Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکترعلی‌اکبر سیاری در اجلاس بین‌المللی چالش‌های نظام مراقبت مقاومت میکروبی، اظهار کرد: بحث مقاومت میکروبی به بخش‌های مختلفی مربوط است و ضرورت دارد که در سطح جهانی و ملی همکاری داشته باشیم. تجویز آنتی‌بیوتیک‌های گران در مقابل عفونت‌های خطرناک، نگران کننده است. زمانی که متخصصان، بی‌مورد و بی‌جا آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند باعث می‌شود که تنها اسلحه برای نجات جان کودکان از دست رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروزه مساله مقامت میکروبی پدیده جهانی است که سلامت مردم را تهدید می‌کند. در دهه 60 سالیانه 10 هزار نوزاد به دلیل ابتلا به کزاز نوزادی فوت می‌شدند، اما امروز سال‌هاست که حتی یک مورد نیز گزارشی از فوت به علت این بیماری نداشته‌ایم به همین دلیل باید این دستاورد را حفظ کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه ما در حال از دست دادن این پدیده ارزشمند هستیم، ادامه داد: اگر اپیدمی‌ها در کشور کنترل شده است، بخشی از آن به کمک مصرف به جای آنتی‌بیوتیک‌ها و واکسن‌ها بوده است. تجویز غیرضروری آنتی‌بیوتیک‌ها و همچنین تقاضای مردم باعث می‌شود این پدیده ارزشمند از دست رود.

سیاری با بیان اینکه در 50 درصد نسخه‌های پزشکان آنتی‌بیوتیک وجود دارد، تاکید کرد: تجویز این مقدار آنتی‌بیوتیک بسیار زیاد است و باید کنترل شود. هیچ راهی به جز آموزش، دستورالعمل و نظارت وجود ندارد و بدون آنها موفق نمی‌شویم. باید در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم تا مردم بدانند آنتی‌بیوتیک اسلحه‌ای است که سود و ضرر را با هم دارد. نباید فکر کنیم هرچه آنتی بیوتیک گران‌تر باشد، بهتر است.

وی درباره استفاده نادرست از آنتی‌بیوتیک‌ها در حوزه دامپروری و صنعت هشدار داد و گفت: وقتی مردم با خرد خود در کشاورزی و دامپروری از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می‌کنند، مشکل ایجاد می‌شود. به همین دلیل ضرورت دارد از تجربیات صاحبنظران و کشورهای دیگر کمک بگیریم تا برای این مساله بزرگ راه‌حل پیدا کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: ما راهی برای حل این مساله نداریم جز اینکه جهانی بیاندیشیم. مقاومت میکروبی به سلامت و اقتصاد کشورها آسیب‌می‌زند و مشکلاتی قابل پیش‌بینی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، اجلاس دو روزه بین‌المللی چالش‌های نظام مراقبت مقاومت میکروبی با حضور نمایندگانی از کشورهای افغانستان، سوییس، پاکستان و مدیرکل دفتر منطقه شرق مدیترانه سازمان بهداشت جهانی امروز به پایان رسید.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تدروس آدهانوم بار دیگر درباره هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد و خواستار توقف جنگ شد. 

وی طی پستی در شبکه اجتماعی، نوشت که سازمان جهانی بهداشت عمیقاً نگران است که عملیات نظامی در سطح وسیع در رفح غزه ممکن است منجر به حمام خون شود و سیستم بهداشتی را که از پیش فروپاشیده، تضعیف کند».

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در حال بمباران مناطق مختلف رفح است و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر انجام حمله زمینی به این منطقه با ادعای نابودی آخرین گردان‌های حماس پافشاری می‌کند. هرچند که کشور‌های اروپایی، ایالات متحده آمریکا به عنوان متحدان اصلی رژیم اسرائیل از نتانیاهو می‌خواهند که از این اقدام پرهیز کند. 

زیرا علاوه بر خسارات انسانی که این حمله بر نوار غزه تحمیل می‌کند، به منزله یک ضربه قوی به عملیات‌های امدادرسانی در سراسر نوار غزه است، زیرا رفح در قلب عملیات‌های امدادی قرار دارد. چیزی که سخنگوی دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه (اوچا) ینس لارمه جمعه در ژنو در خصوص آن سخن گفت. 

آدهانوم چند روز پیش نیز درباره فاجعه انسانی در رفح در صورت حمله زمینی به آن هشدار داد و از همه طرف‌ها خواست که برای آتش‌بس و صلح پایدار تلاش کنند.

سازمان جهانی بهداشت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله، همچنین باعث تضعیف «سیستم بهداشتی از قبل فلج شده» می‌شود، در حالی که تنها ۱۲ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در غزه هنوز فعال هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • نمایشگر‌های لمسی ضد میکروبی در راه است
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی