Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آقاي بارزاني وقتي با ايران تماس مي‌گيرد و براي اقليم کردستان کمک مي‌خواهد و وقتي فرماندهي قرارگاه اعلام مي‌کند که بايد فرمانده معظم کل قوا (امام خامنه‌اي) اذن بدهد آقاي بارزاني به نوعي پشت تلفن ناله مي‌کرد که اگر امشب...


ابوالفضل حسن‌بيکي درگفت‌وگو باخبرنگار گروه سياسي ميزان درباره آزادسازي موصل عراق گفت: جمهوري اسلامي از زمان حضور داعش در کنار کشورهاي همپيمان از جمله عراق و سوريه حضور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي ادامه داد: با توجه به اينکه ايران دو - سه دهه، تجربيات ارزشمند در مقابله با گروه‌هايي مانند منافقين، دموکرات، کومله و برخي گروه‌هايي که دنبال جدايي خوزستان و کردستان بودند، داشت، دولت عراق از ايران درخواست کمک کرد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تأکيد کرد: ايران هم، انواع کمک‌هاي اطلاعاتي و امنيتي را در اختيار اين کشور قرارداد؛ لذا يک دهه است که جمهوري اسلامي همکاري مشاوره‌اي و مستشاري با دولت و ارتش عراق دارد.

حسن‌بيکي افزود: زماني که داعش، مسلح شد و حضور خود را اعلام کرد، دو نکته حائز اهميت است، اول اينکه نيروهاي داعش تلاش کردند با همکاري مستقيم آمريکايي‌ها و برخي کشورهاي همسايه، حکومت عراق را سرنگون کنند و فلششان را به سمت بغداد گذاشتند.


نماينده دامغان در مجلس عنوان کرد: دراين مسير دولت عراق به سرعت از ايران کمک خواست و ايران نيز کمک‌هاي لازم را براي انجام مأموريت‌هاي ويژه انجام داد. آن‌ها وقتي متوجه شدند امکان ندارد بغداد سقوط کند، طراحي کردندتا کردستان عراق را تصرف کنند.


به گفته وي، در بحث کردستان عراق هم بر کسي پوشيده نيست که داعش به سرعت بعد از اينکه توانست موصل را تصرف کند به سمت اربيل حرکت کرد.

حسن بيکي تأکيد کرد: در اينجا هم باز ناگفته هايي تاکنون بوده است، آقاي بارزاني وقتي با ايران تماس مي‌گيرد و براي اقليم کردستان کمک مي‌خواهد و وقتي فرماندهي قرارگاه اعلام مي‌کند که بايد فرمانده معظم کل قوا (امام خامنه‌اي) اذن بدهد آقاي بارزاني به نوعي پشت تلفن ناله مي‌کرد که اگر امشب، صبح شود اربيل و بعد کرکوک هر دو سقوط کرده و کردستان عراق سقوط مي‌کند.


عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بيان کرد: در اينجا از رهبر معظم انقلاب کمک گرفتند و ايشان هم اذن دادند سردار سليماني و مجموعه قرارگاه برون مرزي اقداماتي انجام دهندکه جمهوري اسلامي کمک‌هاي زيادي را در اين برهه زماني به آقاي بارزاني انجام داد و مقابله سنگيني با داعش انجام شد.

وي تصريح کرد: خيلي از اين مباحث جا دارد که بازهم مطرح نشود آن هم به دلايل گوناگون از جمله اينکه آمريکايي‌ها در عراق حضور دارند. اما به هرحال ايران کمک‌هاي شايسته و بزرگي به کردستان عراق، جلال طالباني و آقاي بارزاني انجام داده است.

حسن‌بيکي افزود: خوشبختانه در اين زمينه هم داعش نتوانست هيچ نوع اقدام مؤثري انجام دهد و مجبور شدند به موصل برگردند و آنجا را اداره کنند. البته از حدود 4 - 5 سال از زمان حکومت صدام، داعش اقداماتش را آغاز کرد بود تا بعد از سقوط صدام بتوانند حاکميت عراق را به‌دست بگيرند.

نماينده دامغان در مجلس تصريح کرد: وقتي نقشه‌هايشان يکي پس از ديگري نقش بر آب شد، نگراني شديدي بين‌شان بوجود آمد. پيش‌بيني آن‌ها براين باور بود که طي چند سالي که طراحي کرده‌اند و جذب نيرو داشتند و باسازماندهي که درمناطق تکريت، الانبار و مخصوصاً موصل داشتند به سرعت عراق را بگيرند و پشت مرزهاي جمهوري اسلامي بيايند.

وي ادامه داد: از آن طرف هم اقداماتي با اطمينان کامل براي تصرف سوريه انجام داده بودند. طبق نظرات فرماندهان ارشد آمريکا درنظر داشتند طي حداکثر 2 ماه، حکومت بشار اسد را ساقط کرده و سوريه به‌دست داعش فتح شود.

حسن بيکي عنوان کرد: جمهوري اسلامي در اين زمان به دولت بشار اسد و مردم سوريه هم کمک‎هايي انجام داد و آن‌ها در اين نقطه محصور شدند. دراين مقطع نکات قابل توجهي وجود دارد: اول اينکه در همين زماني که داعش حرکت مي‌کند خانم رايس مي‌گويد اين‌ها پس لرزه‌هاي درد قبل از زايمان است، بعد از زايمان بايست اقدامات بزرگتري انجام شود.

عضوکميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي تأکيد کرد: انگليسي‌ها نيز در مقطع ديگري با ادبياتي جالب اظهارنظر مي‌کنندکه بايستي خاورميانه جديد و غرب آسيا را جديداً طراحي کنيم. همه مي‌دانندکه آمريکا از سال 55 - 1354 قبل از پيروزي انقلاب، شعار «از نيل تا فرات» را مطرح مي‌کند و اسرائيلي‌ها نيز شعار «از نيل تا شيراز» را عنوان مي‌کردند.


وي افزود: البته همه طراحي هايشان بعد ازپيروزي انقلاب، نقش بر آب شد و دو مرتبه از اين طريق شروع کردند و در اين راستا ملت ايران، سپاه و نيروهاي قرارگاه قدس اقدامات، آموزش‌ها و پيش‌بيني‌هاي لازم براي مقابله با تمام طراحي‌هاي آمريکا وانگليس را سازماندهي کردند که نقشه‌هاي آن‌ها در ايران و منطقه نقش بر آب شد.

حسن بيکي تأکيد کرد: هم‌اکنون آمريکا، انگليس و اسرائيل مثلث شوم را در سطح بين‌الملل تشکيل داده‌اند و در منطقه، عربستان تنها مانده و عربستان همراه با اين طراحي آمريکايي‌ها تلاش داشت مثلثي را در منطقه ايجاد کند که خوشبختانه ترکيه و مصر از عربستان جدا شده است.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اذعان کرد: هم اکنون با تشرهايي که عربستان به قطر مي‌زند و يا درگيري‌هايي که براي عربستان به وجود آمده حاکي از اين نکته است که همه طراحي‌هايشان شکست خورده و شرايط کنوني به اين‌ها اجازه نمي‌دهد، بخواهند خاورميانه جديد را ايجاد کنند.

نماينده دامغان درمجلس اظهارکرد: در اين فواصل آمريکايي‌ها هزينه زيادي را انجام دادند و به اذعان خودشان باحضور در افغانستان و عراق بالغ بر 2 هزارو 500 ميليارد دلار هزينه جنگ متحمل شده اند و به همين دليل شايعه که 17 هزار دلار بدهي دار و جزو اولين کشورهاي مقروض دنياست.

وي گفت: هم اکنون شرايط به‌گونه‌اي است که در عراق و در سوريه يکي پس از ديگري پايگاه‌ها و قرارگاه‌هاي وابسته به ارتش آمريکا در حال سقوط است و با توجه به اينکه داخل کشورشان هم با بحران‌هاي شديدي مواجه هستند هر آينه احتمال تجزيه آمريکا وجود دارد.

حسن بيکي تأکيدکرد: خوشبختانه طي اين سال‌ها حلب وموصل آزاد شدند و قسمت‌هاي کمي هم که در اختيار داعش است و از مردم براي سپر انساني در آن استفاده مي‌کنند به زودي آزاد مي‌شوند. البته دولت، ارتش و حشدالشعبي تلاششان بر اين است که مردم آسيب نبينند و به همين دليل مقداري با تأني اقداماتشان را انجام مي‌دهند.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يادآور شد: با نظر به اينکه آمريکا هم‌اکنون شرايطش بگونه ايست که در سطح بين‌المللي شکست خورده، اما امروز کسي نيست، نداند آمريکا طراحي کرده تا اسرائيل را قدرت اول منطقه قرار دهد، اما مي‌بينيم که امروزه اسرائيل شعارهايش را يکي پس از ديگري از دست مي‌دهد.


نماينده‌دامغان درمجلس عنوان‌کرد:دراين مرحله جرياني به نام مقاومت به‌وجودآمده که جمهوري اسلامي در آن حضور دارد و عراق، يمن و سوريه به‌عنوان خطوط مقدم جبهه فيزيکي در صحنه با دشمن عمليات انجام مي‌دهند و مي‌جنگند و در سطح بين‌المللي هم جمهوري اسلامي به‌عنوان قدرت اول منطقه و بازيگر بسيار مهم و زبردست بين‌المللي نقش بازي مي‌کند.

وي ادامه داد: در اين رابطه آمريکايي‌ها به نوعي تلاش مي‌کنند ظاهر کار را درسطح بين‌المللي حفظ کنند که به نظر من در اين موضوع پيش‌بيني امام (ره) محقق شده يعني آمريکا نمي‌تواند سالار دنيا باشد، دنياي امروز چند قطبي است و يکي از قطب‌ها جهان اسلام است که به‌عنوان يک مجموعه واحد دارند وظايف خود را انجام مي‌دهند.


عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي اذعان کرد: در اينجا اشکالاتي هم وجود دارد مثل حضور آمريکايي‌ها در کنار عربستان سعودي، که تلاش مي‌کند مرگ اسرائيل را به تأخير بيندازد و اميدواريم خداوند توفيق دهد اين موضوع هم حل شود.

انتهاي پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پوستر پرسپولیس و سپاهان برای بازی امشب

پرسپولیس و سپاهان امشب الکلاسیکوی ایران را برگزار می کنند.

طرفداری | پرسپولیس امشب میزبان سپاهان است.

پرسپولیس و سپاهان امشب در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر بیست و سوم، در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. این دیدار همواره از اهمیت بالایی برخوردار است و به عنوان الکلاسیکوی ایران از آن یاد می شود.

دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان طبق رسم هر هفته با رونمایی از پوسترهای مخصوص این دیدار، به استقبال بازی حساس هفته رفته اند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • کتاب شعر «ناله‌های امپراطور» در بروجرد رونمایی شد
  • شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • رونمایی از پوستر پرسپولیس و سپاهان برای بازی امشب
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • سربازان وظیفه، تنها تماشاگران امشب فوتبال ایران