Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ۸۰ واحد تولیدی در سال جاری درخواست استفاده از تسهیلات رونق تولید داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، احمد ذاکری ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در بخش تسهیلات رونق تولید با تشکیل کمیته‌ها، اشتغال‌زایی و حمایت از تولید ملی موردتوجه قرار گرفت، اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهمی که در راستای اقتصاد مقاومتی عملیاتی شد طرح حمایت از رونق تولید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: 961 فقره پرونده در بخش صنعت و تجارت که 449 واحد در بخش کشاورزی بوده درخواست تسهیلات داشتند که از این تعداد 357 واحد صنعتی در قالب صنایع کوچک و متوسط درخواست تسهیلات داشتند.

ذاکری با تأکید بر اینکه 77 مورد متقاضی سرمایه ثابت بوده که 20 مورد موفق به دریافت شدند تصریح کرد: پس از تزریق تسهیلات 86 واحد مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفتند و بررسی‌های لازم برای بازدهی این طرح بررسی شد که در نظارت‌های به‌عمل‌آمده 3600 شغل تثبیت و 280 شغل جدید ایجاد شد.

وی بابیان اینکه در میان 31 استان در ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات رونق تولید رتبه 18 و در تعداد پرداخت‌شده رتبه 17 را از آن خودکرده است ادامه داد: علاوه بر طرح رونق تولید، برخی واحدهای شاخص نیز مثل فولاد غرب با حمایت‌های صورت گرفته رونق پیدا کرد و فرصت‌های شغلی تثبیت شد علاوه بر آن میزان تولید آن نیز به‌صورت چشمگیری افزایش یافت.

ذاکری به معضل قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: هر چه به مبارزه با قاچاق کالا به‌طور مستقیم پرداخته شود تولید داخل تقویت می‌شود و در این راستا در سال 95 نیز در استان بازرسی و نظارت‌های جدی صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بابیان اینکه برگزاری نمایشگاه توانمندی تولیدی استان از دیگر برنامه‌ها در حمایت از صنایع استان بود خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه‌ها توانمندی‌های استان در بخش فرش و دیگر صنایع در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سال 94 حدود 172 میلیون دلار صادرات داشتیم اما در سال 95 این رقم به 176 میلیون دلار رسید اظهار داشت: با اتصال گمرک و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خطوط ریلی به‌طورقطع با افزایش چشمگیر صادرات مواجه خواهیم بود.

ذاکری با تأکید بر اینکه استان قم در تلاش است در سال 95 میز فرش را از آن خود کند افزود: توسعه بخش معدن در سال 96 نیز به‌طور جد پیگیری می‌شود، اگرچه قم استانی معدنی نیست اما تنوع معدنی ویژه‌ای دارد در این راستا با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده ژئوفیزیک هوایی، تهیه نقشه یک بیست و پنجم، شناسایی دو معدن طلا در استان قم و... تاکنون انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم دریاچه نمک از دیگر ظرفیت‌های استان قم دانست و عنوان کرد: طی دو دهه گذشته مدیریت دریاچه برای استان قم بود اما راه دسترسی نداشت، اما اقدام خاصی درزمینهٔ استحصال مواد معدنی صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه استان قم معادن خوبی در سنگ قیمتی عقیق دارد که لازم است شهرک صنعتی برای این مسئله اختصاص یابد گفت: همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری دریاچه نمک باید در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی موردتوجه قرار گیرد تا آنچه در چشم‌انداز استان برای بهره‌برداری از این ظرفیت تعریف‌شده محقق شود.

ذاکری رکود بازار مشکل کنونی بازار صنعت دانست و عنوان کرد: در حمایت از تولید داخل باید فرهنگ استفاده از کالای داخلی موردتوجه قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: در سال 96 بسته‌های صنعتی در قالب ارتقا توان تولید ملی، تأمین ملی و سرمایه‌گذاری، توسعه و تعمیق فنّاوری، اشتغال و توانمندسازی نیروی کار و تجارت خارجی تعریف‌شده است.

به گفته وی، 80 واحد تولیدی در سال جاری درخواست استفاده از تسهیلات رونق تولید داده‌اند.

ذاکری به سهم اشتغال استان قم در سال 96 اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بر این اساس 5758 نفر در بخش صنعت، 1066 نفر در طرح‌های صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد، 2791 نفر در بخش اصناف و 70 نفر در بخش معدن فرصت شغلی تعریف‌شده است.

انتهای پیام/

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ

مدیرکل بازرسی گفت: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته