲ به تصویب رسید به قربانیان تروریسم اجازه می‌دهد علیه تروریست‌ها و دولت‌های خارجی برای دریافت غرامت شکایت کنند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه

به گزارش همشهری آنلاین، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد اخیرا نشانه‌های متعددی یافته مبنی بر اینکه کره شمالی در حال آماده سازی برای حملات «تروریستی» علیه کارمندان سفارت یا شهروندان کره جنوبی در چند کشور از جمله چین، جنوب شرق آسیا و غرب آسیاست.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پنج مکان از جمله سفارتخانه‌های کره جنوبی در کامبوج، لائوس و ویتنام به همراه کنسولگری‌های این کشور در ولادیووستوک در روسیه و «شنیانگ» در چین به عنوان اهداف احتمالی مشخص شده‌اند.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کره شمالی مامورانی را به این کشورها اعزام کرده تا نظارت بر سفارت‌های کره جنوبی را گسترش دهند و همچنین در فعالیت‌های خاصی مانند جست‌وجوی شهروندان کره جنوبی به عنوان اهداف بالقوه تروریستی شرکت می‌کند.»

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که سطح هشدار تروریسم در پنج سفارتخانه و کنسولگری از «توجه» به «هشدار» افزایش یافته است، که دومین سطح بالا در سیستم چهار سطحی کره جنوبی است که نشان می‌دهد احتمال افزایش یک حمله وجود دارد.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده که مرکز ملی مبارزه با تروریسم کره جنوبی روز پنجشنبه جلسه‌ای را برای بحث درباره راهبردهایی با هدف حفاظت از اماکن دیپلماتیک و پرسنل این کشور تشکیل داد.

کد خبر 849240 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • پولشویی
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • تشکیل زنجیره انسانی دانشجویان دانشگاه تورنتو و کانادا برای محافظت از چادر‌های همبستگی مقابل پلیس (فیلم)
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی