Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: طی مراسمی با حضور مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست از پرچم اعلام وضعیت زیست محیطی شناگاه‌ها رونمایی می شود.

حسینعلی ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به منظور اطلاع رسانی از وضعیت محیط زیست شناگاه های کشور با استفاده از پرچم های زرد یا آبی به مردم اعلان شده و مدیریت شناهگاه ها نیز ملزم به استفاده از این پرچم ها می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این رابطه مراسمی با حضور مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست کشور در روز پنج شنبه در بابلسر برگزار می شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه استان مازندران دارای 52 شناگاه است که بیشترین شناگاه ها در شهرستان ها بابلسر، محمودآباد و کمترین شناگاه ها در شهرستان جویبار بوده و گلوگاه و نکا هم شهرستان های بدون شناگاه هستند، اظهار کرد: شناگاه ها بر مبنای میزان آلودگی میکروبی به شناگاه سالم، آلوده و شدید آلوده دسته بندی می شود.

مدیرکل محیط زیست مازندران یادآور شد: در همین راستا اداره کل حفاظت محیط زیست استان موظف است، مستقیماً و همچنین از طریق کمیته های تخصصی دستگاه های اجرایی استان نسبت به اعلام عمومی شناگاه های آلوده و شدیداً آلوده اقدام و با نصب علائم مناسب در محل، گردشگران را از وضعیت شناگاه مطلع سازند.

وی افزود: یک نسخه از اطلاعات در اختیار استانداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار داده تا از طریق پورتال خود اطلاع رسانی کنند. اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز با همکاری استانداری نسبت به اطلاع رسانی،ارتقای آگاهی های عمومی و آموزش مفاد این ضابطه با استفاده از ابزارهای متناسب به گردشگران،مسئولین و مدیران شناگاه ها و طرح های سالم سازی و مقامات مسئول محلی اقدام می کند.

ابراهیمی یادآور شد: بخش های مختلف موظف هستند در طول مدت بهره برداری حداقل ماهی یک بار نسبت به نمونه برداری و اندازه گیری پارامترهای میکروبی طبق راهنمای پایش آلودگی میکروبی آب های ساحلی،شناگاهی و مناطق تفریحی دریایی از طریق آزمایشگاه های معتمد اقدام کرده و نتیجه را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارائه کنند.همچنین از طریق نصب تابلوها و علائم هشداردهنده و سایر شیوه های موثر،نسبت به اطلاع رسانی درباره نحوه حفظ کیفیت محیط زیست به گردشگران اطلاع رسانی کنند.

وی اعلام کرد: نصب پرچم آبی نشان دهنده وضعیت سالم آب در این مکان مجاز است.پرچم زرد بیانگر آن است که این مکان فاقد شرایط مناسب و مطلوب برای شنا بوده و در صورت استفاده از این اماکن احتمال آلودگی به عوامل بیماری زا و به خطر افتادن سلامتی افراد زیاد است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد