Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف غذاهای پرچربی در دوران بارداری می‌تواند به موجب التهاب بیش از حد شده و احتمال ابتلا به سرطان سینه بیانجامد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محققان با بررسی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند رژیم غذایی پرچرب موش‌ها منجر به تغییرات ژنتیکی در حیوان می‌شود که می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را در 3 نسل آینده افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش مدیکال ساینس، این مطالعه که دردانشگاه جورج تاون آمریکا انجام شد نشان می‌دهد تغییرات ژنتیکی ناشی از رژیم غذایی پرچرب در دوران بارداری در نسل اول و سوم موش‌های ماده مشهود است.

طی آزمایش محققان دریافتند که چند ژن مختلف در زنان با افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه، افزایش مقاومت در برابر درمان و اختلال ایمنی مرتبط است.

در واقع این تحقیق ارتباط رژیم غذایی و شیوه زندگی و سرطان را بیش از پیش تایید می‌کند.

سرطان سینه از رشد کنترل نشده سلول‌های پوشش داخلی مجرای شیری یا «لوبول» ایجاد می‌شود.

سرطان سینه در زنان شایع‌تر است، گرچه احتمال ابتلای مردان نیز به سرطان سینه وجود دارد.

انتهای پیام/

R1372/P1014142/S2,24,1313/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟

شاخص گلیسمی هندوانه ۱۰۳ و بار گلیسمی ۱۱۳۳ است. بلافاصله پس از مصرف، سطح قند افزایش می‌یابد و همچنین فیبر بسیار کمی دارد؛ بنابراین باید از لیست ترجیحات غذایی دیابتی حذف شود. در واقع از آنجایی که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا، اما بار گلیسمی پایینی است، مصرف آن باید در مقادیر کم و همراه با غذا‌های حاوی چربی‌های سالم مانند دانه‌های روغنی و پروتئین باشد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، هندوانه کم کالری، سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان به عنوان ویتامین A و C است، برای سلامت چشم ضروری است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند.

بار گلیسمی هندوانه پایین است، یعنی حتی اگر قند خون شما را به سرعت نسبت به سایر غذا‌ها افزایش دهد، قند خون شما را خیلی بالا نمی‌برد. به همین دلیل، مصرف هندوانه در مقادیر متوسط و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است.

دیگر خبرها

  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند