Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تسهیل مناسب در حمل و نقل خرید گندم از کشاورزان ؛ مانع خروج این محصول از استان می شود که باید برنامه ریزی بموقع انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ربانی روز سه شنبه در جلسه خرید گندم که با حضور ایرانیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار کرد: در راستای حمایت از گندم کاران استان؛ در سال زراعی جاری ۲۷ مرکز خرید گندم بصورت تضمینی محصول را از کشاورزان استان خریداری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای جلوگیری از سوء استفاده عوامل واسطه از گندم تولیدی کشاورزان، یک مرکز خرید در انبار مرکزی محمد آباد واقع در شهرستان بوئین زهرا در نظر گرفته شده که گندم غیر استاندارد (سن زده و باد خورده) کشاورزان را خریداری می کند.

ربانی اضافه کرد : در بحث خرید گندم توسط مراکز از کشاورزان باید نمونه گیری دقیق از محصول انجام شود و در صورت سن زدگی گندم و باد خوردگی محصول از خرید آن توسط مراکز خودداری و به به انبار محمد آباد در بوئین زهرا منتقل شوند که این امر موجب ایجاد انگیزه برای کشاورزان به تولید محصول گندم مناسب و استاندارد در سالهای آتی و همچنین کیفیت آرد و نان تولیدی خواهد شد.

وی یاد آور شد : در حال حاضر عملیات حمل گندم و کلزا از مراکز خرید در حال انجام است که باید با سرعت عمل بیشتری انجام شود خصوصا در محصول کلزا که به دلیل فساد پذیری باید در امر خرید و حمل و نقل آن تسریع شود.

ربانی بر لزوم اهمیت هماهنگی با بانک های عامل در خصوص تسریع در ثبت اطلاعات کشاورزانی که گندم و کلزای آنها بصورت تضمینی خریداری شده در سامانه بانکی برای پرداخت بموقع وجوهات بانکی تاکید کرد.

به گفته ی ربانی؛ از ابتدای فصل خرید تاکنون؛ بیش از ۹۸ هزار تن گندم و ۷ هزار تن کلزا بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قزوین نیز در این جلسه گفت : در حال حاضر در استان دو محصول کشاورزی در دست خرید بصورت تضمینی از کشاورزان داریم که گندم و کلزاست که انشاله در چند روز آینده خرید کلزا از کشاورزان به اتمام می رسد و بحث کمبود وسایل نقلیه و ماشین آلات حمل برای خرید گندم مرتفع خواهد شد.

ایرانیان افزود : از ابتدای فصل خرید تاکنون بیش از ۷ هزار و ۱۰ تن کلزا از کشاوران استان خریداری شده که از این میزان ۵ هزار و ۴۰۰ تن از سیلوهای خرید حمل و مابقی نیز با هماهنگی شرکت مقصد عملیات حمل و نقل آن انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این میزان خرید کلزا از کشاورزان استان نسبت به مشابه سال گذشته ۲ برابر بوده که باید بخاطر سریع الفساد بودن این محصول سریعا عملیات خرید و حمل و نقل آن انجام شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام

اصغر باباخانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کشت‌های قراردادی بین بخش خصوصی و کشاورزان، ترویج و حمایت از این نوع کشت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: باتوجه به شروع برداشت محصول گندم در مناطق گرمسیری استان تاکنون پنج هزار تن گندم با نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

باباخانی ادامه داد: ۱۷ سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت ۴۳۰ هزار تن متعلق به بخش خصوصی و ۲۳ مرکز خرید مربوط به تعاونی‌های اداره کل تعاون روستایی خرید گندم کشاورزان در سال زراعی جاری را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: قبل از شروع فصل برداشت اقداماتی، چون ضدعفونی کردن سیلوها، کالیبراسیون و استانداردسازی باسکول‌های مراکز خرید دارای مجوز انجام شده است.

باباخانی یادآور شد: قیمت مصوب گندم معمولی در سال زراعی جاری ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دُرم نیز ۱۸۰ هزار ریال اعلام شده است.

به گفته وی، پیش بینی می‌شود: امسال ۴۰۰ هزار تن گندم در استان ایلام تولید شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام