Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - علی خدایی ، درباره مکاتبه ریاست جمهوری با رییس مجلس شورای اسلامی برای استرداد هرچه سریعتر اصلاحیه قانون کار گفت: این اقدام دولت موجب دلگرمی و استقبال جامعه کارگری شد چون لایحه اساسا معیوب بود و الزاماتی که برای اصلاح این قانون در برنام‌های چهارم و پنجم تکلیف شده در آن رعایت نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دکتر روحانی در گردهمایی کارگران در یازدهم اردیبهشت ماه صراحتا بازگشت اصلاحیه قانون کار را به دلیل ناراضی بودن کارگران اعلام کرده بود و امیدواریم بعد از بازگشت، بررسی آن با حضور همه شرکای اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار در ادامه انتظارات جامعه کارگری پس از بازگشت اصلاحیه قانون کار را از دو منظر مورد ارزیابی قرار داد و گفت: اولین خواسته ما توجه به مواد مغفول مانده قانون کار است.اعتقاد داریم قانون کار فعلی مفادی دارد که مغفول مانده و اگر اجرایی و به آنها پرداخته شود بسیاری از مشکلات بازار کار و جامعه کارگری برطرف خواهد شد.

خدایی ادامه داد: موضوع دوم که در اجرای قانون کار فعلی دچار مشکل شده بود بند دو ماده ۴۱ قانون کار است. طی سالهای گذشته حرکتهایی صورت گرفت و موفق شدیم تا در سال گذشته بر سر رقم سبد هزینه خانوارهای کارگری به توافق و عدد مشترک برسیم لذا در گام نخست خواهان اجرای ظرفیتهای مغفول مانده قانون کار و پس از آن اجرای صحیح قانون کار فعلی هستیم.

وی تاکید کرد: در مورد مفادی که در قانون کار نیاز به اصلاح دارد دولت می‌تواند لایحه جدیدی به مجلس ارائه کند ولی در جریان هرگونه تصمیم یا اصلاح مفاد قانون کار باید سه جانبه گرایی رعایت شود.

به گفته این مقام مسئول کارگری، رفت و برگشت چندباره اصلاحیه قانون کار به مجلس و دولت، اعتراض جامعه کارگری را به خوبی نشان می‌دهد.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار متذکر شد: جامعه کارگری خواهان همراهی با سیاستهای کلی دولت است که برخاسته از آرای جامعه‌ای است که کارگران بخش اعظمی از جمعیت آن را تشکیل می‌دهند لذا توقع و انتظار ما این است که اگر در وزارت کار طرحی را می‌نویسند یا تصمیمی را می‌گیرند قبل از تصویب و ابلاغ، از تشکل‌های کارگری دعوت کنند و نظراتشان را بگیرند.معنای سه جانبه گرایی توجیه کردن گروههای کارگری بعد از تصویب و تصمیم نیست و تشکل‌ها باید از آغاز بررسی هر طرح و لایحه‌ای در جریان امر قرار بگیرند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل

انسیه شاه حسینی کارگردان و فیلمنامه نویس با تأکید بر سرعت افزایش جمعیت سالمندان در جامعه گفت: این امر باعث می‌شود که کاهش زاد و ولد به چشم بیاید و یک زنگ خطر برای کارشناسان حوزه سلامت و جمعیت محسوب شود و سال هاست که در این عرصه هم صحبت‌های زیادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت باید به طور کامل و درست اجر شود، گفت: همین جایزه می‌تواند راهگشایی در این عرصه باشد هر چند که حل مسئله نیست بلکه یک راهبرد است. شاه حسینی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون جوانی جمعیت باید نهایت تلاششان را اتخاذ کنند، یادآور شد: این مسئولیت هم تنها با یک دستگاه نیست، دستگاه‌های زیادی می‌توانند فعال شوند. خود فرهنگ سازی در جامعه خیلی اثرگذار است تا این شعار دو فرزندی یا تک فرزندی که بلای جامعه شده، از اذهان پاک شود. شاه حسینی در پاسخ به این سوال که اگر فیلمی در این رابطه به او پیشنهاد شود، می‌پذیرد، گفت: بله قطعا در این فضا که هر کشوری برای خود سیاستی دارد هنرمندان ما هم بنا اقتضائات جامعه کاری انجام دهند.

وی با اشاره به تهدیدات نیروی کار جوان در سال‌های آتی و بحران سالمندی اظهار داشت: این را در نظر داشته باشیم که تنها شعار خانواده محوری و نگرانی کاری از پیش نمی‌برد، قانون جوانی جمعیت می‌بایست به طور کامل اجرا شود خوشبختانه دبیرخانه ستاد ملی جمعیت هم این روز‌ها خیلی خوب مشغول به فعالیت است.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان