Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- تيم هاي بزرگ اروپا همچون بارسلونا و منچستريونايتد به دنبال تقويت خط مياني خود هستند.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، بارسلونا بعد از رفتن ژاوي، افت اينيستا و بوسکتس، ديگر آن قدرت هميشگي را در ميانه ميدان ندارد. حالا آنها بر خلاف گذشته که با خط هافبک خود تعريف مي شدند، با مثلث هجومي MSN شناخته مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعي که خيلي از کارشناسان دليل آن را دور شدن بارسا از فلسفه هميشگي خود مي دانند. حالا پيش از شروع فصل جديد، بارسلونا به دنبال ترميم خط مياني خود است.
باشگاه هاي ديگري نيز همچون منچستريونايتد به دنبال تقويت خط مياني خود هستند. يونايتد نيز بعد از خداحافظي اسکولز و پا به سن گذاشتن کريک، حالا مدتهاست به دنبال جايگزين مناسب است. آنها فصل پيش پوگبا را به خدمت گرفتند. او در کنار هررا توانستند يونايتد را در ليگ اروپا به قهرماني برسانند. اما براي موفقيت و کسب جام در ليگ برتر انگليس و ليگ قهرمانان اروپا شياطين سرخ نياز به تقويت خط هافبک خود دارند.
حالا وبسايت معتبر whoscored نگاهي به برترين هافبک هايي که در نقل و انتقالات تابستاني ممکن است به تيم هاي بزرگ بپيوندند انداخته است.

جيمز رودريگز:
چندين سال است که شايعاتي زيادي در مورد نقل مکان رودريگز به منچستر يونايتد مطرح مي شود و با وجود سرد شدن تدريجي شياطين سرخ براي جذب ستاره کلمبيايي؛ در مورد آينده او در برنابئو هم سوالات زيادي وجود دارد.
اين ستاره 25 ساله از 22 ديدار بارسلونا در لاليگاي فصل جاري، فقط در سيزده مسابقه به ميدان رفته در حالي که هشت بار موفق به گلزني شد و 6 بار پاس گل داد. به علاوه وقتي به آمار کلي ستاره کلمبيايي در زمين نگاه مي کنيم؛ مي بينيم که او بيشتر از هر بازيکن ديگري در لاليگا، موقعيت گلزني براي تيمش ايجاد کرده است.

مارکو وراتي:
ماجراي نقل مکان مارکو وراتي از پاريسن ژرمن به بارسلونا، يه يکي از طولاني ترين قصه هاي نقل و انتقالات تبديل شده. اما به هر حال علاقه کاتالان ها به مارکو کاملا قابل فهم است. وراتي از نظر فني و تکنيکي با ترکيب کاتالان ها بسيار سازگار است. او مي تواند با مهارت تمام توپ را از دست حريف حفظ کند. او با توانايي بالايي در همه خطوط مي دود تا فشار بازيکنان حريف را در هر نقطه از ميدان خنثي نمايد. وراتي که هنوز 24 سال دارد، آمار 87.5 پاس در هر مسابقه را از خود به جا گذاشته، در حالي که 88.4 درصد از پاس هاي او صحيح بوده، به علاوه او در مسابقات فصل گذشته سي و يک بار تکل زده که اين دستاورد او را در بين ده بازيکن برتر از نظر پس گرفتن توپ؛ قرار مي دهد.

ژان مايکل سري:
اين هافبک بيست و پنج ساله ساحل عاجي که از نظر آمار پاس در تعقيب مارکو وراتي است؛ مورد توجه کاتالان ها قرار گرفته و اين اصلا عجيب نيست. در حالي که پيش بيني نمي شد تيم نيس در بيشترين زمان از مسابقات فصل گذشته مدعي قهرماني بود در حالي که مايکل سري از مهره هاي کليبدي اين تيم به شمار مي رفت.
اين بازيکن 25 ساله با آمار متوسط 88.3 پاس در هر مسابقه فصل گذشته؛ سومين پاسور برتر مسابقات شد، در حالي که با 89.5 درصد پاس صحيح در کل رقابت هاي فصل، در اين زمينه از وراتي هم موفق تر عمل کرد.
در عين حال موفقيت هاي سري به همين ختم نمي شود. او توانست در کل مسابقات فصل قبل 50 موقعيت گل براي پاريسن ژرمن فراهم کند، در حالي که با نه پاس گل، عنوان دومين پاسور برتر لوشامپيونه را به خود اختصاص داد.

توماس لمار:
تنها بازيکني که توانست با دادن يک پاس گل بيشتر از سري، بهترين پاسور فصل قبل لوشامپيونه شود. در حالي که همه اين ها در سن بيست و يک سالگي اتفاق افتاد.
در اين بين همسايه هاي شمال لندن يعني آرسنال و تاتنهام به طور جدي پيگير وضعيت لمار بوده و خواهان جذب او هستند در حالي که تاتنهام با دريافت دو گل از اين بازيکن در ديدارهاي رفت و برگشت به خوبي از توانايي ها او آگاه است.
لمار با 9 بار گلزني در لوشامپيونه و گلزني در ديدار فينال جام کوپا دي لاليگه، به ترکيب تيم ملي فرانسه هم راه يافت، در حالي که به نظر مي رسد يکي از اميدهاي آينده تيم ملي فرانسه باشد. توانايي بالاي لمار در زدن ضربات ايستگاهي آزاد باعث شد تا موناکو بيشتر از هر تيم ديگري در بين پنج ليگ اصلي اروپا، از روي اين ضربات گلزني کند.

فابينيو:
باز هم بازيکن ديگري از قهرمان ليگ يک؛ فابينيو يکي از مهم ترين مهره هاي تيم جارديم در مسابقات فصل گذشته بود و موناکو در طول مسابقات فصل قبل تکيه زيادي بر روي خط حمله خود و همچنين حضور فابينيو در قلب خط مياني اش داشت. فابينيو که زماني در رئال مادريد شرايط مناسبي نداشته و به نظر مي رسيد براي اين تيم مناسب نيست، ابتدا يک مدافع بود اما بعدا تبديل به يکي از بهترين هافبک هاي اروپا شد و تيم هايي مثل منچستر يونايتد و پاريسن ژرمن خواهان به خدمت گيري او شدند.
البته دريافت اين پيشنهادات با توجه به درخشش او براي موناکو در مسابقات فصل قبل اصلا عجيب نبود. در لوشامپيونه او آمار متوسط 3.1 پاس و در ليگ قهرمانان، 3.4 پاس را در هر ديدار به نام خود ثبت کرد. فابينيو در هر دو جام ده بار گلزني کرد هر چند هفت گل از اين تعداد از روي ضربات پنالتي زده شدند.

تيموئه باکايوکو:
آخرين قطعه از پازل خط مياني موناکو, يعني باکايوکو قرار است در تابستان جاري موناکو را ترک کند. ظاهرا قرار است نمانيا ماتيچ از چلسي جدا شود و آبي هاي لندن مي خواهند باکايوکو را جانشين او کنند. تيموئه باکايوکو بازيکن مستعدي بوده و مي تواند به خوبي جاي خالي ماتيچ را در چلسي پر کند، در حالي که هنوز در کنار ان گولو کانته و سسک فابرگاس مي تواند خط هافبک چلسي را به بالاترين کيفيت لازم برساند.
مقايسه عملکرد باکايوکو و ماتيچ در خط مياني موناکو و چلسي در طول رقابت هاي فصل گذشته نشان مي دهد که باکايوکو از نظر تعداد پاس هاي صحيح (به نسبت 2.2 به 1.5)، گرفتن توپ از حريف (به نسبت 1.8 به 1.4)، دريبل (1.8 به 0.8( و شوت(0.9 به 0.6) از ماتيچ موفق تر عمل کرده است. علاوه بر اين مسئله آمار نزديک پاس هاي صحيح باکايوکو به ماتيچ نشان مي دهد که چلسي جانشين بسيار مناسبي را براي ماتيچ در نظر گرفته.

ايوان پرسيچ:
ايوان پرسيچ، بازيکن ديگري که بحث حضور او در منچستر يونايتد به شکل جدي وجود دارد و البته علاقه مورينيو به اين بازيکن جاي تعجب ندارد. پرسيچ جزو معدود بازيکنان نرآتزوري در فصل قبل بود که در ترکيب تيمش عملکرد موثري داشت و جاي تعجب نيست که باشگاه ايتاليايي بخواهد به منظور رعايت قوانين مالي فيفا، او را بفروشد.
ستاره کروات در نوزده گل تيمش از مسابقات سري آ فصل قبل، نقش مستقيم داشت. او با 11 گل زده و 8 پاس گل در هر دو جدول برترين گلزنان و همچنين پاسورهاي گل، رتبه دوم را به خود اختصاص داد. او در هوا عالي است و مي تواند از طرفين و جناحين زمين ارسال هاي خوبي به سمت محوطه جريمه حريف داشته باشد. او همچنين آمار 1.3 تکل در هر مسابقه را از خود به جا گذاشته و در هر مسابقه هم 2.9 بار به سمت دروازه حريف شليک کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ این مسابقات باحضور ۲۴ تیم که از دی ماه سال گذشته به رقابت پرداختندآغاز ودر ۱۲ اردیبهشت سال جاری اختتامیه آن درسالن شهدای فرهنگی شهرستان آران وبیدگل برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این مسابقات بایادونام شهدای مدافع حرم برگزارودرپایان ازتیم هاونفرات برترتجلیل شد.

دیگر خبرها

  • اولین مهره ترکیب اوسمار برای بازی بعد مشخص شد
  • منچستریونایتد و چلسی دو مقصد جذاب برای توماس توخل
  • بارسلونا با هافبک آرژانتینی قرارداد بست!
  • تابستان پرسروصدای نونیز: مقصد شاید بارسلونا
  • لیگ قهرمانان فوتسال اروپا | پالما با ایرانی ها، بارسلونا را برد و قهرمان شد
  • رسمی: فصل برای ستاره یونایتد تمام شد
  • بحران خط دفاعی در منچستریونایتد؛ دوری سه هفته‌ای هری مگوایر از میادین
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • ایسکو بهترین بازیکن ماه آوریل لالیگا
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل