Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@02:14:57 GMT

آهن این سبزیجات از گوشت هم بیشتر است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۰۰۵۸۰

آهن این سبزیجات از گوشت هم بیشتر است

تحریریه پارسینه_فائزه پناهی: همانطور که میدانید، گوشت در بالای فهرست منابع توصیه شده برای تامین آهن بدن افراد قرار دارد، اما باید بدانید گزینه های غیر گوشتی بسیاری نیز وجود دارند که می توانند نیاز انسان به آهن را پوشش داده و در برخی موارد حتی میزان آهن بیشتری نسبت به گوشت در اختیار بدن قرار دهند.در ادامه به این مواد غذایی گیاهی خوایم پرداخت همراه ماباشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسفناج بله این گیاه خاص یکی از بهترین و سرشار ترین منابع غنی از آهن به شمار می‌رود که مصرف آن نباید هیچ گاه فرموش شود. در واقع هیچ سبزی بیشتر از اسفناج آهن ندارد و در هر صد گرم از این ماده غذایی 2.7 میلی گرم آهن وجود دارد، پس مصرف اسفناج را در انواع سالاد‌ها و انواع غذاها فراموش نکنید. طرق مصرف اسفناج بدین ترتیب است:
سالاد اسفناج: اسفناج خام ریز شده در سالاد بریزید كه اگر به طعم آن عادت كنید بسیار خوب است.
اسفناج پخته: كه درغذاها بكار برده می شود ولی به این نكته باید توجه كرد كه آب اسفناج پخته غنی از منیزیم ضد سرطان است پس آب آنرا دور نریزد.
بهتر است اسفناج با ماست مصرف نشود زیرا اسفناج دارای اگزالات است كه جذب كلسیم ماست را كاهش می دهد.
کلم بروکییکی دیگر از سبزیجات برگ تیره ای که سرشار از آهن است کلم بروکلی است که نه تنها شامل مقادیر زیادی از این ماده حیاتی است حاوی انواع املاح و ویتامین هایی چون، ویتامین K , C, منیزیوم است. نکته مهم تغذیه ای در کلم بروکلی این است که چون اینماده هم آهن و هم ویتامین Cدارد در نتیجه به طور موثرتر و بهتری سبب جذب آهن توسط بدن می‌شود .
عدستنها یک فنجان عدس بیشتر از یک استیک به اندازه کف دست آهن دارد. عدس منبع خوبی برای فیبر غذایی، پتاسیم، و پروتئین نیز محسوب می شود. شما می توانید عدس را به سالاد یا سوپ اضافه کنید.

دانه های کنجد

تنها یک قاشق غذاخوری دانه های کنجد حاوی ۱.۳ میلی گرم آهن است. افزودن دانه های کنجد به رژیم غذایی نیز بسیار آسان است و به همراه سالادها، چاشنی ها، سس ها و غیره قابل استفاده است.

بادام هندی


انواع مختلف مغزهای خوراکی منابع خوبی برای گیاهخواران به منظور تامین پروتئین هستند، اما بادام هندی از محتوای آهن قابل توجهی نیز سود می برد. یک و یک چهارم فنجان بادام هندی حدود دو میلی گرم آهن دارد.

شکلات تلخ

فواید شکلات تلخ به نظر بی پایان می رسد. افزون بر بهبود سلامت پوست و دندان ها و کاهش اضطراب، شکلات تلخ روشی خوشمزه برای افزایش دریافت آهن از رژیم غذایی است. یک اونس (۲۸ گرم) شکلات تلخ حاوی دو تا سه میلی گرم آهن است.

کلم کیلکلم کیل (Kale) یک سبزی سبزبرگ است. این گیاه با کاهو، کلم بروکلی، کلم برگ و کلم فندقی خویشاوندی دارد.کلم کیل در سال‌های اخیر به خاطر منافع تغذیه‌ای فراوان و مقدار جذب آهن بالایی که دارد مورد توجه زیادی قرار گرفته است و یکی از به اصطلاح «ابرغذاها» شمرده می‌شود.

یک فنجان کلم کیل خرد شده ۲۰۶ درصد نیاز روزانه به ویتامین A و ۶۸۴ درصد نیاز به ویتامینK را دارا است. این مقدار کلم کیل همچنین به اندازه یک فنجان شیر حاوی کلسیم است، و از یک پرتقال ویتامین Cبیشتری دارد؛ همچنین حاوی مواد معدنی مهم، از جمله مس ، پتاسیم ، منگنز و فسفر است.


منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه تکان‌دهنده خودکشی یک زن در سالن تیراندازی / حاوی تصاویر ناراحت‌کننده

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902565

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه تکان‌دهنده خودکشی یک زن در سالن تیراندازی / حاوی تصاویر ناراحت‌کننده
  • این دو ماده غذایی انگل روده را نابود می‌کنند
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • حذف گوشت از بیشتر غذاهای میزبان در المپیک پاریس!
  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر