Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:47:40 GMT

حمل زغال‌سنگ در راه آهن شرق ۴۸ درصد رشد داشت

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۰۲۴۹۰

حمل زغال‌سنگ در راه آهن شرق ۴۸ درصد رشد داشت

مدیرکل راه آهن شرق گفت: حمل زغال‌سنگ در راه آهن شرق در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد رشد دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدابراهیم اقبالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در سه ماه امسال توسط این اداره کل 177 هزار و 100 تن بارگیری زغال‌سنگ انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 119 هزار و 295 تن بوده است 48 درصد رشد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه آهن شرق افزود: درآمد حاصل از بارگیری زغال‌سنگ نیز در این ماه 60 درصد رشد داشته است.

وی تناژ سنگ آهن حمل شده در سه ماهه نخست امسال را نیز توسط این اداره کل 892 هزار و 930 تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 810 هزار و 552 تن حمل شده است از رشد 10 درصدی برخوردار است.

اقبالی افزود: درآمد حمل سنگ آهن در سه ماه امسال علی‌رغم افزایش حمل بار به دلیل اعمال تخفیف تعرفه‌ای بار حمل شده به سمت بندرعباس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راه آهن شرقادامه داد: تناژ حاصل بارگیری ناحیه در این مدت یک میلیون و 140 هزار و 769 تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 994 هزار و 108 تن حمل شده بود 15 درصد رشد دارد.

وی اظهار داشت: درآمد حاصل از بارگیری ناحیه نیز در این سه ماه در راه آهن شرق نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش دارد.

اقبالی گفت: در سه ماهه اول امسالیک میلیارد و 586 میلیون و 787 هزار و 260 تن کیلومتر بار ناخالص در این اداره کل حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیارد و 509 میلیون و 43 هزار و 600 تن بوده است پنج درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راه آهن شرقتصریح کرد: بار خالص این اداره کل در این مدت869 میلیون و 591 هزار و 425 تن کیلومتر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشتهکه 850 میلیون و 350 هزار و 550 تن کیلومتر بوده است دو درصد رشد دارد.

اقبالی حمل بارهای حجیم، حمل سبز، ایمنی بالا و کاهش ترافیک جاده‌ای را از مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد و گفت:اداره کل راه آهن شرق با 1000 کیلومتر مساحت بزرگترین منطقه ریلی کشور است که با قدمت کم توانسته است در بین مناطق 19 گانه ریلی کشور رتبه سوم بارگیری را از آن خود کند.

انتهای پیام/

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول

در پی بارش‌های اخیر سد شهید قنبری آذربایجان غربی، سد جگین در هرمزگان، سد ایلام، سدهای ماشکید علیا، خیرآباد، زیردان و پیشین در سیستان‌وبلوچستان، سدهای آزاد و قشلاق در کردستان، سد رودبار لرستان و سد کوثر در کهگیلویه و بویراحمد به‌طور کامل پُر شدند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در 218 روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه 1402 تا هشتم اردیبهشت 1403) در مجموع 26 میلیارد و 570 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی 29 میلیارد و 30 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی 8درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، 16 میلیارد و 690 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی 16 میلیارد و 520 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی یک‌درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود 31 میلیارد و 560 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، 64 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 36 درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز هشتم اردیبهشت 1402 بالغ بر 31 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده برابری میزان ذخایر سدها با روز مشابه سال قبل است.

وضعیت سدهای مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

همانطور که در جدول بالا مشخص است، سد شهید قنبری آذربایجان غربی، سد جگین در هرمزگان، سد ایلام، سدهای ماشکید علیا، خیرآباد، زیردان و پیشین در سیستان‌وبلوچستان، سدهای آزاد و قشلاق در کردستان، سد رودبار لرستان و سد کوثر در کهگیلویه و بویراحمد پرشدگی 100درصدی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است