Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - پیمان فروهر، با اشاره به آخرین وضعیت صادرات و واردات آب بسته بندی، اظهار کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار آب بسته بندی از ایران صادر شده و عمده کشورهای مدنظر به عنوان بازار هدف شامل عراق، افغانستان و ترکمنستان بوده است.

وی در مورد مشکلات موجود در حوزه صادرات آب بسته‌ بندی اظهار کرد: آب بسته بندی به دلیل سنگینی محصول و حجم زیاد، هزینه حمل و نقل بالایی از کارخانه تا بازار هدف را شامل می‌شود و به همین دلیل برای رقابت پذیری در بازار هدف با مشکلات بسیاری همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی با اشاره به این که نا امنی در بازار کشورهای همسایه از جمله افغانستان و عراق، تجار ایرانی صادرکننده آب بسته بندی را با نگرانی‌هایی روبرو کرده است، گفت: علاوه بر این مشکل بازاریابی در تجارت آب بسته بندی نیازمند صرف هزینه است و به دلیل این که واحدهای تولیدی در این بخش از نظر مالی وضعیت چندان مناسبی ندارند فرآیند بازاریابی انجام نمی‌شود که همین مساله موجب شده صادرات آب بسته بندی طی ۱۰ سال گذشته با افت روبرو شود.

فروهر در مورد میزان تولید آب بسته بندی در کشور نیز، خاطر نشان کرد: کل تولیدات سالانه آب بسته بندی معادل یک میلیارد و ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون لیتر است که دو سوم میزان این محصولات در شش ماهه اول سال تولید شده و به فروش می‌رسد.

وی در ادامه صحبت‌هایش با بیان این که آب معدنی طبیعی و آب آشامیدنی بسته بندی با یکدیگر متفاوت هستند، یادآور شد: تعاریف استاندارد این دو محصول نیز با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال در زمان اخذ مجوز تولید آب معدنی آنالیز چهارفصل محصول توسط سازمان‌های مرجع انجام‌ می‌شود تا از این طریق تلورانس تغییرات غلظت املاح موجود در آب به تایید مرجع نظارتی برسد اما در خصوص آب آشامیدنی بسته‌بندی نیازی به انجام آنالیز چهارفصل نیست.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی افزود: علاوه بر این طبق استانداردهای تعریف شده آب معدنی، این محصول باید شامل ریزمغذی‌هایی از جمله روی، آهن و غیره باشد و این درحالی است که چنین اجباری در استاندارد آب آشامیدنی وجود ندارد. همچنین در تولید آب معدنی طبیعی استفاده از هر روش ضدعفونی مجاز نیست درحالی‌که در تولید آب آشامیدنی بسته بندی امکان استفاده از روش‌های نوین تصفیه و ضدعفونی آب وجود دارد.

فروهر همچنین در خصوص افزایش قیمت آب بسته بندی در سال جاری اعلام کرد: تعیین قیمت به واحدهای تولیدی واگذار شده و نظارت از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مدنظر قرار می‌گیرد. در حال حاضر افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی این محصولات در دستور کار قرار گرفته که میزان تغییرات برعهده واحدهای تولیدی است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ زنده چقدر شد؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه‌های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی‌توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ‌های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می‌شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشور‌های منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می‌توان به بازار‌های هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی‌ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ‌ها خوابانده می‌شود، نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران