Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@17:23:52 GMT

گشودن گره بیکاری در گروی رفع مشکلات نظام بانکی است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۰۲۳۳۲

محمد کاظمی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در موضوع تولید و اشتغال نسبت به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله عقب‌ماندگی جدی وجود دارد، اظهار کرد: امروز دولت باید کم‌کاری‌های گذشته در عرصه ایجاد شغل را هم جبران کند.

وی ادامه داد: امسال با احیای مجموعه ذوب فولاد ملایر و راه‌اندازی هر ۳ فاز آن تا ۳ ماه آینده برای هزار نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی با بیان اینکه در سطح کشور برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی کوچک اقدامات مثبتی صورت گرفته است، افزود: حضور نسل جوان در جریان جدید تلاش و تولید ملایر قابل توجه است.

نماینده مردم ملایر در مجلس اظهار کرد: با ثبت ملایر به عنوان پایتخت مبل و منبت ایران، فرصت‌های مناسبی برای رونق اقتصادی این بخش فراهم خواهد شد، از سوی دیگر برای رشد و توسعه کشاورزی ملایر برنامه‌های مدونی در حال پیگیری است.

کاظمی با بیان اینکه به‌زودی با راه‌اندازی تصفیه‌خانه، آب سد کلان به شبکه آبرسانی ملایر متصل خواهد شد، گفت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از ظرفیت سد کلان برای جلب گردشگران و رونق طبیعت‌گردی در منطقه استفاده می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه با همه توان پیگیر پرداخت یارانه کشمش به باغداران ملایری هستیم، به دیدار اخیر خود با صفایی، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور اشاره کرد و افزود: در این دیدار به بیان مشکلات مختلف در عرصه توسعه روستاهای ملایر پرداختیم.

کاظمی اظهار کرد: در این دیدار نسبت به تأخیر در پرداخت یارانه کشمش انتقاد کردیم و خواستار اقدام عاجل در این زمینه شدیم همچنین در رایزنی‌های صورت گرفته فی مابین، تصمیمات جدی در مسیر رفع مشکلات رونق و آبادانی روستاها اتخاذ شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت توجه مضاعف به کانون‌های فرهنگی ملایر تأکید و خاطرنشان کرد: در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت توجه ویژه به کانون‌های فرهنگی و کتابخانه‌های ملایر تأکید شد.

کاظمی گفت: در دیدار خود با صالحی‌امیری، شهرستان ملایر را به عنوان دیاری دارای استعدادهای متنوع در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی معرفی کردیم و از وزیر ارشاد خواستیم تا حمایت بیشتری از کانون‌های فرهنگی ملایر مبذول شود.

وی با بیان اینکه گمرک ملایر شایسته توجه مضاعف است، افزود: در دیداری که با رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی داشتیم، بر ضرورت حمایت مضاعف از گمرک ملایر تأکید کردیم.

کاظمی با اشاره به یکسان بودن سهم گمرک ملایر و همدان در عایدات گمرکی به ارزش ۶۵ میلیون دلار، خواستار تخصیص چارت سازمانی به گمرک ملایر شد.

همچنین خریداری ساختمان کنونی و یا احداث ساختمانی جدید از دیگر نیازهایی بود که نماینده ملایر بدان اشاره کرد.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکترمسعود ابراهیمی، معاون رئیس جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز صبح در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: دنیا مدت هاست از مدل‌های رشد اقتصادی مبتنی بر کار، صنایع و منابع گذشته است. اکنون رشد اقتصادی مبتنی بر افزایش بهره وری را تجربه می‌کند که از مسیر نوآوری‌ها رخ می‌دهد. 

وی افزود: اکنون گوشی‌های آیفون در بازار‌های خرده فروشی با قیمت هزار دلار یا بیشتر خرید و فروش می‌شود، قیمت قطعات داخل آن ۷۵ دلار است. مابقی ناشی از ارزش افزوده‌ای است که نوآوری‌ها ایجاد کرده اند.

وی گفت: صادرات شرکت لویی ویتون فرانسه در حوزه عطر نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار بود در صورتی که سال گذشته ما به زحمت ۲۰ میلیارد دلار نفت فروخته باشیم. با این نگاه از سال‌های یک تا دو دهه گذشته کشور نیز به واسطه فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری  وارد این فضا‌های مبتنی بر نوآوری شکل گرفته اند. امروز مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌ها، پارک‌های علم و فناوری از حجم برگشت پذیر گذشته اند و دیگر زمانی فرا رسیده که آنها را به سمت کیفی سازی و کیفیت بخشی سوق دهیم. 

وی تاکید کرد: مراکز نوآوری را می‌توان به عنوان اولین حلقه زنجیره در حوزه زیست بوم و فناوری نام ببریم. 

رئیس سازمان تجاری سازی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی طی ۴ دهه گذشته با رویکرد حل مساله در کشور شکل گرفته است و فعالیت‌های پرشماری در حوزه‌های مختلف را داشته است. پژوهشگاه رویان سنبل جهاددانشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی و درمان‌های ناباروری فعالیت دارد. در حوزه‌های فنی، مهندسی، کشاورزی و ... نیز دستاورد‌های فاخری مبتنی بر نیاز کشور انجام شده است.

وی عنوان کرد: جهاددانشگاهی مبتنی بر این تجربیات، سازمان تجاری سازی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان این نهاد شکل گرفته است تا تجارب جهانی و ملی ترکیب و به شکل موثرتر در زیست بوم نوآوری و فناوری بکار ببرد. در حال حاضر این مرکز علاوه بر سه پارک علم و فناوری، بیش از ۷۰ مرکز رشد و مراکز رشد و شتاب‌دهی در سطح کشور دارد. حدود ۱۷۰۰ صاحب ایده، تیم پژوهشی و شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این زنجیره فعالیت دارند.

ابراهیمی عنوان کرد: جهاددانشگاهی تمام المان‌های یک زیست بوم نوآوری و فناوری را در خود جذب کرده است. دو مرکز بزرگ دانشگاه و ۱۵۰ گروه پژوهشی داریم. این سازمان به عنوان نهاد واسطه در این اکوسیستم قصد دارد این مراکز و گروه‌ها را به یکدیگر مرتبط سازد.

وی گفت: همکاری بین جهاددانشگاهی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان وجود دارد. به واسطه این همکاری، کار ارزیابی مراکز نوآوری در سطح کشور به جهاددانشگاهی واگذار شده است. بر اساس این ارزیابی‌ها و شاخص ها، خدمات معاونت علمی‌و فناوری به مراکز نوآوری ارائه خواهد شد. در این مسیر تجربیات جهانی و داخلی را تطبیق خواهیم کرد. اکنون شاخص‌های آن استخراج شده و در حال تکامل است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است
  • تلاش مسئولان برای گره گشایی از مشکلات جامعه و رسیدگی به مطالبات مردم