Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم فریدن در مجلس جزئیات و مباحث مطرح شده در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با معاون اول رئیس جمهور را شرح داد.

اکبر ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان،با بیان اینکه جلسه‌ مجمع نمایندگان استان اصفهان در حضور معاون اول رئیس‌جمهور، استاندار اصفهان و مسئولان حوزه معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه‌ مجمع نمایندگان استان اصفهان با حضور معاون اول رئیس‌جمهور درباره مباحث مربوط به احیای زاینده‌رود، تکمیل پروژه‌های عمرانی استان و برطرف‌کردن مشکل آب استان بحث شد و موارد مهم در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین مسائلی که در جلسه مطرح شد، بحث محیط‌زیست اصفهان، اشتغال، بیکاری و معیشت مردم بود. همچنین مبحث مهمی که نمایندگان به آن پرداختند، تخصیص بودجه به استان اصفهان بود، براساس برنامه ششم توسعه باید 30 درصد بودجه به اصفهان اختصاص یابد ولی این اتفاق نمی‌افتد.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین‌میاندشت در مجلس درباره مشکل آب استان اصفهان بیان کرد: از جمله موارد کلانی که مورد بحث قرار گرفت مشکل آب استان بود و معاون اول رئیس جمهور موارد کلان را تأکید و نسبت به پیگیری آن شخصا اعلام آمادگی کرد.

وی ادامه داد: همچنین بر اختصاص بودجه‌ مربوط به احیای زاینده‌رود که می‌تواند کمک شایانی به احیای این رودخانه از مبدأ به مقصد کند، تأکید شد، همچنین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی استان نیاز به پیگیری‌هایی دارد که در آینده انجام خواهد شد.

ترکی درباره تصمیماتی که برای پرداخت حقوق راهداران گرفته‌شده است، گفت: این موضوع در جلسه مطرح شد، معاون اول رئیس جمهور بیان کرد که این موضوع مختص اصفهان نیست در استان‌های دیگر نیز این مشکل وجود داردکه قول پیگیری و پرداخت حقوق این افراد را داد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور، اصفهان را استان برخوردار تلقی کرده و بر همین اساس در پرداخت مالیات در ردیف استان‌های دوم و سوم هستیم اما در دریافت بودجه در ردیف‌های نهم، دهم و حتی در برخی ردیف‌ها در جایگاه 23 قرار داریم.

نماینده مردم، فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این چهار شهرستان اصفهان، کشاورزی قسمت اعظم اشتغال را تشکیل می‌دهد، افزود: در این جلسه به توسعه بخش‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع‌دستی تأکید و به ویژه در زمینه توسعه گلخانه‌ها مباحثی مطرح شد.

وی افزود: در جلسه‌ مجمع نمایندگان به برقراری عدالت در کشور و استان تأکید شد تا به شهرستان‌های ضعیف نیز توجه لازم صورت گیرد، همچنین درخواست‌های مکتوبی برای معاون اول رئیس جمهور داشته‌ایم تا پیگیری‌های لازم برای موارد مطرح شده انجام شود؛ پیگیری ساخت سد بلطاق در شهرستان بوئین میاندشت، بازگشت شهرستان فریدن به ردیف شهرستان‌هایی که بودجه مناطق محروم را دریافت می‌کنند، گاز رسانی به روستاهای پیشکوه و پشتکوه موگویی فریدو‌ن‌شهر و چند روستای بویین میاندشت از جمله این موارد است.

ترکی با بیان اینکه ماه‌های سرد را در 4 شهرستان‌ غرب استان 5 ماه اعلام کرده بودند که براساس گزارش هواشناسی 8 ماه است، گفت: به همین دلیل باید به هزینه‌هایی که مناطق سردسیر استان به ازای گاز پرداخت می‌کنند، توجه شود.

وی ادامه داد: دو بانده شدن جاده‌ داران به طرف شهرکرد از مواردی بود که در نامه‌ای به اولویت قرار دادن آن تأکید شد. همچنین بر افزایش بودجه و روند ساخت راه‌آهن اصفهان-داران که در بودجه‌ امسال 22 میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده است، تأکید شد.

نماینده مردم، فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی از تکمیل شدن طرح‌های عمرانی استان خبرداد و گفت: در آینده، تکمیل جاده‌ داران-درود در شهرستان‌های بویین ‌میاندشت و فریدون‌شهر و ورودی‌های شهر داران صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش عصر امروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

مخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: همه ما مدیون تلاش‌ها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید از انگیزه‌های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در برنامه‌های آموزش‌وپرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم چرا که این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه‌ها برای آموزش‌وپرورش دانش آموزان هستند.

وی همچنین بر ضرورت به کارگیری روش‌های نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش‌های جدید و بروز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش‌وپرورش استفاده کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه در خصوص بازماندگان از تحصیل گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می‌توانیم گام‌های مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.

معاون اول رئیس‌جمهور، آموزش‌وپرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش‌وپرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش‌وپرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین‌نامه‌های مرتبط با انسداد بی‌سوادی هر چه سریع‌تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش وارد مرحله اجرا شود.

مخبر افزود: به هر میزان که در بخش آموزش‌وپرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است که بهره‌وری بسیار بالایی دارد چرا که هیچ سرمایه‌گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش در جهت مهارت‌آموزی، کارهای انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش آموزان موضوعی بسیار پراهمیت بشمار می‌رود و مهارت‌آموزی یکی از بهترین ابزارها برای پر کردن اوقات فراغت و رشد دانش آموزان است.

در این جلسه که وزیر آموزش‌وپرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از ۶ پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت‌آموزی و انسداد مبادی بی‌سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی‌سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش‌وپرورش به همراه دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد آیین‌نامه‌های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هر چه سریع‌تر تدوین شود به نحوی که وظایف دستگاه‌ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی