Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشاورزان خندابی به علت نبود سیلو در این شهرستان و محدود بودن ظرفیت انبارها باید محصول خود را به شهرستان‌های مجاور منتقل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، برداشت گندم در شهرستان خنداب از اوایل ماه تیر آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد،هر چند مرحله کاشت تا برداشت محصولات کشاورزی زحمت زیادی را برای کشاورزان دارد اما این روزها مشکلات فروش محصول در خنداب بیش از هر چیز دیگری کشاورزان را به زحمت می اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خنداب:

آمادگی ۵ انبار برای خرید گندم در شهرستان خنداب

شمسی، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خنداب در گفت‌و‍‌گو با خبرنگار ما گفت: به علت نبود سیلو در شهرستان خنداب، ۴ انبار زیر نظر تعاون روستایی، کار خرید گندم را در روستاهای فوران، اناج، استوه و شهر خنداب آغاز کرده‌اند، انبار آقداش نیز به زودی به مراکز خرید گندم اضافه می‌شود.

ذخیره‌سازی ۵۰۰۰ تُن گندم در شهرستان خنداب

شمسی با اشاره به ظرفیت ذخیره گندم در شهرستان خنداب، اظهار کرد: انبارهای شهرستان ظرفیت ذخیره ۵۰۰۰ تُن گندم را دارند و مابقی محصولات باید به سیلوهای شهرستان‌های مجاور منتقل شود، تا کنون هیچ هزینه‌ای برای حمل و انتقال گندم مازاد کشاورزان به شهرستان‌های مجاور از طرف اداره غله تعیین نشده است.

وی افزود: بر اساس قانون، عاملینتعاون روستایی حق خرید ۵ تُن گندم در هر محموله را دارند، به همین منظور اولویت خرید گندم در شهرستان با کشاورزانی است که میزان گندم آن‌ها برای فروش کم‌تر است، مابقی کشاورزان باید محصول خود را به شهرهایی که سیلوی استاندارد برای ذخیره گندم دارند منتقل کنند.

مسئول تعاون روستایی شهرستان خنداب:

عدم خرید محموله‌های بیش از ۵ تُن در مراکز تعاون روستایی

علی روستا مسئول تعاون روستایی شهرستان خنداب در گفت‌وگو با پایگاه خبری نسیم خنداب، گفت: خرید گندم از روز ۱۰ تیر در شهرستان خنداب آغاز و تا کنون به میزان ۷۰ تُن گندم از کشاوزان خریداری شده است.

مسئول تعاون روستایی شهرستان خنداب با اشاره به مشکل اصلی خرید گندم، بیان کرد: محموله‌های بیش از ۵ تُن بار در شهرستان خریداری نمی‌شود و کشاورزانی که محصول آن‌ها بیش از ۵ تُن است باید بار خود را به شهرهایی که سیلوی استاندارد برای ذخیره گندم دارند منتقل کنند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از کشاورزان به علت خطرات جاده‌ای و هزینه‌های حمل و نقل حاضر به انتقال محصولات به سیلوی شهرستان‌های مجاور نیستند و بارهای خود را به صورت خرد به انبارهای شهرستان منتقل می‌کنند، در حال حاضر نیز شاهد تردد حجم زیادی از تراکتورها در جاده هستیم که مشکلات زیادی را برای رانندگان به دنبال خواهد داشت.

روستا با اشاره به مشکلات ذخیره گندم در شهرستان خنداب، بیان کرد: به علت محدود بودن ظرفیت ذخیره گندم بعد از پر شدن انبارها، همانند سالیان گذشته محصولات ذخیره شده را به سیلوهای شهرستان‌های مجاور حمل و مجددا گندم را از کشاورزان خریداری می‌کنیم.

هر کیلو گندم ۱۳۰۰ تومان خریداری می شود

مسئول تعاون روستایی شهرستان خنداب در خصوص قیمت خرید گندم، گفت: هر کیلو گندم با افت مفید ۴ درصد و افت غیر مفید ۲ درصد، ۱۳۰۰ تومان خریداری می‌شود.

روستا خاطرنشان کرد: در سال گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب بیش از ۲۰ هزار تُن گندم در خنداب تولید شد که از این میزان موفق به خرید و ذخیره سازی ۶ هزار تُن گندم در انبارهای شهرستان شدیم، اما امسال به دلیل کاهش بارش در فصل پاییز و سرمازدگی محصولات با کاهش تولید و بالا بودن میزان افت این محصول مواجه هستیم.

کشاورزان خندابی:

مشکل کشاورزان؛محدودیت ظرفیت انبارهای شهرستان خنداب

یادگاری یکی از کشاورزان خندابی در گفت‌وگو با پایگاه خبری نسیم خنداب، گفت: امسال با توجه به سن‌زدگی و پایین بودن میزان بارش، گندم کمتری نسبت به سال گذشته برداشت کردم اما بعد از مراجعه برای فروش این محصول در مراکز تعاون روستایی متوجه شدم باید بار خود را به علت اینکه بیش از ۵ تُن است برای فروش به شهرستان‌های مجاور منتقل کنم.

یادگاری اظهار کرد: کشاورزان شهرستان خنداب به علت محدود بودن ظرفیت انبارها و نبود سیلو مجبور به انتقال محصول خود به شازند و کمیجان هستند در حالیکه کمک هزینه‌ای هم برای حمل بار به کشاورزان داده نمی‌شود.

سال گذشته با پر شدن انبارها،خرید گندم در خنداب تعطیل شد

وی افزود: سال گذشته نیز با مشکل پر شدن انبارها مواجه شدیم که مجوز تخلیه انبار و خرید و ذخیره‌سازی مجدد گندم صادر نمی‌شد و به عبارتی خرید گندم در خنداب تعطیل شد، امیدواریم امسال با این مشکلات مواجه نشویم.

شهرستان خنداب با وجود ظرفیت‌های عظیم در بخش کشاورزی با مشکلات زیادی در ذخیره‌سازی و خرید تضمینی محصولات روبه‌رو است که نیازمند تدابیر ویژه‌ای از سوی مسئولین برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی محصولات به ویژه ساخت سیلوی گندم است تا هر ساله شاهد گله‌مندی کشاورزان از توقف خرید تضمینی محصولات نباشیم.

کشاورزان خندابی به علت نبود سیلو برای ذخیره سازی گندم و محدود بودن ظرفیت انبارها باید هزینه گزافی برای انتقال و تحویل گندم به سیلوهای شهرستان‌های مجاور بپزدازند.

با وجود مشکلات سال گذشته کشاورزان در خصوص ذخیره‌سازی محصول گندم، هنوز شاهد تدابیری از سوی مسئولین برای ساخت سیلوی گندم در شهرستان خنداب نیستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عطااللّه هاشمی، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷۵۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۱۴ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: انتظار کشاورزان برای اعلام جایزه تحویل گندم چه زمانی به پایان می‌رسد؟

به گفته او، علی رغم گذشت بیش از یک ماه از فصل برداشت، ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است و کشاورزان کماکان چشم انتظار دریافت پول هستند.

هاشمی ادامه داد: براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود که متاسفانه این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه دولتمردان نسبت به تخصیص جایزه گندم بی تفاوت هستند، افزود: علی رغم پیگیری های مکرر، خبری از تخصیص جایزه و اصلاح قیمت گندم نیست که استمرار این روند، خرید تضمینی را دچار چالش می کند.

او گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید گندم بالای ۱۴ میلیون تن و حداقل خرید ۱۲ میلیون تن خواهد بود که در صورت بی تفاوتی به جایزه گندم و پرداخت مطالبات، محصول تولیدی صرف خوراک دام و طیور می شود و به نوعی هدر می رود.

کد خبر: 1228966 برچسب‌ها گندم

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است