Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@17:08:38 GMT

نرخ بیکاری بهار اعلام شد +سند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۰۰۷۰۵

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در فصل نخست سال جاری با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به زمستان گذشته به ۱۲.۶ درصد رسیده است.

خبرگزاری تسنیم: بر اساس آخرین آمار چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار بهار 96،بررسی نرخ بیکاری افراد 10 ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که 12.6درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
روند تغییرات این نرخ حاکی از آن است که این شاخص نسبت به بهار 1395،0.4 درصد و نسبت به زمستان 1395، 0.1 درصد افزایش داشته است.

در بهار 1396، 40.6درصد جمعیت 10 ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند.

بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار 1395) 1.1 درصد و نسبت به فصل قبل (زمستان 1395)، 1.7 درصد افزایش داشته است.

نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 ساله حاکی از آن است که 26.4درصد از فعالان این گروه سنی در بهار 1396 بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار 1395)1.5 درصد و نسبت به فصل قبل (زمستان 1395)، 0.9درصد افزایش یافته است. بررسی سهم اشتغال ناقص نشان می‌دهد که در بهار 1396، 10.2 درصد جمعیت شاغل،‌ به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیش‌تر و…) کم‌تر از 44 ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند.

این در حالی است که 40.9 درصد از شاغلین 15 ساله و بیش‌تر، 49 ساعت و بیش‌تر در هفته کار کرده‌اند. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در بهار 1396، بخش خدمات با 49.8 درصد بیش­‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با 5 .31درصد و کشاورزی با 18.7 درصد قرار دارند .


منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت

بر اساس اعلام بانک مرکزی،‌ چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۶,۹۲۵ هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، ۹.۲ درصد و از نظر مبلغ، ۱۵.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی در اسفندماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۶,۱۱۱ هزار میلیارد ریال وصول شده است.

در ماه مورد گزارش، استان تهران با سهم بیش از ۴۹ درصدی، بیشترین ارزش چک‌های مبادله‌شده را داشت که این میزان به لحاظ تعدادی نیز بیش از ۳۲ درصد چک‌ها را شامل می‌شد؛ استان‌های اصفهان و خراسان رضوی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان، خوزستان و کرمانشاه بوده است؛ از لحاظ ارزشی نیز بیشترین نسبت چک‌های وصولی در استان‌های البرز، خوزستان و گیلان بوده است.

براساس این گزارش طی اسفندماه ۱۴۰۲، ۹۱.۳ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است؛ این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۸.۳ درصد است.

منبع: فارس

کد خبر 749879

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته