Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای اولین بار در کشور پرچم سلامت شناگاههای کشور - که نشان وزارت بهداشت، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور را دارد- با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست ،معاون سازمان حفاظت محیط زیست، قائم مقام وزیر کشور در ستاد ساماندهی سواحل و مقامات استانی روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه به اهتزاز در می‌آید.

به گزارش ایسنا، مراسمی با حضور مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشور در روز پنج‌شنبه (۱۵ تیرماه) در بابلسر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان مازندران دارای ۵۲ شناه‌گاه است. بیشترین شناگاه‌ها در شهرستان‌های بابلسر،محمود آباد و کمترین شناگاه‌ها در شهرستان جویبار قرار دارند و شهرستان‌های بدون شناگاه، گلوگاه و نکا هستند.

وضعیت محیط زیست شناه‌گاه‌های کشوربا استفاده از پرچم‌های زرد یا آبی به مردم اعلام می‌شود و مدیریت شناهگاه‌ها ملزم به استفاده از این پرچم‌ها هستند. شناگاه‌ها بر مبنای میزان آلودگی میکروبی به شناگاه سالم ،آلوده و شدیدا آلوده دسته‌بندی می‌شوند.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران موظف است به‌طور مستقیم و از طریق کمیته‌های تخصصی دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به اعلام عمومی شناگاه‌های آلوده و شدیداً آلوده اقدام کند و با نصب علائم مناسب در محل ،گردشگران را از وضعیت شناگاه مطلع سازند. یک نسخه از اطلاعات در اختیار استانداری ،اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان قرار دهد تا از طریق پورتال خود اطلاع رسانی کنند.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران نیز با همکاری استانداری نسبت به اطلاع‌رسانی، ارتقای آگاهی‌های عمومی و آموزش مفاد این ضابطه با استفاده از ابزارهای متناسب به گردشگران،مسئولان و مدیران شناگاه‌ها و طرح‌های سالم‌سازی و مقامات مسئول محلی اقداممی‌کند.

مدیریت شناه‌گاه‌ها نیز موظف است در طول مدت بهره‌برداری حداقل ماهی یک بار نسبت به نمونه‌برداری و اندازه‌گیری پارامترهای میکروبی طبق راهنمای پایش آلودگی میکروبی آب‌های ساحلی ،شناگاهی و مناطق تفریحی دریایی از طریق آزمایشگاه‌های معتمد اقدام و نتیجه را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران ارائه کنند.

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران،از طریق نصب تابلوها و علائم هشداردهنده و سایر شیوه‌های موثر نسبت به اطلاع‌رسانی درباره نحوه حفظ کیفیت محیط زیست به گردشگران اطلاع‌رسانی کنند. نصب پرچم آبی نشان‌دهنده وضعیت سالم آب در این مکان مجاز و پرچم زرد بیانگر آن است که این مکان فاقد شرایط مناسب و مطلوب برای شنا و در صورت استفاده از این اماکن احتمال آلودگی به عوامل بیماری‌زا و به خطر افتادن سلامتی افراد زیاد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • (عکس) اهتزاز پرچم ایران در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان